De schoofzak |
19 juni 2014 14:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
(Bericht 7203489)
Dat zal wel de maximumstraf zijn.
Kinderen en hun eerbaarheid hebben in Belgie nu eenmaal weinig waarde.
|
Mijn maag keerde een eerste keer om bij het lezen van het krantenartikel.
En dan een tweede keer bij jouw post.
Daarom checkte ik even, en dan blijkt dat jij wel behoorlijk uit je nek kan kletsen. Zie quoot verder.
De man is 36. Niet haar liefje van 18 (wat voor mij de zaken helemaal zou omkeren ...)
Een meisje van 14, bepotelen, zwanger maken, de feiten ontkennen dus haar beschuldigen van liegen, dan de feiten verdraaien qua instemming dus haar beschuldigen van hoer. Haar levenslang moeten doen leven met een geforceerde abortus.
(en dan nog chance dat de kaloten met hunne roi Baudoin het niet meer voor het zeggen hebben ...)
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet
Citaat:
Art. 375. (Zie NOTA 1 onder TITEL) (Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.
Toestemming is er met name niet wanneer de daad is opgedrongen door middel van geweld, dwang of list of mogelijk is gemaakt door een onvolwaardigheid of een lichamelijk of een geestelijk gebrek van het slachtoffer.) <W 04-07-1989, art. 1, 1°>
(Met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar wordt gestraft ieder die de misdaad van verkrachting pleegt.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>
(Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een minderjarige boven de volle leeftijd van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>
(Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een kind boven de volle leeftijd van veertien jaar en beneden die van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van vijftien jaar tot twintig jaar.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>
(Als verkrachting met behulp van geweld wordt beschouwd elke daad van seksuele penetratie, van welke aard en met welk middel ook, die gepleegd wordt op de persoon van een kind dat de volle leeftijd van veertien jaar niet heeft bereikt. In dat geval is de straf opsluiting van vijftien tot twintig jaar.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>
|
|