Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zijn aarbeien hard drugs ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203096)

skaldis 2 juni 2014 03:49

Zijn aarbeien hard drugs ?

In mijn jeugd aten we nog aardbeien met suiker. Heden ten dage trekt mijn bek scheef van de zoetigheid bij het eten van deze vrucht zonder toevoeging van wat dan ook. Het suikergehalte van onze aardbeien wordt harder gepimpt dan het thc gehalte van wiet lijkt me.

Duvelke 2 juni 2014 06:14

intressant topic.
Ik vind van niet. (al zijn ze idd wel zoeter dan vroeger, lijkt me )

manta 2 juni 2014 06:34

Overal zit tegenwoordig extra suiker in. En maar klagen dat kinderen te druk zijn (ze hebben adhd meneer :roll:)en de volwassenen barsten van de zenuwen (pak wat kalmeermiddelen meneer)...

maddox 2 juni 2014 07:48

De piepkleine puur natuur bosaardbeitjes in schoonma's tuin zijn stevig, zoet en smaakvol.
Da's normaal, suikers zijn lokkertjes voor de dieren die de zaadjes gaan verspreiden. Maar om suikers te kunnen maken moet er genoeg energie aanwezig zijn in zowel het voedsel, alswel het licht. De extra smaak heeft te maken met de sporenelementen in de bodem.

Daar kan geen joekel van een hydrocultuurgekweekte aardbei tegen op. Daar moest je wel suiker over strooien, of er was geen smaak aan. Niet abnormaal, die arme plantjes kregen net genoeg voeding om waterige vruchten te maken. Geen sporenelementen die een specifieke smaak kunnen geven, geen overvloedige energie om meer suikers te maken.

Het feit dat de grote aardbeien nu wel zoet zijn, wil zeggen dat de kwekers de truk of soort hebben gevonden om aardbeien terug smaak te geven met een minimaal kostenplaatje.

Derk de Tweede 2 juni 2014 17:50

Als suiker nu zou worden uitgevonden werd het als harddrug bestempeld.

Xenophon 2 juni 2014 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7174262)
De piepkleine puur natuur bosaardbeitjes in schoonma's tuin zijn stevig, zoet en smaakvol.
Da's normaal, suikers zijn lokkertjes voor de dieren die de zaadjes gaan verspreiden. Maar om suikers te kunnen maken moet er genoeg energie aanwezig zijn in zowel het voedsel, alswel het licht. De extra smaak heeft te maken met de sporenelementen in de bodem.

Daar kan geen joekel van een hydrocultuurgekweekte aardbei tegen op. Daar moest je wel suiker over strooien, of er was geen smaak aan. Niet abnormaal, die arme plantjes kregen net genoeg voeding om waterige vruchten te maken. Geen sporenelementen die een specifieke smaak kunnen geven, geen overvloedige energie om meer suikers te maken.

Het feit dat de grote aardbeien nu wel zoet zijn, wil zeggen dat de kwekers de truk of soort hebben gevonden om aardbeien terug smaak te geven met een minimaal kostenplaatje.

Ik heb een paar soorten aardbeien in de tuin, de Toscaanse zijn zo zoet dat ik ze niet lust.

bembem 2 juni 2014 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 7174183)
In mijn jeugd aten we nog aardbeien met suiker. Heden ten dage trekt mijn bek scheef van de zoetigheid bij het eten van deze vrucht zonder toevoeging van wat dan ook. Het suikergehalte van onze aardbeien wordt harder gepimpt dan het thc gehalte van wiet lijkt me.

aardbeien met slagroom zijn de max! Yummie!

(waar is het Hollands Aardbeitje trouwens? examens?)

giserke 3 juni 2014 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 7174205)
intressant topic.
Ik vind van niet. (al zijn ze idd wel zoeter dan vroeger, lijkt me )

Met dank aan Monsanto

Tóraí 3 juni 2014 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7175741)
Met dank aan Monsanto

Ik dacht dat ggo's in de Europese Unie niet waren toegelaten?

Bad Tölz 3 juni 2014 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7175141)
Als suiker nu zou worden uitgevonden werd het als harddrug bestempeld.

Suiker werd niet uitgevonden. Men is het gewoon efficiënter gaan ontginnen.

Libro 3 juni 2014 18:52

Volgens sommigen is suiker het equivalent van strychnine en cocaïne. Ik heb dus voor de zot "ja" gestemd.

Savatage 3 juni 2014 18:54

Nope, aardbeien zijn fruit, geen drugs.

Castor Troy 3 juni 2014 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7175696)

(waar is het Hollands Aardbeitje trouwens? examens?)

= Bolderik de Zeuvende

manta 3 juni 2014 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7176822)

En zijn fruit, bloemen of groenten geen drugs?

T-101 5 juni 2014 10:51

Citaat:

Aardbeien uit de serre zijn altijd zoeter dan aarbeien die gewoon buiten geteeld worden. De laatste aardbeien uit de serre zijn het zoetst, maar ook het minst lang houdbaar.

Duvelke 5 juni 2014 12:08

hangt dat ook niet af van de inflatie?

Duvelke 5 juni 2014 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7176822)

is wiet ook gene plant?

Rudy 5 juni 2014 12:13

Citaat:

Skaldis. Tijdens uw jeugd at je suiker met aardbeien.

Duvelke 5 juni 2014 12:23

suiker is niet goed
Men zou da beter verbieden

Rudy 5 juni 2014 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 7179494)
suiker is niet goed
Men zou da beter verbieden

pfff. afgezaagd. Zuip nog wat alcohol

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be