![]() |
cdH zegt niet neen tegen een regering met N-VA
De (in)formaties van de verrassingen, zoveel is zeker ....
Citaat:
|
Verrassen ? Ik postte hier enkele dagen terug al dat centrum-rechts een feit was.
|
Citaat:
Er zou dus een regering kunnen komen met MR en CDH aan Franstalig kant en N-VA/CD&V aan Vlaamse kant. Pijnlijk voor openVLD die erbij had kunnen horen. Want die hebben zich eigenlijk bij monde van Gwendolyn Rutten zelf uitgesloten. |
Citaat:
|
Citaat:
Gwendolyn heeft nu haar laatste kans verprutst om van de Ø-VLD terug een respectabele regeringspartner te maken. Ze zullen het de eerste tien jaar mogen vergeten denk ik. Goed zo. |
Citaat:
Hun verzet tegen het oorspronkelijk zelf gekozen BAM-tracé b.v. |
Citaat:
Nu CDH federale deelname niet uitsluit, kan het best zijn dat O-VLD in eigen voet geschoten heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het schaakspel is nog lang niet gespeeld... |
Citaat:
|
Citaat:
Te beginnen met het tracé van de Oostruweelverbinding, want daar zullen N_VA en CD&V niet toegeven. |
Citaat:
Wat mij opnieuw tegen de borst stoot bij de verdeling van de kamer zetels is het fameuze waardeverschil tussen Vlaamse en Waalse stemmen. Ik merk net dat openVLD meer stemmen haalt dan MR. openVLD : 659.582, MR: 650.290 Toch krijgt openVLD slechts 14 zetels, terwijl de MR er 20 krijgt! Wat een rotsysteem in dit land. |
Citaat:
|
Citaat:
Cf. ook dit artikel in Doorbraak : http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/be...alige-partijen |
De Formatie van de verassingen, zeg dat wel!
Zowel op Vlaams als op Federaal vlak een centrum rechtse regering! Daar staat links met haar grote klep dat ze de grootste familie van België is... Daar staat O-VLD met haar grote klep dat je absoluut Liberalen nodig hebt om een centrum rechtse regering te vormen, inderdaad carolientje, die vinden we bij MR. Maar laten we vooral nog niet te snel victorie kraaien. Een ding staat wel vast, zowel de Vlaamse als Waalse Tjeven, je kan altijd op hen vertrouwen om de postjes te pakken:twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
We zullen wel zien dinsdag of ze woord houden en aan de N-VA/CD&V tafel komen zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Is dit kiessysteem wel constitutioneel? Het zou me verwonderen. Ik vraag me ook af wie het meest profiteert van het systeem d'hondt of volgende regel: Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be