Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De VN behoort de Katholieke Kerk te voordelen voor het plegen van kindermoord (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203198)

cato 4 juni 2014 08:30

De VN behoort de Katholieke Kerk te voordelen voor het plegen van kindermoord

De ideologie van de RK, kerk heeft mensen aangezet tot het plegen van grootschalige moord op kinderen zoals in Ierland
Het zou goed zijn als de VN deze kerk en praktijken veroordeelt.
Zeker zal de paus hierover iets moeten zeggen.
citaat De Standaard:

800 babylijkjes gevonden in septische put Iers nonnenklooster
Gisteren om 18:02 door rdc | Bron: BELGA

800 babylijkjes gevonden in septische put Iers nonnenklooster
‘The Home’ in de jaren vijftig. Foto: Catherine Corless/Tuam Historical Society/Washington Post
Drieënvijftig jaar nadat een katholieke instelling voor de opvang van zwangere meisjes in het West-Ierse Tuam werd gesloten, zijn er in een grote septische put op het domein van de instelling ongeveer 800 babylichaampjes gevonden. Volgens The Washington Post was er geen sprake van lijkkisten of gedenkteken.

Tussen 1925 en 1986 kwamen zwangere Ierse meisjes in het opvangtehuis van de katholieke nonnen van Bon Secours hun onwettige baby’s baren, om de kinderen er dan veilig te laten opgroeien. Ongehuwd zwanger raken was in het strengkatholieke land immers een grote schande.

Het was de bedoeling dat de meisjes na de bevalling elders in Ierland hun heil zochten. Uit geschiedkundige documenten blijkt dat hun kinderen na hun vertrek echter zwaar verwaarloosd werden. Enkel de kinderen die gezond bleven hadden het geluk dat ze ter adoptie werden aangeboden, of verkocht werden aan rijke, kinderloze echtparen.

Vrouwen die ooit bevielen in wat ‘The Home’ werd genoemd, zijn van plan om hun kind als vermist op te geven om verder onderzoek mogelijk te maken, meldt de Britse krant The Daily Mail. Het massagraf wordt binnenkort volledig opengelegd. Vermoedelijk gaat het om meer dan 800 skeletten.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140603_01128313

Miauw! 4 juni 2014 08:38

Dat staat hier al, hoor, onder "Maatschappij en samenleving".

cato 4 juni 2014 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7177483)
Dat staat hier al, hoor, onder "Maatschappij en samenleving".

Sorry,
Daar( M en S ) kom ik nooit.
Ik dacht dat Ierland onder Europa thuis hoorde.

Miauw! 4 juni 2014 08:41

Dat dacht de OP blijkbaar ook, want het onderwerp is van hier naar M&S verplaatst. ;)

giserke 4 juni 2014 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7177472)
De ideologie van de RK, kerk heeft mensen aangezet tot het plegen van grootschalige moord op kinderen zoals in Ierland

Zou U even een aantal quotes uit die "ideologie" kunnen geven die opdracht geven om 800 kindjes te vermoorden?

giserke 4 juni 2014 08:43

Verder, hopelijk leven er nog van die satanische nonnen.

cato 4 juni 2014 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7177486)
Dat dacht de OP blijkbaar ook, want het onderwerp is van hier naar M&S verplaatst. ;)

Blijkbaar zien ze het Vaticaan niet als een politieke en ideologische organisatie in Europa.

Miauw! 4 juni 2014 08:45

Quotes? De hele Bijbel (net zoals de Torah en de Koran) wemelt van de taboes als het over seksualiteit en de vruchtbaarheid van de vrouw gaat. Een (te) strikte interpretatie van die sprookjesboekjes leidt dan tot aberraties als deze.

giserke 4 juni 2014 08:52

Hm, de bijbel zegt nochtans, "gij zult niet doden"

Miauw! 4 juni 2014 08:59

Maar die zegt ook: "Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, - beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen".

En elders staat dat je een ongelovige "het licht moet laten zien". Weigert hij het licht te zien, moet je het nog eens proberen. Weigert hij nogmaals, mag je hem doden.
(ik weet niet meer precies waar dit stond, ik denk Ezechiël)

cato 4 juni 2014 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7177493)
Quotes? De hele Bijbel (net zoals de Torah en de Koran) wemelt van de taboes als het over seksualiteit en de vruchtbaarheid van de vrouw gaat. Een (te) strikte interpretatie van die sprookjesboekjes leidt dan tot aberraties als deze.

Het is algemeen bekend, dat de Bijbel ,Torah en Koran , aanzetten tot haat en verwerpelijke ideologieën verspreiden.
Regering kunnen geen boeken of godsdiensten verbieden.
We kennen de vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting.

