Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Windows 8.1 met startmenu wordt Windows 9. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203112)

Derk de Tweede 2 juni 2014 17:44

Windows 8.1 met startmenu wordt Windows 9.

Mijn God, krijgen we nu ieder jaar een nieuwe Windows. :twisted:
Microsoft zou echter besloten hebben om het startmenu pas terug te laten keren in de volgende Windows-versie, die mogelijk Windows 9 gaat heten en pas voor april 2015 gepland staat.
http://www.nu.nl/tech/3791587/startm...s-in-2015.html

Universalia 2 juni 2014 18:36

Heb ik al eerder geschreven hier op het forum dat Win9 er zit aan te komen en wel in April 2015. ;-)

Derk de Tweede 2 juni 2014 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maradona Diego (Bericht 7175187)
Wat een klucht die nieuwe windows.
Ik mis de startbalk; die toegang geeft tot de programma's.
Wat een gedoe, om de geïnstalleerde programma's te vinden.
Het configuratiescherm vinden, is ook een hele opdracht ... Het is pure rotzooi.

Heb je W7 of W8 ?

Eduard Khil 2 juni 2014 19:37

zeven is ok. Acht is brol.

redwasp 2 juni 2014 19:57

deze week ga ik incha'allah dit eens uitproberen, lijkt me eens frisse verandering:

http://www.linuxmint.com/

windows is voor sissies.

Raf 2 juni 2014 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maradona Diego (Bericht 7175187)
Wat een klucht die nieuwe windows.
Ik mis de startbalk; die toegang geeft tot de programma's.
Wat een gedoe, om de geïnstalleerde programma's te vinden.
Het configuratiescherm vinden, is ook een hele opdracht ... Het is pure rotzooi.

Dat is niet meer dan een kwestie van wennen aan de nieuwe interface. Een veel groter probleem is dat Windows 8 afschuwelijk instabiel is en dat de update 8.1, die gelanceerd werd om het probleem te verhelpen, de zaak nog instabieler maakte...

Mahalingam 2 juni 2014 20:55

Er kwam hier een Win-doos binnen met Vista erop.
Dat was een crime. vreselijk. Een OS dat 'meedenkt' en 'beschermt'. Die het beter weet dan jijzelf. Met een help functie die je van de wal in de sloot helpt.
Pas toen ik via een actie in Duitsland voor 35 euro een officieele Window 8 Pro update binnen kreeg werd de Win-doos weer bruikbaar. Het eerste wat ik deed was: het Classic Windows menu installeren en de classis look. Het is nu net of ik met XP plus een hoop toeters en bellen werk.
Ik heb niet te klagen over stabiliteit. En ik vlooi geregeld de systeem logboeken door!

Universalia 2 juni 2014 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7175250)
Heb je W7 of W8 ?

Ik had op 1 van de PC's een Win 8Pro(1) gezet maar ik 'zwierde' die er terug af en die staat nu terug op Win7Pro. (alle PC's staan op Win 7 nu Pro & Ultimate)

Ik blijf van mening dat een Win8(1) misschien leuk werkt op een tablet of een laptop maar op een desktop zonder touchscreen is dat maar niets.
Zeker als je ook geen boodschap hebt aan het hele zootje app's ...

Ook met ondervonden dat Win8 vrij opdringerig te werk ging (Phone Home - niet E.T. hé :-D )

Als je een externe firewall gebruikte uit één of ander viruspack en die van Windows uitschakelde in 'services'kreeg je in bepaalde gevallen problemen met het binnenhalen van apps en 'eiste' Windows dat je die terug ging aanzetten.

p.s. Sommige externe virus/firewall packs schakelen die automatisch uit bij de installatie (niet in services waarschijnlijk)

Ik vind Win7 nog steeds leuker werken. :cheer:

vlijmscherp 2 juni 2014 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 7175330)
deze week ga ik incha'allah dit eens uitproberen, lijkt me eens frisse verandering:

http://www.linuxmint.com/

windows is voor sissies.

Laat je je bevindingen weten?

Henri1 2 juni 2014 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7175137)
Microsoft zou echter besloten hebben om het startmenu pas terug te laten keren in de volgende Windows-versie, die mogelijk Windows 9 gaat heten en pas voor april 2015 gepland staat.

Windows is brol waar je vet voor moet betalen.
Geef mij maar OS-X.

kiko 2 juni 2014 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7175370)
Dat is niet meer dan een kwestie van wennen aan de nieuwe interface.

