Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belgie krijgt er 11900 miljonairs bij t.o.v. vorig jaar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203817)

Zeus 18 juni 2014 20:50

Belgie krijgt er 11900 miljonairs bij t.o.v. vorig jaar

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...rig-jaar.dhtml

Rode belastingsregering? Rijke Vlamingen pesten? Verarming? Crisis? Kapitaalvlucht?

Snerror 18 juni 2014 21:17

Rekening houden met inflatie.

skaldis 18 juni 2014 21:19

De nieuwe ondervoorzitter van de NVA, zijn naam ontsnapt me, die skinhead van dat VNV clubje, die zei dat toch : wie is er nu in Vlaanderen geen miljonair, beetje werken en erven en je hebt zo een miljoen ... O.O

Zeus 18 juni 2014 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 7202548)
De nieuwe ondervoorzitter van de NVA, zijn naam ontsnapt me, die skinhead van dat VNV clubje, die zei dat toch : wie is er nu in Vlaanderen geen miljonair, beetje werken en erven en je hebt zo een miljoen ... O.O

Theo 'klopterop' Francken?

skaldis 18 juni 2014 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7202563)
Theo 'klopterop' Francken?

Ja, die man.
Maar "klopterop" ?

Zeus 18 juni 2014 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 7202577)
Ja, die man.
Maar "klopterop" ?

Hij heeft al eens de neiging cafégevechtjes te houden met leden van rivaliserende partijen.

Demper 18 juni 2014 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 7202548)

Heeft die zot dat echt gezegd?

Zeus 18 juni 2014 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7202597)
Heeft die zot dat echt gezegd?

Ja

Citaat:

De groenen schatten dat 60 �* 70.000 Belgen meer dan een miljoen euro bezitten. Ik geloof daar niets van. Ik ben burgemeester van Lubbeek: meer dan de helft van de inwoners heeft zo’n bedrag staan. En dat is alleen nog maar Lubbeek. Wie drie generaties goed heeft gewerkt, geen zotte dingen heeft gedaan, en hier of daar een erfenis kreeg, komt snel aan een miljoen.»
http://www.veto.be/jg40/veto4021/afl...geel-jong-n-va

Demper 18 juni 2014 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7202609)

Alsof iedereen zich "hier en daar" aan een erfenis mag verwachten.

Wat een totaal geschifte simplismen.

Ik wil een kuisvrouw wel eens enkele miljoenen bij elkaar zien schrapen.

Varkens als Theo en Jambon moeten echt leren van hun bakkes te houden.

Tavek 18 juni 2014 22:13

Vooral door de stijgende aandelenkoersen krijgen we de dollarmiljonairs erbij.

Deze mannen betalen 0 % belastingen op hun inkomsten als ze hun aandelen verpatsen. Jean met de pet de volle pot als hij hetzelfde probeert door te werken, of Hubert de zelfstandige schoenmaker als hij schoenen lapt.

Eduard Khil 18 juni 2014 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7202663)
Vooral door de stijgende aandelenkoersen krijgen we de dollarmiljonairs erbij.

Deze mannen betalen 0 % belastingen op hun inkomsten als ze hun aandelen verpatsen.

liegebeest.

Tavek 18 juni 2014 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7202690)
liegebeest.

Belgie kent geen meerwaardebelasting voor natuurlijke personen. Ik heb ooit ook aandelen verkocht met een winst en ik heb daar geen cent belastingen op moeten betalen.

Eduard Khil 18 juni 2014 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7202734)
Belgie kent geen meerwaardebelasting voor natuurlijke personen. Ik heb ooit ook aandelen verkocht met een winst en ik heb daar geen cent belastingen op moeten betalen.

uw stelling was dat wanneer mensen hun aandelen verkopen, er geen belasting betaald wordt.

en België kent in de meeste gevallen geen meerwaardebelasting. Maar als de fiscus bvb doorheeft dat u fulltime daytrader bent geworden...

Tavek 18 juni 2014 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7202742)
uw stelling was dat wanneer mensen hun aandelen verkopen, er geen belasting betaald wordt.

en België kent in de meeste gevallen geen meerwaardebelasting. Maar als de fiscus bvb doorheeft dat u fulltime daytrader bent geworden...

