Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Bis: roi Phphphillipe kwijt zich niet van zijn taak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203708)

De schoofzak 17 juni 2014 12:47

Bis: roi Phphphillipe kwijt zich niet van zijn taak

Ik voel me verplicht om een tweede, bijna gelijkaardige draad te openen, alweer wegens laksheid van den Taaien.

Zonet op het nieuws: de informateur krijgt niet een week extra, maar een week plus één dag extra.
Want de roi is dinsdag nog niet terug van zijn snoepreisje met het gratis legervliegtuig !!

Wel, de roi heeft maar ééns om de zovele jaren, namelijk bij federale verkiezingen (of uitzonderlijk bla bla), een belangrijke cruciale taak te verrichten: de formatie van een nieuwe regering.

Is het dan de moment om naar het voetbal te gaan kijken, aan de andere kant van de wereld ?????

Dik gebuisd voor ijver en staatsmanschap. Dat vind ik.

.

circe 17 juni 2014 12:49

of hoe de vorming van een nieuwe Belgische regering afhankelijk is van een lederen bal die tussen twee palen moeten worden geschopt.

Distel 17 juni 2014 13:14

Waar is den tijd dat de vorming van een regering nog dringend was. Of wacht, gingen ze toen ook niet in vakantie?

De schoofzak 17 juni 2014 13:14

Als nu deze week de boel blokkeert, moet dan De Wever - om de nieuw aan te stellen informateur geen tijd te laten verliezen - zijn ontslag gaan aanbieden bij het minderjarige kroonprinsesje ??

Dit maar om aan te tonen hoe schandalig het is dat de roi net in deze periode zijn (niet mijn) land achter zich laat.

.

Miauw! 17 juni 2014 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7200435)
Is het dan de moment om naar het voetbal te gaan kijken, aan de andere kant van de wereld ?????

Absoluut niet. Hij had ook gewoon Mathilde en/of Laurent kunnen sturen.

ViveLaBelgique 17 juni 2014 13:19

Het is niet de taak van Koning Filip om regeringsonderhandelingen te benoemen. Dat weet elke republikein. Koning Filip heeft enkel nog een ceremoniële functie en speelt geen rol meer in de formaties.

djimi 17 juni 2014 14:09

Hopelijk ontmoet Philippe I in Brazilië de liefde van z'n leven, start hij er een bed & breakfast of zo mee op, en valt hij nog liever dood dan naar Marc Eyskens' Apenland terug te keren :twisted:

circe 17 juni 2014 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7200548)
Hopelijk ontmoet Philippe I in Brazilië de liefde van z'n leven, start hij er een bed & breakfast of zo mee op, en valt hij nog liever dood dan naar Marc Eyskens' Apenland terug te keren :twisted:

hoezo? en ons Tilleke dan? Drie koninginnen betalen zonder er een te hebben?

Witte Kaproen 17 juni 2014 14:13

Citaat:

Ik voel me verplicht om een tweede, bijna gelijkaardige draad te openen, alweer wegens laksheid van den Taaien.

Zonet op het nieuws: de informateur krijgt niet een week extra, maar een week plus één dag extra.
Want de roi is dinsdag nog niet terug van zijn snoepreisje met het gratis legervliegtuig !!

Wel, de roi heeft maar ééns om de zovele jaren, namelijk bij federale verkiezingen (of uitzonderlijk bla bla), een belangrijke cruciale taak te verrichten: de formatie van een nieuwe regering.

.

Bart De Wever had beter 100 dagen extra gevraagd.
Tijd rekken tot na 19 september is nu de boodschap.:-)

HRobin 17 juni 2014 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7200559)
Bart De Wever had beter 100 dagen extra gevraagd.
Tijd rekken tot na 19 september is nu de boodschap.:-)

Waarom wachten tot 19 september?
Waarom zelf niet het initiatief nemen?
Het goede voorbeeld geven als het ware ...

De schoofzak 17 juni 2014 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7200498)
Het is niet de taak van Koning Filip om regeringsonderhandelingen te benoemen. Dat weet elke republikein. Koning Filip heeft enkel nog een ceremoniële functie en speelt geen rol meer in de formaties.

Waarom denk jij dat? Waar staat dat misschien ?

.

djimi 17 juni 2014 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7200558)
hoezo? en ons Tilleke dan? Drie koninginnen betalen zonder er een te hebben?

Verpleegster is een knelpunt-beroep.

'Ons' Tilleke hoeft zich dus geen zorgen te maken.

Die twee andere trienen hebben hun schaapjes al lang op het droge.

pajoske 17 juni 2014 15:01

Citaat:

.

De formateur vroeg en kreeg al verschillende weken extra. Eén dag extra zal dan ook wel geen probleem zijn. Men wil de koning vooral een PR functie geven. Ik zie dan ook geen probleem als hij deze functie optimaal tracht uit te oefenen.

Witte Kaproen 17 juni 2014 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 7200574)
Waarom wachten tot 19 september?
Waarom zelf niet het initiatief nemen?
Het goede voorbeeld geven als het ware ...

De vakantie komt er aan en
dan is het slechte tijd voor onafhankelijkheidsverklaringen.

De Schotten en Catalanen weten wel wat ze doen
en zeker wanneer ze het doen.

HRobin 17 juni 2014 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7200631)
De formateur vroeg en kreeg al verschillende weken extra. Eén dag extra zal dan ook wel geen probleem zijn. Men wil de koning vooral een PR functie geven. Ik zie dan ook geen probleem als hij deze functie optimaal tracht uit te oefenen.

Ha, da's nieuws, ik wist niet dat Dewever al formatie-gesprekken mag voeren ;-)

HRobin 17 juni 2014 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7200772)
De vakantie komt er aan en
dan is het slechte tijd voor onafhankelijkheidsverklaringen.

De Schotten en Catalanen weten wel wat ze doen
en zeker wanneer ze het doen.

Vanavond niet, want vanavond spelen de Rode Duivels :rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be