Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Verkiezingen Syrië : België verhindert Syriërs die hier verblijven deelname stemming (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203084)

Nr.10 1 juni 2014 19:11

Verkiezingen Syrië : België verhindert Syriërs die hier verblijven deelname stemming

Op 3 juni 2014 aanstaande vinden er presidentsverkiezingen plaats in Syrië.

Normaal gezien mogen alle Syriërs, waar ze zich ook verblijven, wereldwijd deelnemen aan deze stembusslag.

De organisatie daarvan gebeurt via het netwerk van ambassades.

Syriërs die in het buitenland verblijven krijgen via die ambassades de gelegenheid hun stem uit te brengen.

België verbiedt het Syrië echter om via de Syrische ambassade die stemming te laten gebeuren.

Er verblijven een duizendtal Syriërs in België.

Nr.10 1 juni 2014 19:20

Presidential Elections & Protest - Brussels 28 May 2014
Gepubliceerd op 28 mei 2014
Betoging aan het Schumanplein. Stemrecht ontnemen is een schending van civiele basisrechten.

circe 1 juni 2014 19:25

Citaat:

België verbiedt het Syriërs echter aan de Syrische ambassades om die stemming te laten gebeuren.
Op welke manier zou België aan Syriers kunnen verbieden om zich naar de Syrische ambassade te begeven?

Nr.10 1 juni 2014 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7173771)
Op welke manier zou België aan Syriers kunnen verbieden om zich naar de Syrische ambassade te begeven?

Goede vraag.

Zou België dit ook kunnen verbieden aan andere ambassades?

Bijvoorbeeld : de amerikaanse ambassade.

Miauw! 1 juni 2014 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7173760)
Presidential Elections & Protest - Brussels 28 May 2014
Gepubliceerd op 28 mei 2014
Betoging aan het Schumanplein. Stemrecht ontnemen is een schending van civiele basisrechten.

Een Youtube-filmpje zonder verdere uitleg is nogal "mager" als bewijs.

Miauw! 1 juni 2014 19:39

Hmmmm, blijkbaar lijkt het toch wel te kloppen: "De Verenigde Naties en veel westerse landen hebben de verkiezingen, die plaatshebben op 3 juni, veroordeeld. In België, Duitsland en Frankrijk zijn ze zelfs verboden."

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...stembus__.html

Met welk recht verbiedt België dit? Waarom zo openlijk partij kiezen voor de rebellen? De aanslag op het Joods museum al vergeten? Dat was ook zo'n "rebel".

Nr.10 1 juni 2014 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7173787)
Hmmmm, blijkbaar lijkt het toch wel te kloppen: "De Verenigde Naties en veel westerse landen hebben de verkiezingen, die plaatshebben op 3 juni, veroordeeld. In België, Duitsland en Frankrijk zijn ze zelfs verboden."

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...stembus__.html

Het klopt zeker. Ik heb deze informatie uit eerste hand, van een Syriër in België verblijft.

Miauw! 1 juni 2014 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7173788)
Het klopt zeker. Ik heb deze informatie uit eerste hand, van een Syriër in België verblijft.

Tja, als die mensen WILLEN stemmen, moeten ze ook die mogelijkheid krijgen. Zelfs al beschouwt België die verkiezingen als een "farce".

Kunoichi 1 juni 2014 19:42

Een goede zaak dat België deze schertsverkiezing niet erkent.

Nr.10 1 juni 2014 19:44

80% van het grondgebied is ondertussen gezuiverd van terroristen, wist deze Syriër uit Damascus me te vertellen.

Vier landen hadden hun grenzen opengesteld voor toestromend gespuis :
  • Jordanië
  • Israel
  • Libanon
  • Turkije

Nr.10 1 juni 2014 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7173789)
Tja, als die mensen WILLEN stemmen, moeten ze ook die mogelijkheid krijgen. Zelfs al beschouwt België die verkiezingen als een "farce".

² Evident. Er zijn in de finale fase drie kandidaten. In Frankrijk en de VS zijn er dat gewoonlijk maar twee.

Nr.10 1 juni 2014 23:02

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7173792)
80% van het grondgebied is ondertussen gezuiverd van terroristen, wist deze Syriër uit Damascus me te vertellen.

Vier landen hadden hun grenzen opengesteld voor toestromend gespuis :
  • Jordanië
  • Israel
  • Libanon
  • Turkije

Deze Syriër wist me ook te vertellen dat de terroristen eens ze ginder verslagen zijn terug naar hier gaan komen en aanslagen plegen.

Noteer : dat was zaterdag, nog voor de aanhouding van de verdachte van de moordpartij.

(fig.: het was een Syriëganger)

Antoon 2 juni 2014 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7173752)
Op 3 juni 2014 aanstaande vinden er presidentsverkiezingen plaats in Syrië.

...

:lol::lol::lol:

en Assad behaalt 98% van de stemmen, zoals gebruikelijk in al die Arabische dictaturen.

Mahalingam 2 juni 2014 13:53

Ook de vluchtelingen organisatie van de VN heeft stemmen in de vluchtelingenkampen in Jordanië verboden.
En als ze toch naar Syrië gaan om te stemmen dan verliezen ze hun vluchtelingenstatus.

TheFourHorsemen 2 juni 2014 17:10

Citaat:

Met welk recht verbiedt België dit? Waarom zo openlijk partij kiezen voor de rebellen? De aanslag op het Joods museum al vergeten? Dat was ook zo'n "rebel".

Geen vertrouwen hebben in de presidentsverkiezingen betekent nog niet dat ze daarom de rebellen steunen.

AnarchoChristophe 2 juni 2014 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7174523)

en Assad behaalt 98% van de stemmen, zoals gebruikelijk in al die Arabische dictaturen.

Obamney heeft ook 98,3% van de stemmen behaalt, dat zijn zowat de cijfers van de Republicratische Partij in de VS.

Doge 2 juni 2014 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7174523)

Volgens mij gaan ze eerlijk verlopen, of toch zoveel mogelijk want ze hebben niet dezelfde controlemechanismen dat wij hebben. Geen nood om vals te spelen en ze weten ook wel dat de bevolking cijfers van 98% ook niet meer zal geloven. Het zal iets van in de 80% worden schat ik.

Ik ben benieuwd of ik gelijk zal krijgen. :-)

AnarchoChristophe 2 juni 2014 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7175093)
Geen vertrouwen hebben in de presidentsverkiezingen betekent nog niet dat ze daarom de rebellen steunen.

Met welk recht verbiedt deze schertsdemocratie Syriërs zich naar de Syrische ambassade te begeven? Wat gaan ze doen, de poort bewapend bewaken? Het vrije Westen, waar je bedreigt wordt met strafrechtelijke vervolging om deel te nemen aan de Westerse democratie en stemmen in een andere je verboden wordt.
Dat ze maar doen, voor sommigen vallen de maskers af. Voor veel te weinigen maar bon...

Karel Martel B 2 juni 2014 19:04

Citaat:

Tenzij men effenaf syriers gaat beletten van hun ambassade te betreden, zie ik niet in hoe men dat kan verbieden.

Karel Martel B 2 juni 2014 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7175119)
Met welk recht verbiedt deze schertsdemocratie Syriërs zich naar de Syrische ambassade te begeven?

Ik denk dat je "In Belgie verboden" moet interpreteren als "verboden buiten de Syrische ambassade."

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be