Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verdachte met enkelband die vlucht, heeft vrij spel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202960)

Universalia 30 mei 2014 05:41

Verdachte met enkelband die vlucht, heeft vrij spel

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Verdachten die op hun proces wachten, kunnen huisarrest krijgen met een enkelband. Maar als ze vluchten, is er volgens de wet niemand die hen kan aanhouden. De onderzoeksrechter noch de strafrechter heeft die bevoegdheid, meldt De Standaard vandaag.
Had er iemand iets anders verwacht dan? :roll:

Afschaffen dus die handel 8O

kelt 30 mei 2014 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7169682)
Bron

Detail tekst:

Neen,uitvlooien welk soort "wetgeving" dit soort onnozelheden veroorzaakt en betreffende wetgeving VEREENVOUDIGEN..(niet uitbreiden maar vereenvoudigen)

In een maatschappij overigens waar veel te veel advokaten voor opgeleid worden ,en doorsijpelend in de politiek,is dergelijke zever te verwachten.
Dit,het verlammen van het gezond verstand middels regeltjes,is nog veel erger dan "te veel" ambtenaren!

metten 30 mei 2014 14:00

Een verdachte is nog niet beschuldigd laat staan veroordeeld!

Xenophon 30 mei 2014 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 7170512)
Een verdachte is nog niet beschuldigd laat staan veroordeeld!

Citaat:

Ze voorspellen verschillende problemen met het systeem, maar het grootste probleem stelt zich in de periode nadat de raadkamer of de Kamer van Inbeschuldigingstelling de verdachte heeft doorverwezen naar de strafrechter.
Doorverwezen = beschuldigd van.

Amon_Re 30 mei 2014 14:30

lol

Xenophon 30 mei 2014 14:42

Ik meen nochtans dat er niets moeilijk aan is, de beschuldigde is gaan lopen, zijn zaak komt voor en hij wordt veroordeeld bij verstek tot de zwaarste straf en staat van dan af geseind vermits de procureur sowieso in die gevallen de onmiddellijke aanhouding eist en krijgt.

fred vanhove 30 mei 2014 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7169682)
Bron

Detail tekst:

Ik denk niet dat verdachten met een enkelband tot de gevaarlijkste criminelen behoren laat staan dat die gaan op de vlucht slaan.

Xenophon 30 mei 2014 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7170609)
Ik denk niet dat verdachten met een enkelband tot de gevaarlijkste criminelen behoren laat staan dat die gaan op de vlucht slaan.

Men kan zich dus de vraag stellen welke verborgen agenda de procureurs-generaal op het oog hebben.

Universalia 30 mei 2014 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7170609)

Ja ok misschien niet maar het is en blijft iemand hij/zij die wat mispeuterde niet?

En zoals mijn onderschrift blokletterde ...

Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.

De schoofzak 30 mei 2014 15:59

Maar o wee het slachtoffer dat een filmpje van het misdrijf op youtube of facebook zet !!

.

Kunoichi 30 mei 2014 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7170722)
Ja ok misschien niet maar het is en blijft iemand hij/zij die wat mispeuterde niet?

Een verdachte heeft niets mispeuterd tot het tegendeel bewezen is.

Universalia 31 mei 2014 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kunoichi (Bericht 7170729)

Zoals iemand hier al wist te schrijven haal ik een zin uit het krantenartikel met enige graagte even terug aan.

Inbeschuldigingstelling de verdachte heeft doorverwezen naar de strafrechter.

De schoofzak 5 juni 2014 05:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kunoichi (Bericht 7170729)

Dat is een juridisch foefke. Dat inderdaad zeer nuttig is en zelfs uiterst belangrijk om in juridische zaken strekt gehandhaafd te worden.

Maar als ik jouw echtgenote of dochter zou vermoorden zonder mij te laten oppakken, dan blijf ik toch wel een moordenaar.

.

subocaj 5 juni 2014 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7179031)
Dat is een juridisch foefke. Dat inderdaad zeer nuttig is en zelfs uiterst belangrijk om in juridische zaken strekt gehandhaafd te worden.

Maar als ik jouw echtgenote of dochter zou vermoorden zonder mij te laten oppakken, dan blijf ik toch wel een moordenaar.

.

Als je ze niet hebt vermoord, maar je was toevallig in de buurt alleen zonder alibi, en iemand heeft die vrouw vermoord met dezelfde autokrik, als jij in je auto hebt liggen, dan maar snel aanhouden en hopen dat de echte moordenaar zich komt aangeven om jou uit de penarie te helpen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be