Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   bewezen verkrachting van een 14 jarig meisje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203839)

Anna List 19 juni 2014 14:01

bewezen verkrachting van een 14 jarig meisje

Citaat:

De Antwerpse strafrechter heeft een 36-jarige man uit Antwerpen donderdag veroordeeld tot vijf jaar cel voor de verkrachting van een meisje van 14. De beschuldigde ontkende de feiten, tot een dna-test aantoonde dat het meisje zwanger was van zijn kind.
bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140619_01147133

straf : 5 jaar cel en 8800€ schadevergoeding ...

hier keert mijn maag van.

menen ze dit nu bij justitie ???

Xenophon 19 juni 2014 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7203479)

Dat zal wel de maximumstraf zijn.

Kinderen en hun eerbaarheid hebben in Belgie nu eenmaal weinig waarde.

Snerror 19 juni 2014 14:17

De rest van het leven van dat meisje is mogelijk helemaal verpest. Hij mag 5 jaar in de cel gaan en hij kan opnieuw beginnen.

Het rechtssysteem moet 2 zaken doen: Afschrikken en ervoor zorgen dat het niet opnieuw gebeurd. Het doet geen van beide.

vlijmscherp 19 juni 2014 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7203489)

daar vrees ik idd voor, dat dit de maximumstraf is. vrij hallucinant.

De schoofzak 19 juni 2014 14:28

Citaat:

Mijn maag keerde een eerste keer om bij het lezen van het krantenartikel.
En dan een tweede keer bij jouw post.

Daarom checkte ik even, en dan blijkt dat jij wel behoorlijk uit je nek kan kletsen. Zie quoot verder.

De man is 36. Niet haar liefje van 18 (wat voor mij de zaken helemaal zou omkeren ...)
Een meisje van 14, bepotelen, zwanger maken, de feiten ontkennen dus haar beschuldigen van liegen, dan de feiten verdraaien qua instemming dus haar beschuldigen van hoer. Haar levenslang moeten doen leven met een geforceerde abortus.
(en dan nog chance dat de kaloten met hunne roi Baudoin het niet meer voor het zeggen hebben ...)

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet
Citaat:

Art. 375. (Zie NOTA 1 onder TITEL) (Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.
Toestemming is er met name niet wanneer de daad is opgedrongen door middel van geweld, dwang of list of mogelijk is gemaakt door een onvolwaardigheid of een lichamelijk of een geestelijk gebrek van het slachtoffer.) <W 04-07-1989, art. 1, 1°>
(Met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar wordt gestraft ieder die de misdaad van verkrachting pleegt.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>
(Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een minderjarige boven de volle leeftijd van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>
(Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een kind boven de volle leeftijd van veertien jaar en beneden die van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van vijftien jaar tot twintig jaar.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>
(Als verkrachting met behulp van geweld wordt beschouwd elke daad van seksuele penetratie, van welke aard en met welk middel ook, die gepleegd wordt op de persoon van een kind dat de volle leeftijd van veertien jaar niet heeft bereikt. In dat geval is de straf opsluiting van vijftien tot twintig jaar.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>

Miauw! 19 juni 2014 14:56

Citaat:

Inderdaad schandalig weinig, maar ik denk dat we al mogen blij zijn dat hij tenminste nog een effectieve straf krijgt. Hoe dikwijls moeten we niet lezen dat incestplegers er vanaf komen met een voorwaardelijke straf? Terwijl ik verkrachting door de eigen vader nog wel iets erger vind dan verkrachting door een "vreemde".
Hier was het "de beste vriend van de vader". Moest ik die vader (of moeder) zijn, ik weet écht niet of ik dat stuk ongeluk niet persoonlijk iets zou aandoen.
Een vraag die ik me stel: waarom die abortus in Nederland? Vermits het hier inmiddels ook legaal is?

Nog een "geluk" dat ze zwanger was, of die kerel was er ongestraft vanaf gekomen en het meisje had met dat opgekropte trauma blijven zitten! :twisted:

Xenophon 19 juni 2014 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7203518)
Mijn maag keerde een eerste keer om bij het lezen van het krantenartikel.
En dan een tweede keer bij jouw post.

Daarom checkte ik even, en dan blijkt dat jij wel behoorlijk uit je nek kan kletsen. Zie quoot verder.

