![]() |
Het gebrek aan een Belgisch Cultuurbeleid!
De Standaard der Letteren
Geert van Istendael, auteur, over het gebrek aan Belgisch cultuurbeleid "Het is veel verstandiger samen naar buiten te treden. Geloof me vrij, Vlaanderen zal daardoor absoluut niet in de verdrukking geraken, daarvoor zijn de culturele prestaties, als ik die lelijke sportterm even mag gebruiken, veel te sterk. Denken dat je veel voordeliger in het zonnetje staat als je alleen komt, getuigt van een even achterhaald als hardnekkig minderwaardigheidscomplex. Dat er vandaag, bijna een kwarteeuw na de eerste staatshervorming, nog altijd geen cultureel verdrag is tussen de Vlaamse Gemeenschap en de Communauté Française, noem ik een grof schandaal. Bert Anciaux en Fadilia Laanan moeten gloeiendhete prioriteit geven aan dat verdrag. En aan geen ander." |
Citaat:
|
Geert van Istendael, is dat die schrijver die ik altijd verwar met William Van Laken en Bob De Moor?
|
Geertje is een creatief genie wat betreft de postmoderne heruitvinding van België.
Geertje heeft de pest aan drammerige natietstaten die leven van hymnen, vlaggen en militaire parades (dus Patriot zou ie absoluut een kwal vinden ;-) ). Geertje vindt het leuke aan België dat chaotische, dat krakkemikkige, die chronische onbestuurbaarheid, dat wanstaltige. Hij vindt dat te uniek om te laten verdwijnen. Heel leuk, maar dat moet wel door de burger betaald worden, en als het beleid faalt zoals ten tijde van Dutroux, wat doe je dan met dat krakkemikkige gerecht? Een sentimentele dwaas dus, Van Istendael, zeker geen mens die met beide voeten op de grond staat. |
Mooi ad hominem gereageerd. Reageert nu maar eens op het tekstje manneke. Laat eens zien hoe slim ge zijt.
|
Citaat:
Citaat:
|
Is Meneer Van Istendael lid van de BUB? Neen.
Zeg ik dat ergens? Neen. Reageer nu maar eens flink op het bericht, jongen! Ik weet dat je het kan! |
Citaat:
Ik noteer dat jij bent voor een gesplitst cultuurbeleid :lol: Kronkel nu maar verder, Patriotje, je vermaakt me! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je klinkt zo geloofwaardig dat ze in de kamer hiernaast even kwamen vragen waarom ik zo hard moest lachen. Als zelfs jullie unitaristen al vinden dat België geen gezamelijk cultuurbeleid moet hebben :lol: |
Wij hebben altijd gezegd dat taalgebonden bevoegdheden op gemeenschapsniveau moeten liggen. Uiteraard moet er wel meer samenwerking zijn. Dat is de dringende vraag van bijna alle mensen die met cultuur bezig zijn. Een nationaal ministerie zou goed zijn om alles wat te coordineren.
|
Samenwerking? Waarom dan geen samenwerking met Nederland, hmmm? (nu valt ie door de mand...)
|
Er is al samenwerking met Nederland.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik denk niet dat dit zo enthousiast zal onthaald worden door de BUBbeltjes... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be