Belgie is een van de weinige landen die dit soort inkomen niet belast.

Vind u het niet opportuun dat we twee vliegen in een klap aanpakken: meerwaardebelasting instellen op verkoop aandelen/vastgoed/etc...en met die opbrengsten (tis veel hoor) de loonlasten verlagen ?

En in de tussentijd de overheid nog wat saneren.

IanVD 18 juni 2014 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7202639)
Alsof iedereen zich "hier en daar" aan een erfenis mag verwachten.

Wat een totaal geschifte simplismen.

Ik wil een kuisvrouw wel eens enkele miljoenen bij elkaar zien schrapen.

Varkens als Theo en Jambon moeten echt leren van hun bakkes te houden.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11204...-erfgoed.dhtml

Of de kuisvrouw het mocht bijhouden betwijfel ik echter :-D

Eduard Khil 18 juni 2014 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7202764)
Belgie is een van de weinige landen die dit soort inkomen niet belast.

Vind u het niet opportuun dat we twee vliegen in een klap aanpakken: meerwaardebelasting instellen op verkoop aandelen/vastgoed/etc...en met die opbrengsten (tis veel hoor) de loonlasten verlagen ?

En in de tussentijd de overheid nog wat saneren.

indien u de meerwaarde van zaken wil gaan belasten, moet u de verliezen ook fiscaal aftrekbaar maken, net zoals bedrijven bvb hun verlies kunnen overdragen naar het volgende jaar.

Doet u dat niet, dan is dit systeem niet rechtvaardig.

Ikzelf heb veel en veel minder problemen met een vorm van tobintaks per transactie. Daar gaan vooral speculanten die zeer veel traden het effect van voelen, maar de gewone belegger quasi niet. Dan hoeft die meerwaardebelasting helemaal niet. U kan toch niet ontkennen dat bvb voor een middenklasser die twee jaar geleden veel geld kwijt is geraakt door braaf te beleggen in fortis, en nu opeens een goede belegging kan verkopen, het zeer zuur smaakt als hij op die winst die hij eindelijk wat maakt weer belastingen moet betalen.

Tavek 18 juni 2014 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7202785)
indien u de meerwaarde van zaken wil gaan belasten, moet u de verliezen ook fiscaal aftrekbaar maken, net zoals bedrijven bvb hun verlies kunnen overdragen naar het volgende jaar.

Doet u dat niet, dan is dit systeem niet rechtvaardig.

Ikzelf heb veel en veel minder problemen met een vorm van tobintaks per transactie. Daar gaan vooral speculanten die zeer veel traden het effect van voelen, maar de gewone belegger quasi niet. Dan hoeft die meerwaardebelasting helemaal niet. U kan toch niet ontkennen dat bvb voor een middenklasser die twee jaar geleden veel geld kwijt is geraakt door braaf te beleggen in fortis, en nu opeens een goede belegging kan verkopen, het zeer zuur smaakt als hij op die winst die hij eindelijk wat maakt weer belastingen moet betalen.

Kan ik mee leven aangezien op de lange termijn de beurs een opwaartse beweging kent, zal het belastingssaldo positief zijn.

Tobintaks kan ook, en zou wel eens stabilizerend kunnen werken voor de beurs.

Eduard Khil 18 juni 2014 23:17

reken bvb een tobintaks van 0.1% van de waarde van het aandeel door per transactie: dat zou vandaag voor kbc alleen al 80k opgebracht. Vermenigvuldig dat (voort gemak) met alle beursdagen dat er gehandeld wordt...

De gewone belegger gaat echt niet wakker liggen van die 0.1%. De speculanten wel

Tavek 18 juni 2014 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7202812)
reken bvb een tobintaks van 0.1% van de waarde van het aandeel door per transactie: dat zou vandaag voor kbc alleen al 80k opgebracht. Vermenigvuldig dat (voort gemak) met alle beursdagen dat er gehandeld wordt...

De gewone belegger gaat echt niet wakker liggen van die 0.1%. De speculanten wel

0.1 % is een beetje om te lachen he.

subocaj 19 juni 2014 05:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7202812)

Oei, nu beginnen de rechtsen al een Tobin-taks te vragen en zelfs 0,1 % willen ze afstaan ipv 1 %, die al decennia gevraagd word.:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be