![]() |
Krachtige oppositie
Ik las dit in De Standaard van vandaag:
Citaat:
. |
gewoon filibusteren op elk vlak wanneer ze in de oppositie arriveren. Dan gaat de regering en het land wel vanzelf kapot
|
Citaat:
Want als Groen! eveneens in de oppositie belandt, dan zal ze héél stevig oppositie moeten voeren vanuit de linkerzijde om zelfs maar een beetje in de kijker te lopen. In het andere geval kan Groen! na 5 jaar op niets terugvallen. Geen beleid kunnen voeren en totaal verbleekt in de oppositie. Kortom, als men ook op Vlaams niveau N-VA wil wippen, kan men maar beter de groenen mee aan boord hijsen. Maar dan zal KP moeten plooien ivm Oosterweel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je zou denken nochtans dat oppositie voeren de taak van de oppositie is. |
Citaat:
|
Citaat:
Je kan trouwens moeilijk constructief zijn tegenover de tripartite regering die in de steigers staat. Het komt er gewoon weer op neer dat de regering zich zelf weer geroepen zal voeren om oppositie te gaan voeren tegen N-VA en ondertussen zal het weer vergeten van daadwerkelijk iets te doen. |
De adviezen van de RvS zijn meestal toch niet bindend, dus veel invloed zal het niet hebben.
Wie geeft trouwens om wetgeving. Echte macht ligt in de benoemingen. |
Citaat:
|
Citaat:
Je spreekt precies of ze moeten braaf aan de Belgische leiband blijven lopen zodat de traditioneel anti-Vlaamse partijen zouden kunnen blijven profiteren. |
Citaat:
Zeker als VLD en CD&V hun kar keren en centrumlinks worden, dan mogen ze van mij alles filibusteren. |
je moet niet doen zoals De Croo ooit nog gedaan heeft (nl zitten voorlezen uit een telefoonboek) maar je kan op "constructieve" manier voldoende vertragend werken hoor :lol:
Als ze n-va buitengooien maken we ze gewoon het leven zuur. Dat gecombineerd met vijf jaar constante campagne, we hebben toch geld genoeg |
Citaat:
en Van Peel : "meneer Dedecker, ik heb u niet zo goed begrepen. Zou u het nogmaals kunnen herhalen?" En maar lachen terwijl de linksen razend kwaad waren |
Citaat:
Ik herinner me dat nog. Ik ben voorstander van migrantenstemrecht (deuh, iedereen met een greintje democratisch fatsoen is dat) maar ik moest er toch enorm mee lachen. Het was een betekenisloos maar sterk staaltje politiek theather. |
Citaat:
Ik ken het filibusteren van in de VS, maar ik wist niet dat dit in België toegelaten was. @ Eduard Kill: Wanneer heeft De Croo overigens uit een telefoonboek voorgelezen? |
Citaat:
Hij zat toen te vertellen dat hij ooit ook nog fameus gefilibusterd heeft, door te zeggen dat hij een lijst ging voordragen van iedereen die tégen het wetsvoorstel was, om vervolgens uit een telefoonboek te zitten voorlezen om tijd te winnen edit: hier toch nog iets teruggevonden http://www.nootvandeleu.net/2013/10/...rkoningen.html. |
Citaat:
|
Citaat:
Of dat de burger al dan niet ten goede komt doet niets terzake. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be