![]() |
Gwendolyn Rutten tweet Open VLD naar de oppositie.
Ons programma blijft één en ondeelbaar. NVA en Cdenv maken federale regering zonder PS op deze manier onmogelijk.
Bron: Twitter-account Gwendolyn Rutten. Deze tweet volgt op de N-VA & CD&V persconferentie. Als deze partijen zichzelf als partners in crime verklaren om de liberalen uit te sluiten uit de Vlaamse regering zal men niet op Open VLD kunnen rekenen op federaal niveau. Ook in Brussel zal Guy Vanhengel geen toelating krijgen om in de Brusselse regering te stappen. De grootste Vlaamse partij in Brussel wordt door het N-VA & CD&V akkoord naar de oppositie gedwongen. In Brussel zal N-VA en CD&V sp.a en Groen dienen te versieren om tot een Vlaamse meerderheid te komen. Het ware gezicht van het Vlaams-nationalisten wordt zichtbaar. Zij zijn helemaal niet anti-PS en zijn helemaal geen voorstander van een rechts beleid. N-VA kiest om met haar ex-kartelpartner met de PS in zee te gaan en op Vlaams niveau een links overheidsinvesteringsbeleid verder te zetten. Ik vrees dat ik ondergetekende heimwee gaat krijgen naar het rechts-liberale beleid van Elio Di Rupo I. Nu er geen liberalen vertegenwoordigt zijn op geen enkel niveau in ons land zal ons beleid rechts lijken in vergelijking met wat Hollande in Frankrijk doet. |
Citaat:
|
Ons programma blijft één en ondeelbaar.
Bron: Twitter-account Gwendolyn Rutten. Zoals de burgermanifesten. |
De eerste keer dat ik Rutten hoor zeggen dat ze een federale regering zonder PS voorstond...
|
Citaat:
|
één en ondeelbaar: dus volledig in de vuilbak!
|
Citaat:
|
Citaat:
Eerst maakt de O-VLD een ommezwaai van confederalisme naar extreem Belgicisme, en vervolgens nog 's het slippendragertje van Di Rupo uithangen en alweer 0,0 van hun programma verwezenlijken, dit terwijl de werkgeverswereld en de Vlaamse belastingbetalers dringend hervormingen willen. |
Ongelofelijk dat GWendoline denkt dat de N-VA of de CD&V iets "onmogelijk" maken...
Alsof er niet "iets" gebeurd is in Wallonie en Brussel recent....... |
Citaat:
Babyback nog niets getweet toevallig, of heeft die nog een borrel extra nodig ? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Rutten gaat nog ter order geroepen worden door Reynders.
. |
Hier het persbericht van Gwendolyn Rutten:
Rutten reageerde via Twitter, en in een persbericht legt Open VLD uit dat de N-VA en CD&V "voor dezelfde onverantwoordelijke weg als PS en CDH kiezen". "Men weet dat men liberalen nodig heeft om een federale regering te maken zonder de PS. Door nu in deze formule van start te gaan, wordt een federale economische groeiregering onmogelijk", luidt het. "Dit is het begin van eindeloze blokkeringen." De Vlaamse liberalen herhalen en benadrukken dat hun programma "één en ondeelbaar" is. "We zijn niet bereid om een federale regering te maken als we niet ook op Vlaams niveau onze stempel kunnen drukken. Van dat principe wijken wij niet af." Het is me duidelijk dat N-VA niet is ingegaan op exclusieven van Open VLD en aldus gekozen heeft voor de PS. |
Citaat:
Wat is het probleem? |
Citaat:
Nu, goed nieuws dat Open VLD zegt dat hun programma één en ondeelbaar is. We kunnen daar namelijk uit afleiden dat hun programma absoluut niet één en ondeelbaar is. Ik zou me meer zorgen maken moest ze het omgekeerde beweerd hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar vieze-premier, met aan zijn zijde 6 andere MR-leden die met ministeriële chauffeur mogen rondzoeven .... olala !! (als de mr niet oplet, geraken ze weer in een scenario waar ze onvoldoende reserve heeft om haar vacante zeteltjes op te vullen; gelijk dat voetbalventje destijds ...) . |
Citaat:
N-VA heeft gekozen voor de Vlaamse regering:-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be