Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   940.000 Belgen stemden niet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202880)

Universalia 28 mei 2014 06:48

940.000 Belgen stemden niet

Bron

Zij die niet gegaan zijn, het gewoon vertikten om te gaan of er totaal geen geldige reden voor hadden om niet te gaan, zouden normaal gezien wel eens een leuke sanctie kunnen verwachten.

Mocht je om de één of andere reden niet gegaan zijn, te laat of het gewoon 'vergeten' zijn, denk ik dat een briefje naar de vrederechter van uw streek geen overdreven optie is. :-D

Voor mijn part mogen ze die boetes echt gaan uitdelen/incasseren voor zij die geen geldige reden konden 'aanroepen' om niet te gaan.

Het Verzet 28 mei 2014 06:54

Mijn moeder is vorige keer ook niet geweest. Niks van gehoord.

Universalia 28 mei 2014 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 7165574)
Mijn moeder is vorige keer ook niet geweest. Niks van gehoord.

In de meeste gevallen hoor je er verder ook niets meer van, zo is dat. ;-)

gertc 28 mei 2014 07:31

Citaat:

Maar vooral de situatie in Brussel is dramatisch. Het aantal thuisblijvers in onze hoofdstad is bijna 1 op 5.
Aangezien de stemplicht de facto werd afgeschaft (men heeft immers van tevoren al bekend gemaakt dat afwezigen niet vervolgd zullen worden), is een opkomst van 80% eigenlijk helemaal niet zo slecht.
Ter vergelijking: bij de Europese verkiezingen was de opkomst in Slovakije 14% (!!), en bleven in 13 landen ruim 3 op 5 mensen thuis. DAT is dramatisch.

Peche 28 mei 2014 07:54

Alle doppers dat niet geweest zijn, huiver maar!
Ge gaat hoogstwaarschijnlijk daar uw sanctie ontvangen.
Wie zijn plichten niet nakomt, geniet ook minder rechten.
^^

AnarchoChristophe 28 mei 2014 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7165569)
Bron

Zij die niet gegaan zijn, het gewoon vertikten om te gaan of er totaal geen geldige reden voor hadden om niet te gaan, zouden normaal gezien wel eens een leuke sanctie kunnen verwachten.

Mocht je om de één of andere reden niet gegaan zijn, te laat of het gewoon 'vergeten' zijn, denk ik dat een briefje naar de vrederechter van uw streek geen overdreven optie is. :-D

Voor mijn part mogen ze die boetes echt gaan uitdelen/incasseren voor zij die geen geldige reden konden 'aanroepen' om niet te gaan.

Excuseer, waar haal jij of de Staat het recht vandaan mij te zeggen wat ik op mijn vrije dag moet doen? Ik heb wel belangrijkere dingen te doen dan deelnemen aan de democratische poppenkast.
Ik heb dan ook een zeer geldige reden: ik ben geen slaaf.

Als jij dat circus om de volgende grootverdiener zijn ego te dikken zo geweldig vindt, ga gerust stemmen, maar laat mij met rust.

Zit dat hier te geilen op strafrechtelijke vervolging van mensen die niet gaan stemmen. Hoe walgelijk.
Mensen, aanschouw, de democratie van het 'vrije' Westen. "Stemmen , of gooien we U in de bak/komen Uw geld pikken!". Afpersing dus.

zonbron 28 mei 2014 07:59

940.000, het was blijkbaar een mooie afterparty.

zonbron 28 mei 2014 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7165639)
ik ben geen slaaf.

Dito.

Kaaskoppie 28 mei 2014 08:02

wanneer gaan ze die stemplicht nu eens afschaffen in achterlijk Belgie

De Prof 28 mei 2014 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie (Bericht 7165652)
wanneer gaan ze die stemplicht nu eens afschaffen in achterlijk Belgie

Dat zal niet lang meer duren...
ttz. als ze het door hebben dat dit enkel de traditionele partijen ten 'goede' komt.

Mensen die er 'belang' bij hebben zullen blijven kiezen.
En dat zijn niet diegene die men van alles belooft, maar waar men iets voor kan regelen.

Dus "oppositie" stemmers zullen vooral afvallen.

zonbron 28 mei 2014 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 7165797)
Dat zal niet lang meer duren...
ttz. als ze het door hebben dat dit enkel de traditionele partijen ten 'goede' komt.

Mensen die er 'belang' bij hebben zullen blijven kiezen.
En dat zijn niet diegene die men van alles belooft, maar waar men iets voor kan regelen.

Dus "oppositie" stemmers zullen vooral afvallen.

Referendum! :-P

Nebur 28 mei 2014 10:43

Ik ben niet gaan stemmen. Ik beslis zelf wel wat ik die dag doe.

En dan zijn er politicologen die beweren dat niet-stemmers niet geïnteresseerd zijn in politiek. Bij mij is dat in ieder geval niet het geval. Ik ga niet gaan stemmen, net uit overtuiging.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be