Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De elektronische facturatie. En hoe er mee omgaan. Voor Dummies. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203593)

BigF 12 juni 2014 09:10

De elektronische facturatie. En hoe er mee omgaan. Voor Dummies.

U kent ze vast:

Citaat:

Geachte heer, mevrouw

Zorg samen met ons voor het milieu en kies voor elektronische facturatie.

Hoe doet u dat? Heel eenvoudig.

Een duplicaat van uw factuur is online beschikbaar. Het origineel ontvangt u nog op papier. Door de onderstaande link te volgen en uw toestemming te geven, ontvangt u uw volgende facturen voortaan enkel elektronisch. Bovendien hebt u via uw online factuuroverzicht steeds een overzicht van al uw elektronische facturen van de laatste 24 maanden.
Is er een algemeen email-adres waar ik "FUCK YOU met uw elektronische facturatie en uw opgehouden schijn dat het om het milieu gaat!!!" naartoe kan sturen?

Ik wil mijn facturen op papier. Als ik voortaan zelf op internet achter mijn facturen aanmoet ga ik op hunnen dorpel kakken.

manta 12 juni 2014 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 7192329)
U kent ze vast:

Is er een algemeen email-adres waar ik "FUCK YOU met uw elektronische facturatie en uw opgehouden schijn dat het om het milieu gaat!!!" naartoe kan sturen?

Ik wil mijn facturen op papier. Als ik voortaan zelf op internet achter mijn facturen aanmoet ga ik op hunnen dorpel kakken.

Tot ge eens ergens moet zijn en uw facturen moet laten zien. Dan stade daar met uwe compjoeter ...

BigF 12 juni 2014 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7192343)
Tot ge eens ergens moet zijn en uw facturen moet laten zien. Dan stade daar met uwe compjoeter ...

Als ik elke maand mijn facturen voor gas, elektr, verzekeringen, kabel/internet, water,... allemaal eigenhandig moet gaan uitzoeken, met telkens een gebruikersnaam en -niet overal hetzelfde en verander het om de drie maanden!- wachtwoord gaat het resultaat zijn dat mijn e-mail binnen de korste keren uitpuilt van de aanmaningen.

Waarna ze mijn internet afsluiten en ik geen idee meer heb van lopende facturen en ik hier binnen de kortste keren deurwaarders van de deur moet houden met nen elektriekdraad waar amper 6 amp uitkomt...

Nen brief in de bus. Geen gezever. Dat heeft altijd al gewerkt, dat werkt nog steeds.

En milieu? Fuck that. Ge kunt gene riem papier meer vastpakken of er staat op dat-ie nagenoeg helemaal bestaat uit gerecycleerd materiaal. Eerst moeten we langs alle kanten gaan recycleren en nu zou het plots not done zijn om gerecycleerd materiaal te gebruiken?
Milieu? Portmonnee ja.

vlijmscherp 12 juni 2014 09:59

gerecycleerd papier is meestal slechter voor het milieu dan niet-gerecycleerd. om dat terug wit te krijgen moeten ze er vanalles op toepassen dat helemaal niet goed is voor het milieu.

CLAESSENS Joris 12 juni 2014 10:02

Citaat:

U kent ze vast:

ooit van downloaden als pdf gehoord?
Afdrukken, indien je echt bomen wil opofferen voor een misplaatst gevoel van zekerheid, kan je altijd nog.

manta 12 juni 2014 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7192397)
gerecycleerd papier is meestal slechter voor het milieu dan niet-gerecycleerd. om dat terug wit te krijgen moeten ze er vanalles op toepassen dat helemaal niet goed is voor het milieu.

Daarom beter van die bruine papierkes hé...

manta 12 juni 2014 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7192401)
Afdrukken, indien je echt bomen wil opofferen voor een misplaatst gevoel van zekerheid, kan je altijd nog.

Zonder internet is het niet zo simpel om de rekeningen op te volgen...
Dan kan je ze ook niet neerladen trouwens...

BigF 12 juni 2014 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7192401)

Over die bomen opofferen heb ik het net al gehad. Laat ons zeggen dat ik in mijn hele leven 1 boom opsoupeer aan facturen. Daar kan ik nog mee leven. Ik heb er ooit meer geplant.

