Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Cyclonudista Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203489)

bartelx 9 juni 2014 13:41

Cyclonudista Brussel
 
Op zaterdag 21 juni 2014 organiseert Cyclonudista voor de 10e maal een naakte fietstocht doorheen het centrum van Brussel. Vertrek om 14u aan de Frère-Orban plein. Bedoeling is om de publieke opinie en de politici te sensibiliseren betreffende de bescherming van de zwakke weggebruiker en de levenskwaliteit in de stadscentra. Voorstellen zijn veilige stedelijke centra voor fietsers en voetgangers, gratis openbaar vervoer voor iedereen, verminderen van de vervuiling en het lawaai.

http://www.brusselslife.be/nl/article/cyclonudista-2014

giserke 9 juni 2014 13:46

Ze gaan toch geen verlepte senioren naakt op de fiets Brussel in sturen hé?

DewareJakob 9 juni 2014 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7187283)
Ze gaan toch geen verlepte senioren naakt op de fiets Brussel in sturen hé?

Je hebt duidelijk iets tegen oudere mensen.

Micele 9 juni 2014 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartelx (Bericht 7187272)
Op zaterdag 21 juni 2014 organiseert Cyclonudista voor de 10e maal een naakte fietstocht doorheen het centrum van Brussel. Vertrek om 14u aan de Frère-Orban plein. Bedoeling is om de publieke opinie en de politici te sensibiliseren betreffende de bescherming van de zwakke weggebruiker en de levenskwaliteit in de stadscentra. Voorstellen zijn veilige stedelijke centra voor fietsers en voetgangers, gratis openbaar vervoer voor iedereen, verminderen van de vervuiling en het lawaai.

http://www.brusselslife.be/nl/article/cyclonudista-2014

Elke inwoner snel daarheen ! :-)

Euh, best eerst de auto nemen tot ? (dan metro - tram - te voet )

Zijn er überhaupt parkeerplaatsen genoeg in Brussel of randje Brussel voor vreemde bezoekers met een frequente aansluiting ? Of moeten we de plooifiets meenemen ? :-P

Klopt het dat het parkeerbeleid in Brussel steeds slechter wordt ?
Zelfs de Brusselaar zelf krijgt zijn auto niet meer fatsoenlijk kwijt, dus best niet naar Brussel komen met de auto...
Citaat:

Vorige week nog noemde een studie van de VUB, ULB en de Facultés Saint-Louis het Brusselse parkeerbeleid een “totale ramp”.

“Wij zijn op dit moment echt met nattevingerwerk bezig,” zegt Dejonghe. “In het mobiliteitsplan IRIS II staat dat het aantal parkeerplaatsen op de openbare weg met 16% verminderd moet worden. Die 16% kunnen gecompenseerd worden door parkeergelegenheid die niet op de openbare weg ligt, zoals parkeergarages. Alleen verdwijnen er momenteel stelselmatig plaatsen in de straten, zonder dat dit ook maar op enige manier wordt geregistreerd, noch door de gemeente, noch door het gewest. Gegevens over het aantal plaatsen dat verdwenen is door de aanleg van busbanen, tramsporen, nieuwe zebrapaden, fietspaden en de heraanleg van kruispunten, hebben we dus niet. Het lijkt me behoorlijk moeilijk om cijfermatige doelstellingen te halen als je niet over cijfermateriaal beschikt…”

Registratie en plan van aanpak

Het bijhouden van de gegevens wordt een taak van het Parkeeragentschap, maar dat zal slechts ten vroegste in 2013 actief worden.

Dejonghe pleit ervoor om nu al de nodige gegevens te verzamelen over het aantal (verdwijnende) parkeerplaatsen op de openbare weg. Ze wil ook een duidelijk plan van aanpak wanneer er plaatsen geschrapt worden. “Anders blijft de Brusselaar de dupe,” stelt ze: “Er moet dan ook geïnvesteerd worden in duidelijke signalisatie naar de nog beschikbare parkeerplaatsen in de buurt. We moeten ook werk maken van het openstellen van bedrijfs- en winkelparkings voor buurtbewoners en het openbaar vervoersaanbod op lokaal niveau moet verder uitgebouwd worden.”

http://www.vldbrussel.be/fr/node/833
maar dat is nog niet alles...:
Citaat:

http://www.kiestechnologie.be/nl/Mobiliteit-162427

Mobiliteit in en rond Brussel

Vaststellingen

Brussel is sinds enige tijd de Europese filehoofdstad. Dit blijkt uit verschillende rankings, waaronder deze van verkeersplatform Inrix waar Brussel op de 1e plaats van hun wereldoverzicht prijkt in 2013. GPS-fabrikant TomTom berekende dat een autogebruiker in Brussel voor een normale reistijd van 1 uur daar tijdens de spits in 2013 maar liefst 49 minuten vertraging mocht bijtellen.