Dat is net het grote pijnpunt van Windows 8 en 8.1 : twee interfaces. Het ene is een afgeslankte versie van het klassieke bureaublad, het andere is een karrevracht tegels die eigenlijk bedoeld zijn voor tablets met touchscreen. Voor laptops met touchscreen, zeker voor grotere laptops, is een dergelijk touchscreen simpelweg onhandig.

Beide interfaces hebben trouwens hun eigen regels en logica, wat voor een gemiddelde gebruiker uiteraard omslachtiger en ingewikkelder is dan slechts één interface.

From_Vlaanderen 2 juni 2014 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7175137)

Bij ons op het werk heeft die firma die bakken terug kunnen meepakken. Daar stond geen startbalk op. Da was rap gedaan.

redwasp 2 juni 2014 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7175458)
Windows is brol waar je vet voor moet betalen.
Geef mij maar OS-X.

is dat niet die besturingssoftware voor computers van een merk waar je vet voor moet betalen?

redwasp 2 juni 2014 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7175456)
Laat je je bevindingen weten?

ubuntu heeft me tot nu toe altijd prima bevallen, behalve als dual-boot met de windows7 die nu op mijn pc staat. wanneer ik windows opstart (jammergenoeg heb ik nog geen goede manier gevonden om CIV4 op linux te laten draaien, tips zijn meer dan welkom), dan gebeurt het regelmatig dat hij mij een checkdisk opdringt, waarbij hij iets vreemds vindt op mijn harde schijf (ubuntu) en mij laat kiezen tussen de optie "verwijder die troep".

ik twijfel dus op dit moment of ik mijn windows er dit keer weer zal laten op staan of dat ik meteen helemaal voor linux mint ga. ik ga het eerst eens een paar weken als dual proberen.

als het me bevalt, dan laat ik het nog weten.

Ratatosk 2 juni 2014 22:12

Met andere woorden, niet heeft hier ooit windows 8.1 gebruikt :D

Eduard Khil 2 juni 2014 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 7175567)
Met andere woorden, niet heeft hier ooit windows 8.1 gebruikt :D

e?

From_Vlaanderen 2 juni 2014 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 7175528)
ubuntu heeft me tot nu toe altijd prima bevallen, behalve als dual-boot met de windows7 die nu op mijn pc staat. wanneer ik windows opstart (jammergenoeg heb ik nog geen goede manier gevonden om CIV4 op linux te laten draaien, tips zijn meer dan welkom), dan gebeurt het regelmatig dat hij mij een checkdisk opdringt, waarbij hij iets vreemds vindt op mijn harde schijf (ubuntu) en mij laat kiezen tussen de optie "verwijder die troep".

ik twijfel dus op dit moment of ik mijn windows er dit keer weer zal laten op staan of dat ik meteen helemaal voor linux mint ga. ik ga het eerst eens een paar weken als dual proberen.

als het me bevalt, dan laat ik het nog weten.

Ik heb het ook een tijd gehad, maar linux heeft soms kuren en daar is een gewoon mens niet tegen opgewassen.

Minder kuren, maar wel kuren. En niet elk randapparatuur werk erbij.
Als je dan om 2 uur 's nachts dringend iets moet doorfaxen. Dan word je zot.

redwasp 2 juni 2014 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 7175607)
Ik heb het ook een tijd gehad, maar linux heeft soms kuren en daar is een gewoon mens niet tegen opgewassen.

Minder kuren, maar wel kuren. En niet elk randapparatuur werk erbij.
Als je dan om 2 uur 's nachts dringend iets moet doorfaxen. Dan word je zot.

ik heb gekozen voor een levensstijl waarbij het risico dat ik om 2 uur 's nachts dringend iets moet doorfaxen tot een minimum beperkt is.

Ratatosk 3 juni 2014 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7175576)
e?

Startmenu is aanwezig. Modern is bedoeld als een soort startknop. In 8.1 is er een startknop voorzien.

Desktop start automatisch op ipv Modern (instelbaar, wat een keuze)

OSX brengt elk jaar een nieuwe versie, Linux meestal om de 6 maanden. Windows sinds kort elk jaar. Wat is het verschil?

Modern is perfect met de muis te bedienen. Touch is slechts een aanvulling.

De klagers hebben het nooit gebruikt, wel een mening maar gebaseerd op meningen.

Mijn ervaring is dat computeranalfabeten geen enkel probleem hebben met windows 8.1 en het zelfs gemakkelijk vinden.

Modern voor de dagelijkse portie Facebook, mails en websites. Desktop als men iets verder wilt gaan.

giserke 3 juni 2014 10:57

Windows brengt een "nieuwe versie uit"
Ze gooien er dus eerst een hoop uit, en nadien stoppen ze he er terug in.
Voor Microdollar is dit dan een "nieuwe" windows?
:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be