En downloaden als pdf? Wat is daar het nut van? Dat ik die factuur via de website op mijn scherm zie verschijnen of als pdf die ik gedownload heb, de afrekening zal wel dezelfde zijn zeker?

Punt is dat ik geen zin heb om dat allemaal via internet bij te houden. Mails opvolgen van elke schuldeiser, inloggen op zijn website met respectievelijke gebruiker en -veel lastiger- wachtwoord om dan uiteindelijk nog af te printen om de betaling wat vlotter te laten verlopen.
Het enige wat er hier uitgespaard wordt is de postzegel. En als zij die willen uitsparen, mij best, maar niet op mijn kap. Zolang ik de keus heb toch niet.

BigF 12 juni 2014 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7192397)

Het doel heiligt de middelen nergens harder dan in de milieu-industrie.

Eduard Khil 12 juni 2014 10:27

nog zo'n goeie: "U kan voor uw gemak uw voorschot op uw afrekening van elektriciteit verhogen tot bedrag X. Dat is voor u gemakkelijker!"

mijn kloten: ik speel geen bank voor mijn energieleverancier.

From_Vlaanderen 12 juni 2014 11:16

Citaat:

U kent ze vast:

Ik print die dan zelf af..

skaldis 12 juni 2014 18:32

Ik had laatst vier maanden geen internet. Alle die elektronische rekeningen begonnen aangetekend binnen te komen. Belastingbrief bleef uit :) Als je al jaren alles online doet is offline gaan wel even slikken.

Demper 12 juni 2014 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7192448)
nog zo'n goeie: "U kan voor uw gemak uw voorschot op uw afrekening van elektriciteit verhogen tot bedrag X. Dat is voor u gemakkelijker!"

mijn kloten: ik speel geen bank voor mijn energieleverancier.

allez, da zijn de manne van de voka

Henri1 12 juni 2014 18:58

Citaat:

U kent ze vast:

Groot gelijk.
Ze willen gewoon postzegels, enveloppen, papier en werkuren voor de verzending uitsparen.

Xenophon 12 juni 2014 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 7192425)
Over die bomen opofferen heb ik het net al gehad. Laat ons zeggen dat ik in mijn hele leven 1 boom opsoupeer aan facturen. Daar kan ik nog mee leven. Ik heb er ooit meer geplant.

En downloaden als pdf? Wat is daar het nut van? Dat ik die factuur via de website op mijn scherm zie verschijnen of als pdf die ik gedownload heb, de afrekening zal wel dezelfde zijn zeker?

Punt is dat ik geen zin heb om dat allemaal via internet bij te houden. Mails opvolgen van elke schuldeiser, inloggen op zijn website met respectievelijke gebruiker en -veel lastiger- wachtwoord om dan uiteindelijk nog af te printen om de betaling wat vlotter te laten verlopen.
Het enige wat er hier uitgespaard wordt is de postzegel. En als zij die willen uitsparen, mij best, maar niet op mijn kap. Zolang ik de keus heb toch niet.

Ik heb zoiets voor gehad met den elentrik, ik registreer op hun site, ik wil inloggen, zeggen ze die account bestaat niet. Ik probeer te registreren, zeggen ze die account bestaat al.
Wil ik daar hulp bij vragen, moet ik eerst inloggen - account bestaat niet...
Heb dan maar gebeld, stuur mijn rekeningen maar langs de post. Trokken ze nog smoelen ook.

Eduard Khil 12 juni 2014 19:31

gewoon zelf een wkk bouwen en ze kunnen den boom in bij den elektriek. Als je dan nog uw eigen afval vergist, kunnen ze bij den aardgas ook den boom in

Libro 12 juni 2014 19:36

Citaat:

U kent ze vast:

Gebruik anders Zoomit.

The Paulus Experience 12 juni 2014 20:17

ooit gehoord van 'doorlopende opdracht'?

The Paulus Experience 12 juni 2014 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 7192551)
Ik print die dan zelf af..

:-) d�*n hebben ze u pas bij uw kloten! jij betaalt hun werk

Eduard Khil 12 juni 2014 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7193308)
ooit gehoord van 'doorlopende opdracht'?

ooit al eens teveel betaald en dan geprobeerd om dat geld terug te krijgen? Deze jongen wil eerst alle facturen zien alvorens er betaald wordt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be