![]() |
Obesitas als handicap? De EU denkt erover na
Bron
Detail tekst: Citaat:
BMIberekenen Ik zou zo bijvoorbeeld 16.5kg moeten afvallen :? (ik heb er geen last van die overtollige kilokes :-D ) De 'gevallen' waar de EU over nadenkt om het als handicap te behandelen zijn dan in de meeste gevallen ook mensen die echt te zwaar zijn, met alle respect daarvoor in de zin van, het blijven ook altijd mensen. ![]() |
Citaat:
anyway, elk pondje gaat door het mondje op je lijn letten en je bent snel van deze 'handicap' af. |
Als die obesitas wordt veroorzaakt door een aandoening, zoals bv. een schilklierprobleem, zie ik er geen graten in.
|
Citaat:
|
altijd maar wetjes maken voor de kleine burgerij en zelf zo dik als een vette koe rondlopen ...
|
gewoon BTW op vet, zoetig en calorierijk voedsel met 500 procent verhogen en je bent binnen 12 maanden af van obesitas in hele EU. Kassa dus voor Brussel nu.
of EU Obesitas BMI apartheid invoeren: vetkleppen betalen standaard 10 procent meer voor hen vetrijk en calorierijk voedsel in elke supermarkt via een EU apartheids decreet. Zo leren zij snel af om te vet te eten en zijn zij snel van deze vetklep ziekte af. dewa en wieroe |
Citaat:
|
Citaat:
|
Krijgen mensen met overgewicht dan ook invalidengeld? Dan doe ik absoluut geen moeite meer om af te vallen :lol:
|
Citaat:
Afvallen is zo simpel, alleen aankomen is nog makkelijker. |
Citaat:
|
Zou een alcolieker ook geen invalide kunnen zijn?????????????
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een bodybuilder die jaren lang keihard traint en explosieve spiermassa heeft, heeft volgens BMI ''overgewicht". Zo'n test is dus beperkt De boosdoener voor gezondheidsproblemen is vooral abdominaal vet. Als een man te veel bier drinkt, zal het vet zich vooral opstapelen in de buikholte tussen alle organen. Een vette lever, vervet hart etc als resultaat, en dat heeft een effect op de levensverwachting. Vrouwen zitten hormonaal anders in elkaar en stapelen vooral vet op in hun achterwerk, waar het vet minder schade kan aanrichten. Als resultaat leven vrouwen gemiddeld 2 jaar langer dan mannen |
doorvoering
Gelukkig is het nog steeds niet doorgevoerd.
@TS Volgens de BMI berekening van bmi-uitrekenen.com is het zo dat er bij het berekenen van de BMI de gewicht in totaliteit wordt meegenomen. Dit terwijl het de bedoeling is dat alleen vetmassa wordt meegenomen. Om dit te doen kun je altijd het vetpercentage berekenen. Ik neem aan dat als Europa het plan doorvoert dat ze hier rekening mee houden, anders gaat iedereen lekker profiteren van de handicap bij de uitkeringen, terwijl dit dan overbodig is. Ik denk dan ook niet dat BMI een correcte meetmiddel is. |
De meeste mensen vreten uit verveling. Niet zo verwonderlijk dat vetzucht in het klootjesvolk klimaat gevonden moet worden. Kijk maar eens rond bij Lidl. Waar veel werkelozen zijn is overgewicht geen uitzondering.
|
Citaat:
Zo lang kinderen groeien, moet je aan je huisarts/diëtist vragen om de normaal waarden voor kinderen. BMI geldt pas echt vanaf een leeftijd van 18 jaar (al kan het een indicator zijn vanaf 14 j eventueel (groeispurt voorbij)) MET de beperkingen die hier al gezegd zijn. Zo zou ook de buikomtrek standaard genomen moeten worden bij het bepalen van een BMI. Er is namelijk een verschil tussen 'gewicht'-obesitas en abdominale obesitas Verder moet je weten dat ondergewicht even ongezond is als overgewicht voor kinderen. Zeker meisjes hebben een bepaald vetpercentage en gewicht nodig om in volle ontwikkeling te komen en te blijven! |
We zijn niet allemaal te vet....:-P
Jouw BMI is 21.07 Proficiat! Handhaaf zeker jouw gezond gewicht! |
Ben je het beu om te werken? Vreet jezelf tot obese proporties en laat jezelf invalide verklaren, zo simpel zal het zijn om heelder dagen in de zetel te hangen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be