Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nieuwe Israëlische President wil "Groter Israël" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203585)

Kunoichi 12 juni 2014 02:57

Nieuwe Israëlische President wil "Groter Israël"

Citaat:

Rivlin is a hard-right native son who is opposed to the creation of a sovereign Palestinian state and who envisions a “Greater Israel,” a Jewish homeland stretching from the Jordan River to the Mediterranean Sea, with Jerusalem as its undivided capital.
Citaat:

After two of seven candidates dropped out because they were suddenly subjects of criminal investigations, the parliament chose hard-liner Reuven “Rubi” Rivlin on Tuesday as the 10th president of Israel.
http://www.washingtonpost.com/world/...11f_story.html

atmosphere 12 juni 2014 14:44

Kortom, een vervolg op het beleid van Netanhahu :

Het uitbreiden van nederzettingen en het in stand houden van de bezetting die daarvoor noodzakelijk is. geen 2 staten oplossing.

Dixie 12 juni 2014 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7192906)
Kortom, een vervolg op het beleid van Netanhahu :

Het uitbreiden van nederzettingen en het in stand houden van de bezetting die daarvoor noodzakelijk is. geen 2 staten oplossing.

geef nu eens eindelijk namen die bezette gebieden ...:-D

Lof der Zotheid 12 juni 2014 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 7192912)

Geef nu eindelijk eens een inhoudelijke reactie. Als u pro-Israël bent, is dat uw goede recht, maar one-liners en iedereen voor leugenaar uitmaken, zal uw zaak niet helpen. Integendeel, het versterkt uw tegenstander, omdat u niet met redelijke argumenten komt.

Dixie 12 juni 2014 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 7192989)
Geef nu eindelijk eens een inhoudelijke reactie. Als u pro-Israël bent, is dat uw goede recht, maar one-liners en iedereen voor leugenaar uitmaken, zal uw zaak niet helpen. Integendeel, het versterkt uw tegenstander, omdat u niet met redelijke argumenten komt.

Ik wacht al jaren op namen van die bezette gebieden. Argumenten dwz bronnen geef ik meermaals in ieder geval meer dan de anti's. Ik maak niet iedereen uit voor leugenaar enkel die gene die ofwel echt liegen of diegene die beweringen plaatsen zonder die te onderbouwen (of is dit hetzelfde).
voila en geen oneliner gebruikt...:-D

Jay-P. 13 juni 2014 03:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 7193003)
Ik wacht al jaren op namen van die bezette gebieden. Argumenten dwz bronnen geef ik meermaals in ieder geval meer dan de anti's. Ik maak niet iedereen uit voor leugenaar enkel die gene die ofwel echt liegen of diegene die beweringen plaatsen zonder die te onderbouwen (of is dit hetzelfde).

:rofl:
't was ne fourliner die had kunnen samengevat worden in een oneworder:
GELUL
:turn-l:

Karel Martel B 13 juni 2014 07:00

Citaat:

Eupen-Malmedy

quercus 13 juni 2014 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 7193003)

Is het "am strengsten verboten" om die gebieden Judea en Samaria te noemen. Want dat is het toch? Of zou dat soms "te joods" klinken?

atmosphere 13 juni 2014 10:15

Citaat:

Lekker belangrijk

Kunoichi 13 juni 2014 15:20

Nee, dit is geen foto van Nazi Duitsland, maar een foto van bezet Palestina.

Antoon 13 juni 2014 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kunoichi (Bericht 7194303)
Nee, dit is geen foto van Nazi Duitsland

Ziet er ook niet zo uit.

Citaat:

maar een foto van bezet Palestina.
Nope, dit is de grens met Jeruzalem, waar men in de rij staat om het land in te mogen om te gaan werken.

Dixie 13 juni 2014 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7193878)
Lekker belangrijk

jij hebt het nochtans er steeds over :-D dus namen graag

Eliyahu 13 juni 2014 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kunoichi (Bericht 7192102)
Rivlin is a hard-right native son who is opposed to the creation of a sovereign Palestinian state and who envisions a “Greater Israel,” a Jewish homeland stretching from the Jordan River to the Mediterranean Sea, with Jerusalem as its undivided capital.

Bs'd

Er is al een sovereign palestinian state. Het is veel groter dan Israel, er wonen 70% palestijnen, het beslaat 80% van het mandaatgebied Palestina, en het heette "Palestine trans-Jordan", later verandert in "Jordanië".

Waarom zouden we een tweede palestijnse staat nodig hebben?

Eliyahu 13 juni 2014 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kunoichi (Bericht 7194303)
Nee, dit is geen foto van Nazi Duitsland, maar een foto van bezet Palestina.

Bs'd

Dat is geen "foto van bezet palestina", dat is een foto van islamitische moordenaars die Israel in willen en daarom grondig gecontroleerd worden op wapens en explosieven, anders gaan er weer om de haverklap stadsbussen de lucht in.

Kunoichi 13 juni 2014 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7194322)
Bs

Goed dat je uw posts begint met een waarschuwing voor wat volgt.

Zipper 13 juni 2014 15:46

Ik heb ooit in een BBC-reportage over het Midden-Oosten, een (orthodoxe) jood zien (en horen) verklaren : "het grote en toekomstige Israël moet en zal tot aan de Tigris en Eufraat reiken".
Nog wat "werk", dus.

Micele 13 juni 2014 16:36

Citaat:

Nieuwe Israëlische President wil "Groter Israël"
Wat met de "Joodse Muur" ? Staat die op wieltjes ? ;-)

Tamam 13 juni 2014 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7194339)
Bs'd

Dat is geen "foto van bezet palestina", dat is een foto van islamitische moordenaars die Israel in willen en daarom grondig gecontroleerd worden op wapens en explosieven, anders gaan er weer om de haverklap stadsbussen de lucht in.

Zeg en doet dit met joden dan zou je anti semiet schreeuwen. En terecht. Wens gewoon een ander volk niet toe wat je met uw volk zou gebeuren.

Eliyahu 13 juni 2014 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 7194431)
Zeg en doet dit met joden dan zou je anti semiet schreeuwen. En terecht. Wens gewoon een ander volk niet toe wat je met uw volk zou gebeuren.

Bs'd

Natuurlijk, want iedereen weet dat joden goede burgers zijn, die niemand de kop afsnijden, geen bussen opblazen, anderen niet hun religie opdwingen, enz.

En we weten allemaal dat de moslims precies het tegenovergestelde zijn.

Dus als iemand zegt van moslims dat ze koppenafsnijders zijn, en bussen vol met burgers opblazen, en dat ze anderen hun religie opdwingen, dan hebben ze helemaal gelijk.

Zeggen ze hetzelfde van joden, dan zijn het jodenhatende leugenaars.

Zo is dat.

Miauw! 13 juni 2014 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7194322)
Bs'd

Er is al een sovereign palestinian state. Het is veel groter dan Israel, er wonen 70% palestijnen, het beslaat 80% van het mandaatgebied Palestina, en het heette "Palestine trans-Jordan", later verandert in "Jordanië".

Waarom zouden we een tweede palestijnse staat nodig hebben?

Jammer voor jou dat de rest van de wereld jou hierin niet volgt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be