![]() |
Hoe geraakt het VB uit het slop?
Volgens mij heeft het VB zijn succes te danken gehad aan zijn harde aanpak. maar door het cordon zijn ze hun succes kwijt gespeeld. Hoe kunnen ze dit doorbreken.
|
Citaat:
|
Volgens mij heeft het VB nood aan een nieuwe politicus van het niveau FDW maar dan iemand die zonder soft te zijn toch niet enkel en alleen voortdurend op de zelfde nagel van Mohamed Ambras zit te kloppen.
|
1. Matig het migrantenstandpunt => pleit voor Canadees/Australisch model, maar stop met platvloers racisme
2. Zet u in de markt als enige Vlaamse onafhankelijkheidspartij => blijf er op hameren dat N-VA niets meer is dan de rechtse vleugel van de CD&V. + maak van Vlaams referendum eerste strijdpunt 3. pleit voor een sociaal Vlaanderen. Laat u niet verleiden tot het neoliberalisme 4. smijt Dewinter/Vandermeersch en alle andere hardliners buiten. Stel een jonge ploeg samen, verander de naam. 5. Behoudt de eurosceptische lijn |
Citaat:
Importeer Dedecker, die heeft naar eigen zeggen nog 1,3 Mil. Euro in kas. |
Citaat:
Het cordon heeft niet kunnen beletten dat 24% Vlamingen op een moment voor hen stemden. Hoe kan je dan stellen dat ze nu door het cordon verliezen ? De NVA is nu DE anti-systeem partij. Met een beter uitgewerkt programma en minder ranzige kantjes. |
Citaat:
|
Wellicht zal er vroeg of laat een beweging opstaan die zich rechts van het VB positioneert.
In de juiste omstandigheden (institutionele en economische crisis) kan zo'n beweging succesvol zijn. Zie maar naar Gouden Dageraad in Griekenland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het VB is het verleden. Tijd om verder te gaan in plaats van te proberen van het verleden terug wat op te warmen. |
Citaat:
|
Er is nood aan een traditioneel-rechtse of nieuw-rechtse beweging die ook de verdeelde Waalse stem kan omvatten. Door Vlaams-nationalisme en nieuw-rechts te combineren, sluit je zowel niet-flamingante rechtsen als gematigde Vlaams-nationalisten uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is voor mij juist zo dat de dweperij met het anti-semitisme en nazi nostalgie van sommigen heel heel heel veel schade heeft berokkend aan Vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be