![]() |
Is het alweer om zeep ?
Het zijn tekenen aan de wand die ik zie.
Er is het feit dat terwijl Bart Dewever oorverdovend zwijgt om zijn informatieopdracht alle kansen te geven, terwijl tegelijk eerst CDh bij monde van Benoit Lutgen, en daarna Louis Michel van de MR openlijk kritiek uiten in de media. Als ik dan volgend zinnetje lees in het artikel van "De Standaard" (het is lang geleden dat ik nog naar de RTBf of RTL gekeken heb voor politieke programma's), dan vraag ik mij af of hij hiermee wil zeggen dat de klassieke tripartite eraan komt, dat BDW op dinsdag zijn opdracht zal teruggeven aan de koning, en dan een PS'er zal aangeduid worden als ontmijner of zo, hoewel misschien eerst nog een CD&V'er het terrein ingestuurd wordt, zodat de Vlaamse publieke opinie de illusie krijgt dat centrum-rechts alle kansen gekregen heeft. Het zinnetje is : 'Op RTBF preciseerde Michel dat binnen de commentaren op de huidige onderhandelingen “veel hypotheses, intoxicatie en bluf aanwezig zijn”. Hij sloot ook een of andere politieke verrassing in de toekomst niet uit. “Alle onverwachte wendingen zijn mogelijk”, waarschuwde Michel.' BRON : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140615_01141130 |
Citaat:
Vive la Belgique, het land waar de achterkamertjespolitiek hoogtij viert. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb toen gezegd dat het wel CD&V was die de val gespannen heeft. Door te eisen dat Dewever moest temporiseren, door de Vlaamse regeringsvorming afhankelijk maken van de federale, kon Di Rupo vrijuit zijn gang gaan terwijl de handen van Dewever gebonden waren, waarna de PS via het CDh de federale regeringsvorming onmogelijk kon maken. |
|
Citaat:
Want zelfs reeds voor de verkiezingen had iedereen zijn mond reeds vol over een tripartitencoalitie tegen de N-VA. En ik denk dat hij met de intoxicatie en bluf vooral naar de uitspraken van de Franstaligen verwees. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is natuurlijk geen exacte wetenschap en ik kan me dus wel degelijk vergissen. |
Citaat:
Er zijn hier blijkbaar forummers die iets anders willen lezen dan wat er staat. |
Citaat:
In Wallonië gaat ongeveer iedereen er van uit dat er een klassieke tripartite komt. Simpelweg omdat niemand met de N-VA wil regeren. Een regering met de N-VA zou maw een verrassing zijn. Ondertussen kunnen MR en CDH niet meer door 1 deur. Of ze dat opeens wel zouden kunnen als de PS erbij komt, is toch twijfelachtig. Het kan nog een lange regeringsvorming worden. Het zullen deze keer geen communautaire problemen zijn die het zo lang maakt, maar wel interne Franstalige disputen. |
Citaat:
|
Ik begrijp niet waarom hij geen krachtlijnen naar voor brengt. Je moet toch ergens een minimum hebben.
Maar binnen de krijtlijnen die de linkse MR en nog linksere CDH hebben uitgetekend valt geen centrum rechts bestuur te voeren. De Vlaming die weg wil uit het belgische doolhof moet voor onafhankelijkheid kiezen. |
Citaat:
|
Ja maar als je het slim speelt dat leg je daarmee de zwarte piet bij de tegenstander.
Het gaat er niet om een federale regering te vormen het gaat er om aan te tonen dat er helemaal geen centrum-rechts beleid mogelijk is in la belgiue en de boedelscheiding nog de enige optie is. Dat gaan dan zelfs de laatste vld er en tsjeven inzien die niet acw of belgicist zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
In Wallonie is NVA vijand voor elke Waal, daar ben ik zeker van, maar alle kritiek is gericht op een deel van Wallonie, en vooral de grootste leiders, officieel en officieus. Zoals al zo vaak gezegd, het is NIET de schuld van NVA dat dit land totaal verkeerd in elkaar zit, ze brengen enkel dat bericht. En, er zijn er veel die dat nog steeds minimaliseren, wat hun recht is. |
Citaat:
Heel de Waalse media en hun politici zijn al jaren de N-VA en Bart Dewever aan het demoniseren. Het is tegenover die eigen propaganda die ze jaren gevoerd hebben, dat het nu moeilijk is om een bocht te nemen. Als je een partij racistisch noemt, Dewever vergelijkt met een nazi, spreekt van extremisten, hoe moet je dan verantwoorden dat je ermee in een regering kruipt ? |
Citaat:
En het omgekeerde was onbestaande, "I presume?" Tja, in la Belgique mag je francofonen vooral niet confronteren met de realiteit, want dan zijn ze onmiddellijk "très choqués" en dat brengt "de eenheid van het land" in gevaar... :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Neen, de francofonie zal zoals altijd aan één zeel trekken en het been stijf houden tot de "Vlamingen" door de knieën gaan. En dat is ook het beste dat de N-VA kan overkomen. Ik heb vaak genoeg laten horen waarom. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be