Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Gwendolyn Rutten tweet Open VLD naar de oppositie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203357)

ViveLaBelgique 6 juni 2014 16:45

Gwendolyn Rutten tweet Open VLD naar de oppositie.

Ons programma blijft één en ondeelbaar. NVA en Cdenv maken federale regering zonder PS op deze manier onmogelijk.

Bron: Twitter-account Gwendolyn Rutten.

Deze tweet volgt op de N-VA & CD&V persconferentie. Als deze partijen zichzelf als partners in crime verklaren om de liberalen uit te sluiten uit de Vlaamse regering zal men niet op Open VLD kunnen rekenen op federaal niveau. Ook in Brussel zal Guy Vanhengel geen toelating krijgen om in de Brusselse regering te stappen. De grootste Vlaamse partij in Brussel wordt door het N-VA & CD&V akkoord naar de oppositie gedwongen. In Brussel zal N-VA en CD&V sp.a en Groen dienen te versieren om tot een Vlaamse meerderheid te komen.

Het ware gezicht van het Vlaams-nationalisten wordt zichtbaar. Zij zijn helemaal niet anti-PS en zijn helemaal geen voorstander van een rechts beleid. N-VA kiest om met haar ex-kartelpartner met de PS in zee te gaan en op Vlaams niveau een links overheidsinvesteringsbeleid verder te zetten.

Ik vrees dat ik ondergetekende heimwee gaat krijgen naar het rechts-liberale beleid van Elio Di Rupo I. Nu er geen liberalen vertegenwoordigt zijn op geen enkel niveau in ons land zal ons beleid rechts lijken in vergelijking met wat Hollande in Frankrijk doet.

Vigilant 6 juni 2014 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7181915)
Ons programma blijft één en ondeelbaar. NVA en Cdenv maken federale regering zonder PS op deze manier onmogelijk.

Deze tweet volgt op de N-VA & CD&V persconferentie. Als deze partijen zichzelf als partners in crime verklaren om de liberalen uit te sluiten uit de Vlaamse regering zal men niet op Open VLD kunnen rekenen op federaal niveau. Ook in Brussel zal Guy Vanhengel geen toelating krijgen om in de Brusselse regering te stappen. De grootste Vlaamse partij in Brussel wordt door het N-VA & CD&V akkoord naar de oppositie gedwongen. In Brussel zal N-VA en CD&V sp.a en Groen dienen te versieren om tot een Vlaamse meerderheid te komen.

Het ware gezicht van het Vlaams-nationalisten wordt zichtbaar. Zij zijn helemaal niet anti-PS en zijn helemaal geen voorstander van een rechts beleid. N-VA kiest om met haar ex-kartelpartner met de PS in zee te gaan en op Vlaams niveau een links overheidsinvesteringsbeleid verder te zetten.

Ik vrees dat ik ondergetekende heimwee gaat krijgen naar het rechts-liberale beleid van Elio Di Rupo I. Nu er geen liberalen vertegenwoordigt zijn op geen enkel niveau in ons land zal ons beleid rechts lijken in vergelijking met wat Hollande in Frankrijk doet.

Heb je gedronken?

Demper 6 juni 2014 16:47

Ons programma blijft één en ondeelbaar.

Zoals de burgermanifesten.

Eyjafjallajökull 6 juni 2014 16:49

De eerste keer dat ik Rutten hoor zeggen dat ze een federale regering zonder PS voorstond...

Nyquist 6 juni 2014 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7181915)

Niet De Wever zijn schuld als de VLD per se een unitair standpunt wil volhouden wanneer al de rest confederaal redeneert.

Eduard Khil 6 juni 2014 16:51

één en ondeelbaar: dus volledig in de vuilbak!

cato 6 juni 2014 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7181924)
De eerste keer dat ik Rutten hoor zeggen dat ze een federale regering zonder PS voorstond...

Rutten ging voor een tripartite, ze kan nu nog meedoen aan Di Rupo II

Vigilant 6 juni 2014 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7181937)

Dat ze dat vooral doet: dan bestaat de O-VLD binnen 5 jaar niet meer.
Eerst maakt de O-VLD een ommezwaai van confederalisme naar extreem Belgicisme, en vervolgens nog 's het slippendragertje van Di Rupo uithangen en alweer 0,0 van hun programma verwezenlijken, dit terwijl de werkgeverswereld en de Vlaamse belastingbetalers dringend hervormingen willen.

kelt 6 juni 2014 16:59

Ongelofelijk dat GWendoline denkt dat de N-VA of de CD&V iets "onmogelijk" maken...

Alsof er niet "iets" gebeurd is in Wallonie en Brussel recent.......

Eyjafjallajökull 6 juni 2014 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7181916)
Heb je gedronken?

Vivela of Rutten ? Of beiden ?

Babyback nog niets getweet toevallig, of heeft die nog een borrel extra nodig ?

