![]() |
Is iemand zeggen dat hij/zij racist is strafbaar
Is iemand zeggen dat hij of zij racist is strafbaar ?
|
Citaat:
|
Citaat:
De groenen beschouwen iedereen die niet pro-vreemdelingen-vriendelijk ingesteld is als racist. |
Weet ik :-) Calvo is zo iemand die nooit iets gedaan heeft in zijn leven maar wel eens aan anderen gaat vertellen wat ze moeten doen en hoe ze moeten leven, en al wie niet met zijn superieure verdraagzame gedachtegoed akkoord gaat, moet op de brandstapel.
|
Citaat:
|
Daar zeg je iets over ziektes. Malaria, tuberculose en lepra worden terug veelvuldig opgemerkt in Europa sinds de multicul.
|
Volgens de politieke correctheidsnormen:
Hoe moet men dan mijn handicap noemen ?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens de moderatie doe je er beter aan omslachtig te reageren. Citaat:
|
Citaat:
De inherente bepaling van wat die persoon is is dan verbonden aan wat hij zelf zegt en niet aan uw persoonlijke mening over hem... Muggenzifterij? Ja en nee. Regels zijn hier nodig omdat er al te veel zijn die anders een heksenjacht organiseren op mensen die zaken duidelijk stellen... |
Citaat:
Hij moet het hebben van de bakfiets-Vlamingen. |
Citaat:
Je kan mij uitmaken voor, 1) iets niet plezant maar niet erger dan dat, vb dat ik dom zou zijn, dikbuikig, kaalhoofdig, een onnozelaar ... 2) iets dat daarbij crimineel is, vb. dief, fraudeur, racist ... (en een politieker een fraudeur noemen, is ambetanter dan dit te verwijten aan een gewone m/v) 3) het element eerroof, vb. schuinpoeper, hoorndrager of erger: kinderverkrachter ... Een tijd geleden heb ik ergens eens iets gelezen over de strafrechtelijke belediging. Maar dat zat wat ingewikkeld ineen. Er waren voorwaarden van openbaarheid en zo. Als ik eens heeeel veel tijd en nog wat meer goesting heb, zal ik trachten het terug op te zoeken. . |
Citaat:
|
Voor mij zou iemand racist noemen geen strafbaar feit mogen zijn. Gezien de wetgevende macht van racisme/racistische uitingen (of wat zij daaronder verstaan) een strafbaar feit hebben gemaakt, beschuldig je iemand van een strafbaar feit door hem racist te noemen.
|
Ik dacht dat racisme niet strafbaar was?
Hoe kan iemand racist noemen dan strafbaar zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be