![]() |
Belgische vlaggen overal in het straatbeeld door WK
![]() ![]() ![]() Nu het WK bezig is hangen er ontzettend veel Belgische vlaggen in het straatbeeld. Meer dan ooit denk ik. In vrijwel iedere straat is er wel een vlag te vinden. Leuk om te zien dat er toch nog een Belgisch gevoel lijkt te bestaan. Dit moet wel pijn doen voor Vlaams-nationalisten. |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien, héééééél misschien kijk ik wel naar de match als er echt niets beter op tv is. Misschien best 'leuk' een hoopje miljonairs achter een bal zien koersen? Vlaggen gaan hangen aan de woning/auto/fiets/kinderwagen, nee dank u. :rofl: Panem et Circenses ... ![]() |
Citaat:
|
De vuilkar bij ons in 't stad was wel zeer dubbelzinnig vandaag, met een grote belgische vlag over hun cabine gedrapeerd. :-D
|
Citaat:
Spel, sport, onderdelen van cultuur in het algemeen, zijn valabele economische producten en diensten die heel wat meer toegevoegde waarde creëren dan een pak andere zaken. |
Citaat:
Maar geniet ervan. Eenmaal koning voetbal weer vertrokken is, of wanneer de duivels weer slecht beginnen voetballen, verdwijnt dat "Belgisch gevoel" weer even snel als het gekomen is bij onze gelegenheidssupporters... |
Je kunt je natuurlijk ook afvragen of er ook zo veel vlaggen hadden gehangen mochten die niet (zo goed als) gratis uitgedeeld worden.
|
Citaat:
Tennis werd pas populair toen Henin & Clijsters het spelletje domineerde, daarvoor kwam het nauwelijks ter sprake en nu is het al aan het wegdeemsteren. Afgelopen weken was het in Den Haag WK Hockey waar onze nationale ploegen (zowel bij de mannen als bij de vrouwen) bij de beste 12 ter wereld zich konden laten zien. Geen kat die het heeft gemerkt. De nationale volleybal-teams doen het ook niet slecht: geen kat die daar naar omkijkt. |
Citaat:
Maar enfin, laat de mensen er maar van genieten, maar ik (persoonlijk) vind voetbal marginaal, en voel het aan alsof het WK echt door uw strot wordt geduwd (ik voel me haast schuldig geen voetbalfan te zijn). |
Jullie gaan verliezen van Algerije .
|
Citaat:
Maar het is lang niet zo erg, dat het pijn zou doen. Mijn buurman heeft zo'n vlag uithangen. Nochtans enkele weken terug vertelde hij me dat hij nva ging stemmen. Ik weet natuurlijk dat hij een voetbalgek is; en ondertussen weet ik ook dat zijn vrouw hem die vlag cadeau deed omdat ze gratis of bijna gratis bij een roddelboekje verkrijgbaar was. Mijn besluit: het is geen b. gevoel; het is een voetbal-feest-gevoel. . |
Citaat:
Hoe groot het nationaalgevoel was toen de Duivels het slecht deden deed bij de Belgicisten dus pijn? |
In de straat waar ik woon is het belgengvoel enorm, er staan een 40tal huizen en er hangen twee tricolore vlaggen :roll:
|
Citaat:
Zeg jij hen d�*t maar eens. Citaat:
Iedereen bedenkt vlot een of andere cultuuruiting die niet in zijn smaak past. Ik hou bijvoorbeeld niet zo erg van discobars. Maar ik gun iedereen die er mee bezig is een welverdiende boterham. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar er is hoop. België kan deze avond verliezen. En dan zal hun vreugde op dit forum niet op kunnen. Het was al een jeremiade van diezelfde kornuiten toen België zich na zoveel jaren kon kwalificeren. Voor mij is het al geslaagd: België plaatste zich weer op voetbalvlak in de internationale top na een decennium. En de ploeg is nog jong. Ze kunnen nog veel groeien. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be