Geert C 6 juni 2014 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7181924)

Waarom denk je dat ze gisteren de Brusselse regeringsvorming mee blokkeerde? :roll: Ze dacht waarschijnlijk dat ze daarvoor met regeringsdeelname op beide niveaus beloond zou worden, vandaar die reactie.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7181945)
Dat ze dat vooral doet: dan bestaat de O-VLD binnen 5 jaar niet meer.
Eerst maakt de O-VLD een ommezwaai van confederalisme naar extreem Belgicisme, en vervolgens nog 's het slippendragertje van Di Rupo uithangen en alweer 0,0 van hun programma verwezenlijken, dit terwijl de werkgeverswereld en de Vlaamse belastingbetalers dringend hervormingen willen.

Dat soort voorspellingen deden jullie voor de verkiezingen ook... In werkelijkheid won de federale regering twee zetels langs Vlaamse kant. :-)

Vigilant 6 juni 2014 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7181949)
Vivela of Rutten ? Of beiden ?

Babyback nog niets getweet toevallig, of heeft die nog een borrel extra nodig ?

Laten we vooral blij zijn dat de sossen in Vlaanderen al buiten gebonjourd zijn.

Eyjafjallajökull 6 juni 2014 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7181952)
Laten we vooral blij zijn dat de sossen in Vlaanderen al buiten gebonjourd zijn.

:cheer::cheer:

De schoofzak 6 juni 2014 17:04

Rutten gaat nog ter order geroepen worden door Reynders.

.

ViveLaBelgique 6 juni 2014 17:06

Hier het persbericht van Gwendolyn Rutten:

Rutten reageerde via Twitter, en in een persbericht legt Open VLD uit dat de N-VA en CD&V "voor dezelfde onverantwoordelijke weg als PS en CDH kiezen".

"Men weet dat men liberalen nodig heeft om een federale regering te maken zonder de PS. Door nu in deze formule van start te gaan, wordt een federale economische groeiregering onmogelijk", luidt het. "Dit is het begin van eindeloze blokkeringen."

De Vlaamse liberalen herhalen en benadrukken dat hun programma "één en ondeelbaar" is. "We zijn niet bereid om een federale regering te maken als we niet ook op Vlaams niveau onze stempel kunnen drukken. Van dat principe wijken wij niet af."

Het is me duidelijk dat N-VA niet is ingegaan op exclusieven van Open VLD en aldus gekozen heeft voor de PS.

Bad Attila 6 juni 2014 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7181959)

Rutten reageerde via Twitter, en in een persbericht legt Open VLD uit dat de N-VA en CD&V "voor dezelfde onverantwoordelijke weg als PS en CDH kiezen".

"Men weet dat men liberalen nodig heeft om een federale regering te maken zonder de PS. Door nu in deze formule van start te gaan, wordt een federale economische groeiregering onmogelijk", luidt het. "Dit is het begin van eindeloze blokkeringen."

De Vlaamse liberalen herhalen en benadrukken dat hun programma "één en ondeelbaar" is. "We zijn niet bereid om een federale regering te maken als we niet ook op Vlaams niveau onze stempel kunnen drukken. Van dat principe wijken wij niet af."

Het is me duidelijk dat N-VA niet is ingegaan op exclusieven van Open VLD en aldus gekozen heeft voor de PS.

De NVA heeft het recht een Vlaamse regering te vormen zonder de VLD, en de VLD heeft het recht in dat geval voor federale oppositie te kiezen.

Wat is het probleem?

TheFourHorsemen 6 juni 2014 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7181937)

Niet als ze consequent is. Als ze op federaal vlak meedoet aan een tripartite, betekent dat niet dat ze opeens in de Vlaamse regering zit.

Nu, goed nieuws dat Open VLD zegt dat hun programma één en ondeelbaar is. We kunnen daar namelijk uit afleiden dat hun programma absoluut niet één en ondeelbaar is. Ik zou me meer zorgen maken moest ze het omgekeerde beweerd hebben.

Vigilant 6 juni 2014 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7181955)
Rutten gaat nog ter order geroepen worden door Reynders.

.

Ik denk het ook. Reynders wil al jaren premier worden. Hij zal Rutten nu moeten masseren.

De schoofzak 6 juni 2014 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7181967)
Ik denk het ook. Reynders wil al jaren premier worden. Hij zal Rutten nu moeten masseren.

Masseren ja. Wellicht als verkenner, wegbereider of iets dergelijks, maar niet als formateur die rijdt voor eigen rekening.

Maar vieze-premier, met aan zijn zijde 6 andere MR-leden die met ministeriële chauffeur mogen rondzoeven .... olala !!

(als de mr niet oplet, geraken ze weer in een scenario waar ze onvoldoende reserve heeft om haar vacante zeteltjes op te vullen; gelijk dat voetbalventje destijds ...)

.

Witte Kaproen 6 juni 2014 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7181959)

N-VA heeft niet gekozen voor de Open _VLD en N-Va kiest nog minder voor de PS.
N-VA heeft gekozen voor de Vlaamse regering:-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be