![]() |
Verkiezingen Syrië : België verhindert Syriërs die hier verblijven deelname stemming
Op 3 juni 2014 aanstaande vinden er presidentsverkiezingen plaats in Syrië.
Normaal gezien mogen alle Syriërs, waar ze zich ook verblijven, wereldwijd deelnemen aan deze stembusslag. De organisatie daarvan gebeurt via het netwerk van ambassades. Syriërs die in het buitenland verblijven krijgen via die ambassades de gelegenheid hun stem uit te brengen. België verbiedt het Syrië echter om via de Syrische ambassade die stemming te laten gebeuren. Er verblijven een duizendtal Syriërs in België. |
Presidential Elections & Protest - Brussels 28 May 2014Betoging aan het Schumanplein. Stemrecht ontnemen is een schending van civiele basisrechten. |
Citaat:
|
Citaat:
Zou België dit ook kunnen verbieden aan andere ambassades? Bijvoorbeeld : de amerikaanse ambassade. |
Citaat:
|
Hmmmm, blijkbaar lijkt het toch wel te kloppen: "De Verenigde Naties en veel westerse landen hebben de verkiezingen, die plaatshebben op 3 juni, veroordeeld. In België, Duitsland en Frankrijk zijn ze zelfs verboden."
Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...stembus__.html Met welk recht verbiedt België dit? Waarom zo openlijk partij kiezen voor de rebellen? De aanslag op het Joods museum al vergeten? Dat was ook zo'n "rebel". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een goede zaak dat België deze schertsverkiezing niet erkent.
|
80% van het grondgebied is ondertussen gezuiverd van terroristen, wist deze Syriër uit Damascus me te vertellen.
Vier landen hadden hun grenzen opengesteld voor toestromend gespuis :
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Noteer : dat was zaterdag, nog voor de aanhouding van de verdachte van de moordpartij. (fig.: het was een Syriëganger) |
Citaat:
en Assad behaalt 98% van de stemmen, zoals gebruikelijk in al die Arabische dictaturen. |
Ook de vluchtelingen organisatie van de VN heeft stemmen in de vluchtelingenkampen in Jordanië verboden.
En als ze toch naar Syrië gaan om te stemmen dan verliezen ze hun vluchtelingenstatus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben benieuwd of ik gelijk zal krijgen. :-) |
Citaat:
Dat ze maar doen, voor sommigen vallen de maskers af. Voor veel te weinigen maar bon... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be