De laatste mobiliteitsenquête van Agoria (die begin 2012 werd voorgesteld) bevestigde deze negatieve trend. Drie op de vier technologiebedrijven zijn slechter bereikbaar dan 5 jaar geleden. De reistijd voor woonwerkverkeer is voor 9 op de 10 werknemers toegenomen, gemiddeld met 21 procent.

En ook het openbaar vervoer blijft voor verbetering vatbaar. 1 op 2 Brusselse technologiebedrijven antwoordt niet goed toegankelijk te zijn met openbaar vervoer. 1 op 3 technologiebedrijven heeft te weinig parkeerplaatsen, ook hier wordt geen verbetering vastgesteld. Zorgwekkend gezien het Brussels gewest het aantal publieke en privéparkeerplaatsen in de komende jaren wil terugdringen met verschillende tienduizenden plaatsen.


Dat alles maakt Brussel minder aantrekkelijk als vestigingsplaats voor bedrijven, maar ook voor het aantrekken van personeel. Mobiliteitsproblemen worden nu het vaakst (70%) geciteerd als mogelijke reden om op termijn het gewest te verlaten. In 2008 was dit nog maar bij 18% van de bedrijven het geval. En ook mogelijke sollicitanten laten zich afschrikken: 55 procent van de bedrijven ondervindt moeilijkheden bij de aanwervingen hierdoor.

Buitenlandse voorbeelden tonen aan dat een intelligent verkeersbeheer zijn vruchten afwerpt. Zo werd in Stockholm op 5 jaar tijd het verkeer en de uitstoot met 20% verminderd en dit na het invoeren van een filetaks en het uitbreiden van het openbaar vervoer. In Dublin wordt voorzien in een betere monitoring en management van het verkeer in real time door gebruik te maken van sensoren met geospatiale data.

En in Nederland wordt sinds verschillende jaren ingezet op technologische oplossingen om de fileproblemen aan te pakken. Gevolg is dat de filezwaarte in Nederland met de helft gedaald is de afgelopen 7 jaar, in België is deze in dezelfde periode verdubbeld. Enkele van de oplossingen die in Nederland naar voren worden geschoven: slimme verkeerslichten, groene golf met ledindicatie naast rijbaan of snelheidsindictie op gps die kan leiden tot het voorkomen van zgn. spookfiles (dit zijn files zonder welbepaalde aanleiding of oorzaak zoals ongeval). In Helmond – Eindhoven werd zelfs een heus filelaboratorium opgericht waar publieke en private sector samen naar innovatieve oplossingen zoeken voor de mobiliteitsproblemen.

Daarnaast loopt ook de marktintroductie van elektrische voertuigen achter op de buurlanden. Brussel kan zelf stappen zetten om de marktintroductie van elektrische voertuigen te faciliteren: de ontwikkeling van multimodale knooppunten die een aantrekkelijke uitvalsbasis zijn voor elektrische voertuigen, het vergroenen van de eigen vloot, het uitrollen van een smart grid.

Tot slot worden in het kader van de 6e staatshervorming bepaalde facetten van verkeersveiligheid en – infrastructuur geregionaliseerd, waaronder de homologatie van voertuigen, uitzonderlijk vervoer en vervoer van gevaarlijke stoffen.


bembem 9 juni 2014 16:46

oulala :-)

giserke 9 juni 2014 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7187315)
Je hebt duidelijk iets tegen oudere mensen.

Ik heb oog voor esthetica, das alles.

plakker 9 juni 2014 17:04

Fucking aanstellers zeg.
Waren het dan nog eens knappe jonge dames...

Zeus 9 juni 2014 17:58

excuus voor verlepte exhibitionisten om met hun flieter te staan zwaaien

bartelx 15 juni 2014 09:09

Vandaag al een voorafname met de World Bike Day.
Boodschap : aandacht voor meer fietsveiligheid in grootsteden.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40615_01140984


bartelx 15 juni 2014 09:13

Een verlepte exhibitionist die met zijn flieter staat te zwaaien. ;)


bartelx 21 juni 2014 09:57

Boodschap niet vergeten.

Cyclonudista staat open voor iedereen, want iedereen kan bijdragen aan het ondersteunen van voorstellen: veilige stedelijke centra voor fietsers en voetgangers, gratis openbaar vervoer voor iedereen, verminderen van de vervuiling en het lawaai... Naakt zijn staat symbool voor kwetsbaar zijn.

See you there?

Gamla 21 juni 2014 23:49

Er is niets symbolisch aan openbare zedenschennis.
In een vrachtwagen schoppen en daarna geselen.

bartelx 23 juni 2014 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7206932)
Er is niets symbolisch aan openbare zedenschennis.
In een vrachtwagen schoppen en daarna geselen.

Het was onder politiebegeleiding en er werden geen PV's uitgedeeld voor openbare zedenschennis.
Uw criteria voor openbare zedenschennis zijn blijkbaar andere dan die die de ordehandhavers hanteren.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be