Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   PS en CDH vormen Waalse regering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203292)

TheFourHorsemen 5 juni 2014 15:00

PS en CDH vormen Waalse regering

Het is dan toch gebeurd:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140...mpaign=seeding

Citaat:

PS en CDH hebben een akkoord bereikt om samen de Waalse regering te vormen. In Brussel halen beide partners het FDF aan boord. MR verdwijnt dus opnieuw in de oppositie. Dat meldt L’Echo.

Tot zover het plan om met MR en CDH te proberen een federale regering te vormen.

Zeus 5 juni 2014 15:05

Bye Bye Bart

Nyquist 5 juni 2014 15:05

Voorspelbaar. Nu vraag ik mij af of de MR meer gemotiveerd gaat zijn om in de federale te zetelen, gewoon als fuck you aan de PS en CdH. Ze heeft niet echt nog iets te verliezen.

TheFourHorsemen 5 juni 2014 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7179811)
Bye Bye Bart

Met dank aan CD&V en Open VLD die Bart verzochten om eerst federaal een regering te vormen.

TheFourHorsemen 5 juni 2014 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 7179812)
Voorspelbaar. Nu vraag ik mij af of de MR meer gemotiveerd gaat zijn om in de federale te zetelen, gewoon als fuck you aan de PS en CdH. Ze heeft niet echt nog iets te verliezen.

MR zal extra gemotiveerd zijn, maar wie ga je er dan federaal nog bij nemen? CDH gaat na deze zet echt niet in een rechtse federale regering stappen.

Orangist 5 juni 2014 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7179801)
Het is dan toch gebeurd:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140...mpaign=seeding

Tot zover het plan om met MR en CDH te proberen een federale regering te vormen.

Tot zover ook het plan om een klassieke tripartite te vormen tenzij de MR helemaal plat op de buik zou gaan (gebruikt worden als pasmunt federaal en regionaal gewestelijk eruit gebonjourd worden). In Jodoigne is het nu alle hens aan dek, wees daar maar zeker van en met 1 vraag : springen we of niet in een regering met Waalse minderheid (NVA, CD&V, Open VLD, MR en PP).

Zeus 5 juni 2014 15:07

Citaat:

Als enige Franstalige partij met 3 Vlaamse? Didier ziet zichzelf te graag om zelfmoord te plegen.

Zeno! 5 juni 2014 15:10

Wat De Wever in Vlaanderen niet mocht, mogen de Walen natuurlijk wel in Wallonie. Snel snel een regering vormen om zo sterker te staan op federaal vlak.

Di Rupo II (desnoods met andere premier) is al een feit. Een nieuwe belastingregering die niet gaat besparen.

Ik denk dat Van Hool nog een extra fabriek in Macedonië kan bouwen. Het ondernemersklimaat (= bron van onze welvaart!) wordt in dit land zo stilaan helemaal kapot gemaakt.

Eyjafjallajökull 5 juni 2014 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7179821)
Als enige Franstalige partij met 3 Vlaamse? Didier ziet zichzelf te graag om zelfmoord te plegen.

Echter wel De enige manier om ooit van het PS-juk in Wallobrux verlost te raken...

Maar ik betwijfel of Reynders daar de ballen voor heeft.

Zeus 5 juni 2014 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7179838)
Echter wel De enige manier om ooit van het PS-juk in Wallobrux verlost te raken...

Maar ik betwijfel of Reynders daar de ballen voor heeft.

Geef Didier het premierschap in de klassieke tripartite en iedereen is content

Fishy 5 juni 2014 15:19

Te triest zeg... PS doet wat N-VA niet mocht van de andere Vlaamse partijen.

Nyquist 5 juni 2014 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7179821)

Als Didier Reynders op elk niveau in de oppositie terechtkomt zal hij 60 zijn tegen dat hij ooit nog een postje kan bemachtigen.

Wie weet ziet hij zichzelf daar ook te graag voor? We horen nu toch al jaren dat alleen een federale meerderheid ertoe doet?

Tavek 5 juni 2014 15:21

Kan NVA, CD&V, O-VLD en MR een meederheid halen ?

Eyjafjallajökull 5 juni 2014 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7179841)
Geef Didier het premierschap in de klassieke tripartite en iedereen is content

Dat zal de prijs zijn die EDR zal moeten betalen idd.

Eduard Khil 5 juni 2014 15:22

Voor de MR blijft er maar één ding over willen ze de komende vijf jaar nog iets te zeggen hebben: meedoen met n-va, al dan niet met ecolo. Doen ze dat niet dan zitten ze overal in de oppositie.

Maar volgens mij gaat cd&v en vld nooit in zo'n scenario willen stappen.

Zeus 5 juni 2014 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7179853)

ja

Nyquist 5 juni 2014 15:23

Citaat:

Jaja, met overschot.

ViveLaBelgique 5 juni 2014 15:23

Citaat:

Voorspelbaar.

Wanneer had jij deze Brusselse en Waalse coalitie voorspeld ?

Eduard Khil 5 juni 2014 15:24

Citaat:

ja natuurlijk.

Tavek 5 juni 2014 15:25

Als MR alleen meegaat kan ze dan de helft van de ministerposten leveren ?

Ik dacht het wel, niet ? Ik snap niet waarom die mannen niet even telefoneren naar Bart dan. (NB: Ik ben geen voorstander van een rechtse regering, maar ik kan de humor hier wel van inzien).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be