Toch als het om concrete moordpartijen gaat, zullen ook burgerlijke en politieke organisaties zich dienen uit te spreken over deze misdaden tegen de menselijkheid.
De vrijheid om kinderen te vermoorden ,wordt door geen enkele wet gelegaliseerd en zeker niet in Europa ,dat zo prat gaat op haar mensenrechten.

Miauw! 4 juni 2014 09:10

Tja, toen in Ierland moest gestemd worden over het toelaten van echtscheiding in Ierland kwam zelfs Moeder Theresa (zelf opgeleid in Ierland) speciaal overgevlogen om de publieke opinie negatief te beinvloeden. Als je dan weet wat haar standpunt t.o.v. abortus was.... :roll:

AnarchoChristophe 4 juni 2014 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7177493)

1)Taboes over seksualiteit en vruchtbaarheid is gelijk aan massa-baby moorden? Ik zou je vragen die taboes te quoten, maar daarmee speel ik alleen maar in op je stroman.
2) Katholieken moeten de Bijbel niet op eigen houtje interpreteren en naar die interpretatie handelen, dat is iets voor protestanten. De RKK beslist hoe de Bijbel geïnterpreteerd moet worden en hoe ernaar gehandeld moet worden naar. Quote dus behalve de Bijbel (en een directe quote, niet iets ongerelateerd dat in jouw ogen geïnterpeteerd kan worden als) ook even de Rooms-Katholieke leer.

AnarchoChristophe 4 juni 2014 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7177472)
Het zou goed zijn als de VN deze kerk en praktijken veroordeelt.
Zeker zal de paus hierover iets moeten zeggen.
citaat De Standaard:

Je lijkt hier veel te verwarren, de Kerk als organisatie, de Kerk als geloofsbelevenis en de ideologie van de Kerk. Het is de organisatie de Kerk die dit verschrikkelijke voorval behoort te veroordelen.

De VN moet zich vooral niet moeien, die mispeuteren zelf genoeg.

Miauw! 4 juni 2014 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7177562)
1)Taboes over seksualiteit en vruchtbaarheid is gelijk aan massa-baby moorden?

Niet gelijk aan, maar zaken als deze zijn wel een uitvloeisel van het krampachtig in ere houden van dergelijke taboes. Idem dito voor de talloze zelfmoorden van ongehuwd zwangere meisjes, die niet konden leven met de "schande".

Citaat:

Ik zou je vragen die taboes te quoten, maar daarin speel ik alleen maar in op je stroman.
? Wat bedoel je daarmee?

Citaat:

2) Katholieken moeten de Bijbel niet op eigen houtje interpreteren en naar die interpretatie handelen, dat is iets voor protestanten. De RKK beslist hoe de Bijbel geïnterpreteerd moet worden en hoe ernaar gehandeld moet worden naar. Quote dus behalve de Bijbel (en een directe quote, niet iets ongerelateerd dat in jouw ogen geïnterpeteerd kan worden als) ook even de Rooms-Katholieke leer.
Als ik dat moet doen, ben ik wel enkele dagen zoet. Maar volstaan bv. het 6e en 9e gebod al niet, die volgens mij ook volgens de RK-leer moeten nageleefd worden? Keurt de RK-leer voorhuwelijkse betrekkingen, laat staan ongehuwd zwanger worden, goed?

cato 4 juni 2014 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7177566)
Je lijkt hier veel te verwarren, de Kerk als organisatie, de Kerk als geloofsbelevenis en de ideologie van de Kerk. Het is de organisatie de Kerk die dit verschrikkelijke voorval behoort te veroordelen.

De VN moet zich vooral niet moeien, die mispeuteren zelf genoeg.

Deze moordpraktijken zijn doorgegaan tot 1986.
Sommige daders leven nog en dienen alsnog veroordeeld te worden.

AnarchoChristophe 4 juni 2014 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7177578)
Niet gelijk aan, maar zaken als deze zijn wel een uitvloeisel van het krampachtig in ere houden van dergelijke taboes. Idem dito voor de talloze zelfmoorden van ongehuwd zwangere meisjes, die niet konden leven met de "schande".

De RKK is schuldig voor de zelfmoord van ongehuwd zwangere meisjes? Omdat de geloofsleer dit afkeurt (alsook zelfmoord trouwens)? We moeten het ver gaan zoeken he?
Citaat:

? Wat bedoel je daarmee?

