Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   negatieve effecten van positieve discriminatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203095)

bembem 2 juni 2014 00:24

negatieve effecten van positieve discriminatie

Zonder negatieve effecten van *positieve discriminatie* zou men veel minder slachtoffers hebben van de slachtofferrol waar sommige autochtonen zich wel eens schuldig aan maken .. Immers is het veel erger van negatief gediscrimineerd te worden .. jawel ^^

Rudy 2 juni 2014 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7174101)
Zonder negatieve effecten van *positieve discriminatie* zou men veel minder slachtoffers hebben van de slachtofferrol waar sommige autochtonen zich wel eens schuldig aan maken .. Immers is het veel erger van negatief gediscrimineerd te worden .. jawel ^^

Bembem. Zonder positieve discriminatie stonden er geen vrouwen bovenaan de kieslijsten.

manta 2 juni 2014 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7174643)
Bembem. Zonder positieve discriminatie stonden er geen vrouwen bovenaan de kieslijsten.

Waarom?
Zijn vrouwen dan zo incompetent in uw ogen dat ze met enkel gelijke rechten nergens zouden geraken?

reservespeler 2 juni 2014 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolderik De Zeuvende (Bericht 7174511)
Edde al werk gevonde?

Ju, je bent me voor.

reservespeler 2 juni 2014 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7175008)
Waarom?
Zijn vrouwen dan zo incompetent in uw ogen dat ze met enkel gelijke rechten nergens zouden geraken?

Waarom moet de helft van de lijst dan uit vrouwen bestaan?

Lof der Zotheid 2 juni 2014 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolderik De Zeuvende (Bericht 7174511)
Edde al werk gevonde?

In oar geval moet da zijn: edde al oan 't zuuke gewist?

bembem 2 juni 2014 22:07

guys ik zoek wel naar werk hoor, wees gerust mijn map ligt klaar ;-)

werk zoeken is trouwens bijna een fulltime job, en best stresserend, bovendien moet je een sterke persoonlijkheid hebben (zoals ik) om de vele nee's te incasseren en niet continu in een depressie te tuimelen.. Bovendien wordt er ter tijd en stond met ons gespot en worden we uitgemaakt voor "lui" -> zelfs in mijn familie maak ik dit mee :roll: .. Wat ben ik blij een olifantenvel aangekweekt te hebben, ik trek het me niet meer zoveel aan hoor, en binnen dit en 15 jaar ben ik ribbedebie naar Thailand of elders in Azië .. :-)

Lof der Zotheid 3 juni 2014 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7175558)

werk zoeken is trouwens bijna een fulltime job, en best stresserend, bovendien moet je een sterke persoonlijkheid hebben (zoals ik) om de vele nee's te incasseren en niet continu in een depressie te tuimelen.. Bovendien wordt er ter tijd en stond met ons gespot en worden we uitgemaakt voor "lui" -> zelfs in mijn familie maak ik dit mee :roll: .. Wat ben ik blij een olifantenvel aangekweekt te hebben, ik trek het me niet meer zoveel aan hoor, en binnen dit en 15 jaar ben ik ribbedebie naar Thailand of elders in Azië .. :-)

Waar een wil is, is een weg. U kunt ook kuisvrouw worden, als u zo wanhopig genoeg naar werk zoekt als u beweert. Daar zijn geen hoge kwalificaties of een knap uiterlijk voor nodig.

Tavek 3 juni 2014 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7175008)
Waarom?

Absoluut niet, in tegendeel, vrouwen zijn door hun soms andere aanpak zelfs beter geschikt op hoge posities dan mannen. Alleen heb je nu eenmaal een "old boys" netwerk, en daar heerst nogal wat sexisme. En dat heeft niks met capaciteiten te maken, maar is gewoonweg negatieve discriminatie. En om dat weg te werken heb je die positieve discriminatie nodig.

Als die oude lullos de pijp uit zijn (sorry, in mijn ervaring zijn het vaak oudere welgestelde mannen) is dat probleem ook weer opgelost en is er geen nood aan meer aan die maatregelen.

Rudy 5 juni 2014 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7175558)

Bembem. probeer eerst eens te reageren op onderwerpen die je zelf aankaart. Je bent uiteindelijk topicstarter. Lullen kan je op Facebook.

bembem 5 juni 2014 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7179511)
Bembem. probeer eerst eens te reageren op onderwerpen die je zelf aankaart. Je bent uiteindelijk topicstarter. Lullen kan je op Facebook.

lul ik? :? euh en feesboek daar zit ik niet (meer) op hoor :lol:

maar wat betreft positieve discriminatie, is het zo dat dit in het bedrijfsleven een positieve invloed heeft, ook al is België niet op het niveau als bvb. scandinavische landen zoals Zweden ...

Rudy 12 juni 2014 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7180729)
maar wat betreft positieve discriminatie, is het zo dat dit in het bedrijfsleven een positieve invloed heeft, ook al is België niet op het niveau als bvb. scandinavische landen zoals Zweden ...

Bembem. Positieve discriminatie heeft enkel een positieve invloed binnen structuren die worden gefinancierd door een overheid, waar het "ons kent ons" best wordt doorbroken. Overheidsbedrijven en de kieslijsten zijn daar een perfect voorbeeld van.
In de privésector is dit onbegonnen werk, omdat de kwaliteit van het werk nu eenmaal primeert boven gelijke m/v verhoudingen of evenwichten tussen bevolkingsgroepen (een vies woord).
Je refereert naar de Scandinavische landen. Hun succes hangt niet af van hun beleid i.v.m. positieve discriminatie. Hun succes hangt af van hun rijkdom. Het cliché van de geëmancipeerde Zweedse vrouw is achterhaald. Heel wat vrouwen willen liefst zelf tijd vrij maken voor hun kroost, i.p.v. hun partner. In Finland zijn er bedrijven die liefst de boete betalen als hun mannelijke werknemers hun ouderschapsverlof niet opnemen.
En over Noorwegen zullen we nog niet spreken. Het land heeft voldoende olie-inkomsten om alles te betalen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be