![]() |
Duvel betreurt regionalisering exportsteun
Familie Moortgat, producent van oa de wereldbekende DUVEL, betreurt de regionalisering van de exportsteun. Michel Moortgat verwoordde het als volgt:
De regionalisering van de exportsteun is voor ons geen goede zaak. België is een bierland, Vlaanderen of Wallonië niet. GVA 17-09 Hiermee verduidelijkt hij in één zin de absolute krankzinnigheid van de splitsingdrang van de flaminganten, en het negatief effect dat het heeft op onze economie. De regionaliseringen verstikken de Vlaamse, Waalse, en dus Belgische bedrijven. |
Citaat:
|
En wie beweerde onlangs weer dat Moortgat een flamingantisch bedrijf was?
Loopt het bedrijf misschien 'inkomsten' mis bij de regionalisering die bij niet-regionalisering wél zouden zijn blijven binnenkomen? |
Citaat:
Ge moet weten wat ge wilt he. |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs ik ben geen van de drie. Niet Vlaminghatend, niet francofiel, en geen Belgicist. Ik ben een Belg[size=4].[/size] Ik ben geboren in Vlaanderen, en zal mijn afkomst nooit verloochenen. Ik ben altijd naar Vlaamse scholen geweest, en ben in de verste verte geen francofiel. Schol! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Belg" verwijst naar uw identiteitskaart, niet naar uw overtuigingen. Of heeft u geen overtuigingen? |
Drinken Vlamingen nog Waalse bieren of heeft Moeder Vlaanderen hen verboden die te drinken?:-P
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat de BUBbels eens het verleden van brouwerij Moortgat ook bekend maken, het liefst op hun website? Vooral dan de periode 1940-1944. :twisted:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Duvel is in Vlaanderen gebrouwen, door een Vlaamse onderneming. Bijgevolg betitel ik dit bier als een Vlaams bier. Even stellen trouwens dat bieren eigenlijk niet ingedeeld hoeven te worden volgens de staat waarin ze gebrouwen worden, maar eerder naar hun type. Dat is een veel betere classificatie. |
Citaat:
In die zin kan een Belg (= nationaliteit) heel anders denken over de staat en staatskunde: hij kan Vlaamsgezind zijn, hij kan belgicist zijn, hij kan royalist zijn, hij kan republikein zijn, enzovoort. |
Gelukkig bestaat er een alternatief voor de met rijst en mais verontreinigde belgische pils - gebraut nach Deutsches Reinheitsgebot : zuivere mout en hop maakt goede pils.
Leve de europese bieren ! (Interbrew = Beck's bier). |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be