Dat je goed genoeg beseft dat de RKK nergens, noch de Bijbel, oproept tot de slachting van ongewenste kinderen. Dus dan zever je maar wat in over taboes en seksualiteit in de hoop dat niemand het verschil merkt?
Citaat:

Als ik dat moet doen, ben ik wel enkele dagen zoet.

Draai of keer het hoe U wilt, we onthouden dat U het dus niet kan.
Citaat:

Maar volstaan bv. het 6e en 9e gebod al niet, die volgens mij ook volgens de RK-leer moeten nageleefd worden?
Keurt de RK-leer voorhuwelijkse betrekkingen, laat staan ongehuwd zwanger worden, goed?

Het is toch erg, he. Ik wijs je net op je overduidelijke stroman, en je gooit hem gewoon terug in de strijd. Wat heeft de mening van de RKK over voorhuwelijkse betrekkingen of ongehuwde zwangerschappen te maken met kindermoord?

Het 6de en 9de gebod zeggen niets over massamoord op kinderen en nee, dat staat zelfs niet open ter interpretatie want de RKK-leer is bovengeschikt aan persoonlijke interpretatie.

Miauw! 4 juni 2014 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7177619)
De RKK is schuldig voor de zelfmoord van ongehuwd zwangere meisjes? Omdat de geloofsleer dit afkeurt (alsook zelfmoord trouwens)? We moeten het ver gaan zoeken he?

Ik heb het woord "schuldig" niet in de mond genomen, ik zei dat dergelijke zaken een uitvloeisel zijn van het te rigoureus in acht nemen van religieuze taboes. Ook niet vergeten dat de simpele, zwaar katholieke mensen in dorpen waar meneer pastoor bij wijze van spreken mee keek in de slaapkamer, en waar mede-gelovigen er snel bij waren om "schande" te roepen als iemand een taboe met voeten trad, niet bepaald bezig waren met het uitpluizen van de geloofsleer.

Citaat:

Dat je goed genoeg beseft dat de RKK nergens, noch de Bijbel, oproept tot de slachting van ongewenste kinderen. Dus dan zever je maar wat in over taboes en seksualiteit in de hoop dat niemand het verschil merkt?
Dat doen ze inderdaad niet, en ik ben er zeker van dat ze dergelijke zaken niet gewild hebben. Maar er IS nu eenmaal die rigoureuze leer en die verkrampte houding ivm seksualiteit, en gekken die heiliger willen zijn dan de paus. Dan krijg je dus zulke aberraties.
Maat wat bedoelde je nu met die "stroman"?

Citaat:

Draai of keer het hoe U wilt, we onthouden dat U het dus niet kan.
Ik zou het zeker kunnen, maar er zoveel tijd in steken, dat is dit me niet waard.
En trouwens, zowel jij als ik weten best wat de sprookjesboeken van de monotheïstische religies verkondigen over seksualiteit.

Citaat:

Het is toch erg, he. Ik wijs je net op je overduidelijke stroman, en je gooit hem gewoon terug in de strijd. Wat heeft de mening van de RKK over voorhuwelijkse betrekkingen of ongehuwde zwangerschappen te maken met kindermoord?
Het 6de en 9de gebod zeggen niets over massamoord op kinderen en nee, dat staat zelfs niet open ter interpretatie want de RKK-leer is bovengeschikt aan persoonlijke interpretatie.
Je neemt wel alles erg létterlijk, hé? Heb ik het al niet uitentreuren gehad over aberraties van de interpretaties van de leer en de geboden?
Dat de mening van de RKK over voorhuwelijkse betrekkingen of ongehuwde zwangerschappen voor vele streng-gelovigen een reden was om zelfmoord te plegen ingeval van ongehuwd zwanger zijn of voor superkatholieke nonnen om ongewenste babies te laten verdwijnen, staat toch buiten kijf? Wat was anders hun motivatie?
Als je bedenkt dat 50 jaar geleden zelfs ongehuwd samenwonen nog een grote schande was, dan weet je toch zo ook wel wat een nefaste invloed de kijk van de RKK op seksualiteit had?

Klein Licht 4 juni 2014 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7177488)
Zou U even een aantal quotes uit die "ideologie" kunnen geven die opdracht geven om 800 kindjes te vermoorden?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deuteronomium 23:02
Ook bastaards en hun nakomelingen tot in het tiende geslacht zullen er (de dienst van de Heer) nooit aan mogen deelnemen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2 Kronieken 15:12-13
Ze zwoeren dat ze zich met hart en ziel zouden richten naar de HEER, de God van hun voorouders, en dat iedereen die zich daar niet aan hield, jong of oud, man of vrouw, zou worden gedood.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be