Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac
(Bericht 7176198)
Om te trachten om haar programma deels uit te voeren waarmee ze naar de kiezer trok?
|
Welk deel dan? in dat programma stond ook iets over confederalisme...
Citaat:
(Bericht 7176198)
Sorry, maar na jaren koud en warm tegelijk blazen heeft het VB gekozen voor een economisch links parcours. Waarom zou dat deel van de VB-kiezers dat een economisch linkse richting wel smaken, naar N-VA trekken?
Trouwens, welke harde lijn?
De lijn van OpenVLD die ook aan de automatische index wil morrelen en de werklozensteun in de tijd beperkt wil zien?
|
de harde lijn over idd het beperken in de tijd van de werklozensteun en vooral het daar aan gekoppelde viseren van leefloners. Dit stond niet in het programma, maar die uitspraken zijn wel blijven hangen.
Citaat:
(Bericht 7176198)
Het confederalisme is op pauze gezet nadat het duidelijk was dat OpenVLD haar kar heeft gekeerd en hierbij het Belgicisme herondekte en CD&V voor wie het confederalisme slechts een wortel was om Vlaamsgezinde tjeven aan zich te binden.
Het had dus geen zin het confederalisme tot inzet van de verkiezingen te maken.
Daarom was het beter om te trachten de PS van de macht te verdrijven en op deze manier de stempel te drukken.
Hierdoor is het confederalisme niet verworpen, simpelweg omdat het niet de inzet was.
Je gaat toch niet beweren dat je dat niet op voorhand wist?
|
het was pas in augustus 2013, met de bocht van Bracke, dat het confederalisme niet meer als inzet van de verkiezingen ging spelen. Als de N-VA doorzet, kon het nog altijd de inzet geweest zijn, met uiteraard als risico om de verkiezingen te verliezen.
Maar met mogelijkheden om en de verkiezingen te winnen en de formatie.
met te focussen op het sociaal-economische was de kans om de verkiezingen te winnen groter maar de formatie te verliezen ook veel groter.
Ik heb dit trouwens binnen de N-VA in augustus 2013 al gezegd, maar ik werd niet geloofd....
Citaat:
(Bericht 7176198)
Ook in wallonië zijn nog ondernemers die gebukt gaan onder het desastreuze beleid van de PS.
Als MR de PS kan verdrijven federaal met een liberaal programma, dan zie ik niet in waarom ze daarvoor zal afgestraft worden.
En wat heeft CDH te winnen door aan de PS gelinkt te blijven nu deze opgejaagd wordt aan haar linkerflank door de PTB?
Het zou CDH beter uitkomen door terug op te schuiven naar het centrum en de pluimen op haar hoed te steken voor minimum 5 jaar institutionele rust, waar de PS de laatste 7 jaar als hoofdrolspeler niet is in geslaagd.
|
De publieke opinie in Wallonië is echt linkser dan die in Vlaanderen hoor. ik weet dat er voor de verkiezingen een onderzoek was die het omgekeerde suggereerde, maar ik lees daar niets van in de kranten, ook niet in de reacties van lezers. ook van gewone Franstaligen hoor ik dat niet.
Het beperken in de tijd van de werkloosheid zou trouwens nefast zijn voor Wallonië, het zou zelf misdadig zijn om dat nu in te voeren. Voor Vlaanderen kan het eventueel wel werken (alhoewel ik er niet van overtuigd ben), maar dit zijn maatregelen die je onmogelijk over heel België kunt implementeren.
maw, 2 verschillende publieke opinies, 2 verschillende socio-economische situaties.
Een rechts beleid krijg je niet uitgelegd in Wallonië en je riskeert massale stakingen, blokkeringen op alle niveaus (vakbonden, mutualiteiten, overheidsbedrijven, communales,...).
Een links beleid krijg je niet uitgelegd in Vlaanderen en je riskeert massa's brieven in de kranten, opiniebijdragen die de nieuwe regering verketteren, heel misschien een betoging van pakweg 50 man in Brussel.
Eerlijk, wat zou jij kiezen?