![]() |
Informateur?????
Als ik lees dat de vakbonden kwaad zijn omdat ze nog niet werden gehoord door Dewever, dat. CDH zegt nog geen concrete punten gekregen te hebben, vraag ik mij meer en meer af wat de taak is van een Informateur.
Volgens mij moet die enkel toetsen wie met wie zou willen samengaan en wie weigert. Kan iemand klaarheid scheppen??? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij gaat het momenteel ook nog niet over concrete afspraken. Er moet nog zeer veel afgetoetst worden hoor. |
Citaat:
Maar jij poneert jouw stelling, dus mogen we een link verwachten. . |
allemaal goede tekens dat de vakbonden kwaad zijn. Zouden ze zich trouwens niet beter bezighouden met datgene waar ze goed in zijn? Ttz de weinige bedrijven die hier nog zijn kapot staken?
|
Citaat:
Ik had er ditmaal niet aan gedacht, het leek me dan ook niet nodig, maar all�*, toch eentje dan: Vakbonden op de koffie bij informateur De Wever |
Citaat:
|
waarom zou hij hoegenaamd de vakbonden consulteren? Al de maatregelen die moeten genomen worden, gaan zij afkeuren, dat weten we nu al. Waarom er dan tijd aan verliezen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het moment dat de Belgische vakbonden een rechtspersoonlijke structuur gaan aannemen is het moment dat de vakbonden strafrechtelijke aansprakelijkheid in zware dossiers vrezen. |
Citaat:
Begin maar eens een rechtszaak aan te spannen wanneer je weet dat je duizenden personen voor de rechtbank moet sleuren. |
Charles Michel, is dat die knul die voor de verkiezingen beweerde nooit met de N-VA in zee te zullen gaan?
Hoeveel bewijzen hebben we nog nodig dat het tijdverlies is om aandacht te besteden aan partijen en vakbonden wiens kopstukken alleen maar "NON" uit hun bakkes krijgen, of die al op voorhand dreigen om de sporen te blokkeren? De vakbonden zetten hun pionnen op verkiezingslijsten. Als zij verkozen worden vertegenwoordigen zij maar de vakbond. Dat volstaat in een democratie die naam waard. De vakbonden zijn nog altijd niet onze vertegenwoordigers in het parlement. De "verkozen" politici ook niet (een hoop opvolgers ZIJN trouwens niet eens verkozen) maar zij worden tenminste geacht dat wél te doen. De Wever toetst intussen af wat er mogelijk is met de politieke partijen. Komt daar niets uit, dan is het zinloos om ook nog eens tijd te steken in de vakbonden. Die hebben hoe dan ook bewezen dat ze er ook zonder de N-VA in de federale regering geen bezwaar tegen hebben om de mensen de duvel aan te doen met zinloze stakingen. Of wanneer moet ik mijn kinderen de volgende keer in Brussel-Zuid of "Brussels airport" gaan afhalen in het midden van de nacht omdat ze met het openbaar vervoer niet thuis geraken wegens de zoveelste staking? |
Citaat:
|
Ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Wat moet een informateur juist doen? Moet hij programma's aftoetsen? Moet hij enkel contact opnemen met de verschillende partijen? ( de vakbonden zijn toch partijgebonden, en moeten niet gehoord worden.)
Iedereen zowel partijen als vakbonden als zuilen willen nu ineens mee rond de tafel zitten en reeds een regeringsakkoord sluiten! Vandaar mijn vraag :wat wordt verondersteld dat een INformateur doet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be