AnarchoChristophe |
3 juni 2014 07:24 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolderik De Zeuvende
(Bericht 7175540)
De kerel wordt met de dag relevanter. Ik heb al enkele van zijn gelinkte artikelen over Zweden doorgenomen. Als het werkelijk waar is wat er in die artikelen beschreven wordt, is het echt erg met Zweden gesteld. Ik zou zelfs zeggen dat de noodsituatie er zou moeten worden afgeroepen. Zoveel verkrachtingen, da's gewoon niet meer normaal.
|
Ik bedoel dat Pat Condell al jaren zit te ranten op YouTube hoor. Toen was ik nog atheïst, ik heb de Grote YouTube FlameWar tussen hem en Coughlan616 nog meegemaakt.
Artikelen van welke site? The Daily Fail zeker? Ongeveer elke gebalanceerde berichtgeving over het Zweedse verkrachtingscijfer vermeldt namelijk de volgende relativering:
Dat het aantal verkrachtingen in Zweden zo abnormaal hoog is heeft vooral te maken met zeer progressieve definities van 'verkrachting'. Ongeveer zoals Canada de kidnappings-hoofdstad van de wereld zou zijn, en Columbia onderaan die lijst bengelt, omdat in Canada elke gescheiden ouder die bv. de echtgenote verzaakt te laten weten dat ze op een uitstap gaan met het kind, een kidnapper is.
Ooit stond daar een interessant artikel over op BBC, met ook bovenstaande voorbeeld, rond de tijd dat men Assange niet toevallig van verkrachting beschuldigde vanuit Zweden.
We moeten stijging in aantal verkrachtingen niet minimaliseren, die stijging zal er wel degelijk zijn, maar ze is niet absurd groot als de Zweedse data voorstelt in verg. met de rest van de wereld.
Edit: Gevonden.
http://www.bbc.com/news/magazine-19592372
|