Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Meisjes (12) steken vriendinnetje 19 keer met groot keukenmes (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203146)

Universalia 3 juni 2014 07:10

Meisjes (12) steken vriendinnetje 19 keer met groot keukenmes

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Een 12-jarige meisje is in de buurt van de Amerikaanse stad Milwaukee 19 keer gestoken door twee vriendinnetjes. Het zwaargewonde meisje werd daarna door haar leeftijdsgenootjes aan haar lot overgelaten in het park.
Et tu, Brute fili mi!

Ok, ok Amerika wat leuk toch zeg ...

Deze is dan wel weer een 'leuke'

Citaat:

De 12-jarige meisjes worden als volwassenen berecht. Ze riskeren een celstraf van 60 jaar
Dan zijn de daders/potentiële moordenaars 72 jaar als ze vrijkomen dat valt nog best mee niet? 8O

Lof der Zotheid 3 juni 2014 10:12

Steek de ouders alvast mee in de cel. Kwestie van gefaalde opvoeding. Maar ja, het zijn yankees, dus wat wilt u. Daar moet men niet teveel van verwachten.

Marie van de koster 3 juni 2014 10:43

Afgezien van de afschuwelijkheid van die daad waardoor 3 mensenlevens vernietigd zijn en 3 families getraumatiseerd, lijkt me dit weer een reden om nog eens goed na te denken over alles wat op internet gepubliceerd wordt.
In mijn tijd waren er strenge regels over wat jongeren mochten lezen of zien. Dat vindt men alleen niet meer zo echt nodig tegenwoordig en intussen krijgen we de éne krankzinnige daad na de andere voorgeschoteld...

Tóraí 3 juni 2014 11:21

Dit is werkelijk luguber. Ze hadden hun poging tot moord zelfs gepland. Hoe kan dit toch? Op zo'n jonge leeftijd...

Nietzsche 3 juni 2014 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7176105)
Afgezien van de afschuwelijkheid van die daad waardoor 3 mensenlevens vernietigd zijn en 3 families getraumatiseerd, lijkt me dit weer een reden om nog eens goed na te denken over alles wat op internet gepubliceerd wordt.
In mijn tijd waren er strenge regels over wat jongeren mochten lezen of zien. Dat vindt men alleen niet meer zo echt nodig tegenwoordig en intussen krijgen we de éne krankzinnige daad na de andere voorgeschoteld...

:lol:

Nietzsche 3 juni 2014 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* (Bericht 7176173)
Dit is werkelijk luguber. Ze hadden hun poging tot moord zelfs gepland. Hoe kan dit toch? Op zo'n jonge leeftijd...

Een combinatie van psychopathie en intelligentie.

Miauw! 3 juni 2014 13:04

Ik vraag me af of van zo'n kinderen nog iéts terecht kan komen, hoé goed die ook begeleid en "heropgevoed" worden.

Nietzsche 3 juni 2014 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7176332)
Ik vraag me af of van zo'n kinderen nog iéts terecht kan komen, hoé goed die ook begeleid en "heropgevoed" worden.

Als ze wat minder gewelddadig worden dan worden ze misschien wel hele goeie voor het bedrijfsleven.

Miauw! 3 juni 2014 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7176346)
Als ze wat minder gewelddadig worden dan worden ze misschien wel hele goeie voor het bedrijfsleven.

Da's waar, 't loopt daar vol psychopaten op hoog niveau.

manta 3 juni 2014 13:21

Game-tester bij Blizzard of zo, 't schijnt dat het iets te maken had met een computerspel...
Meisjes steken leeftijdsgenoot neer omwille van gamepersonage

Anna List 3 juni 2014 13:35

hoog tijd om messen als verboden wapens te catalogeren en bezit zonder wapenvergunning te verbieden.

t is niet omdat ze in de US of A iedereen zo nonchalant met wapens laten omgaan, dat wij dit in het geciviliceerde Europa ook moeten doen!

Johan Bollen 3 juni 2014 13:51

Hoeveel moorden zouden die kinderen al niet gezien hebben op TV?

Anna List 3 juni 2014 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7176425)
Hoeveel moorden zouden die kinderen al niet gezien hebben op TV?

tv, games, ...

het kan in elk geval niet erger zijn dan pakweg het lezen van bvb de originele sprookjes van de gebroeders Grimm ...

Tóraí 3 juni 2014 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7176377)

Wat een onzin. Slenderman onderhandelt niet.

Miauw! 3 juni 2014 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* (Bericht 7176445)
Wat een onzin. Slenderman onderhandelt niet.

Mijn dochters zijn ongelooflijke fans van Slenderman. :?

Johan Bollen 3 juni 2014 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7176439)
tv, games, ...

het kan in elk geval niet erger zijn dan pakweg het lezen van bvb de originele sprookjes van de gebroeders Grimm ...

Toch wel.

Anna List 3 juni 2014 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7176464)
Toch wel.

dan denk ik dat je die sprookjes nog eens moet herlezen; die zijn m.i. stuk voor stuk potentieel traumatiserend.

Miauw! 3 juni 2014 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7176500)
dan denk ik dat je die sprookjes nog eens moet herlezen; die zijn m.i. stuk voor stuk potentieel traumatiserend.

Inderdaad. Als ik die nu teruglees, besef ik pas hoe "gruwelijk" die waren: het bloed droop ervan af. Als klein kind heb ik daar nooit bij stilgestaan en ik heb er ook geen trauma's aan overgehouden. En nu zijn die verhalen allemaal zo wollig herverteld.... :(

Johan Bollen 3 juni 2014 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7176500)

Je kan zo'n moraliserende sprookjestekst (dikwijls voorgelezen in een liefdevolle omgeving en in context geplaatst door ouders) niet vergelijken met het dagelijkse totale audiovisuele realisme van tegenwoordig waarbij de TV een babysitter geworden is.

Een kind in het 'beschaafde' westen ziet voor zijn volwassenheid 8000 moorden op TV. Dat er dan een paar zijn bij wie de 'stoppen doorslaan' en die tot actie overgaan, ligt voor de hand. Opvoeding kan dat in de hand houden in de meeste gevallen, maar de verantwoordelijkheid ligt hier niet exclusief bij de ouders, maar ook bij een geweldcultuur waarbij een zichtbare blote tepel erger geacht wordt dan de onthoofding van de 'slechterik'.

giserke 3 juni 2014 15:52

Daar gaan we weer met die moraliserende zever.
Daden van 2 monstertjes veralgemenen om gedrag beperkende maatregels te treffen voor heel de jeugd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be