Robinus V |
8 juni 2014 00:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
(Bericht 7183562)
Ah, maar dan kan U argumenteren dat het bezitten van een woning een inkomen genereerd door de afwezigheid van huurkosten.
En natuurlijk houd zo goed als geen enkele politicus van welke strekking dan ook enige rekening met uw gevoeligheden.
|
Je kan voor alles drogargumenten aanbrengen. Zoals de drogargumenten die een pleidooi voor het belasten van inkomens uit vermogen gelijkstellen aan een pleidooi voor vermogensbelasting, zodat zo weinig mogelijk mensen de onrechtvaardigheid zien van de huidige situatie. Zo kan dat ook in de andere richting, een vermogensbelasting voorstellen als een belasting op de winst uit vermogen. En dat is wat met die roerende voorheffing op woningen gedaan wordt. Er is helemaal geen winst. Waarom ga je een onbestaande winst belasten?
Maar ik ben niet defaitistisch. Ik geloof dat vroeg of laat de discriminatie van inkomens op arbeid ten opzichte van inkomens uit vermogen opgeheven zal worden, minder belastingen op arbeid en meer op de échte inkomsten uit vermogens, niet onrechtvaardig op het vermogen zelf waarbij je in deze specifieke belasting op woningen dan nog eens vooral de middenklasse raakt en diegenen die twintig keer rijker zijn maar ongeveer evenveel laat betalen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
(Bericht 7183562)
Klopt, nu is die belasting puur naar willekeur van de bureaucratie. Een villa in het midden van Ardense bossen kan een pak goedkoper zijn dan een krot in't midden van Brussel op dat vlak.
Maar hoe wenst U dan die belasting aan te passen?
|
Ik wens die belasting helemaal niet aan te passen. Ik wens die belasting volledig af te schaffen en dat ze gemeentelijk dan maar gewoon met opcentiemen op de inkomstenbelasting werken, een inkomstenbelasting waar álle inkomsten bij gerekend zouden moeten worden.
|