De man is 36. Niet haar liefje van 18 (wat voor mij de zaken helemaal zou omkeren ...)
Een meisje van 14, bepotelen, zwanger maken, de feiten ontkennen dus haar beschuldigen van liegen, dan de feiten verdraaien qua instemming dus haar beschuldigen van hoer. Haar levenslang moeten doen leven met een geforceerde abortus.
(en dan nog chance dat de kaloten met hunne roi Baudoin het niet meer voor het zeggen hebben ...)

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet

Het haalt weinig uit van met uw zwakke maag de wet te quoten, de rechter geeft 5 jaar, dat is de realiteit.

Als de man van die vijf jaar er drie doet zal het veel zijn.

Je moet stoppen met smoelentrekken en kiezen, want vijf jaar voor zo'n verkrachting is in Belgie - het land dat volgens u tegen elke prijs moet gered worden - de realiteit.

Xenophon 19 juni 2014 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7203549)
Inderdaad schandalig weinig, maar ik denk dat we al mogen blij zijn dat hij tenminste nog een effectieve straf krijgt. Hoe dikwijls moeten we niet lezen dat incestplegers er vanaf komen met een voorwaardelijke straf? Terwijl ik verkrachting door de eigen vader nog wel iets erger vind dan verkrachting door een "vreemde".
Hier was het "de beste vriend van de vader". Moest ik die vader (of moeder) zijn, ik weet écht niet of ik dat stuk ongeluk niet persoonlijk iets zou aandoen.
Een vraag die ik me stel: waarom die abortus in Nederland? Vermits het hier inmiddels ook legaal is?

Nog een "geluk" dat ze zwanger was, of die kerel was er ongestraft vanaf gekomen en het meisje had met dat opgekropte trauma blijven zitten! :twisted:

Daar krijg jij dan 25 jaar voor.

Snerror 19 juni 2014 15:41

"Het volk moet zich niet bezighouden met rechtspraak, die hebben daar niet voor gestudeerd en oordelen vanuit hun emoties" hoor je dan..

Zeus 19 juni 2014 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7203638)
"Het volk moet zich niet bezighouden met rechtspraak, die hebben daar niet voor gestudeerd en oordelen vanuit hun emoties (...)"

Een waarheid als een koe

Gipsy 19 juni 2014 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7203549)

Vijf jaar is niet niets, moest hij ze echt moeten uitzitten.

Zipper 19 juni 2014 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7203704)
Vijf jaar is niet niets, moest hij ze echt moeten uitzitten.

dan zou het nog twintig jaar te weinig zijn.

Snerror 19 juni 2014 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7203679)
Een waarheid als een koe

Nonsens, dom-gestudeerde ingenieurs maken soms ook constructies waarvan iedereen met een beetje boerenverstand kan zien dat het op niks trekt.

Hetzelfde met 5 jaar (3 jaar in de praktijk) gevangenis voor het verpesten van het leven van een 14 jarig meisje.

In dit geval is de kritiek van (een deel van) de bevolking terecht.

circe 19 juni 2014 16:54

Citaat:

zou het niet aan de cultuur liggen?

Want dan worden ook in Duitsland lagere straffen uitgesproken :

Citaat:

In mei 2011 besloot de deelstaatrechtbank in het Duitse Osnabrück dat kinderverkrachtingen door Turken in Duitsland niet langer bestraft hoeven te worden, omdat ze onderdeel vormen van een eeuwenlange islamitische traditie. Een moslimgezin moest verantwoording afleggen voor het feit dat een 20 jarig mannelijk gezinslid een meisje van 11 had verkracht. 'Is een islamitische traditie', was het verweer van het gezin, ondanks het feit dat er in Duitsland hele andere wetten gelden voor het seksueel misbruiken van kinderen. Niettemin accepteerde de rechter deze uitleg. De dader kreeg niet eens een taakstraf opgelegd.
http://www.franklinterhorst.nl/De%20...%20mislukt.htm

Gwyndion 19 juni 2014 16:59

Waarom krijgt hij zo weinig tijd? Zoals al aangehaald is het normaal meer en hij heeft duidelijk niet meegewerkt. Hij is ******** 9/10 buiten nog voor ze meerderjarig is.

Miauw! 19 juni 2014 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7203789)
zou het niet aan de cultuur liggen?

Want dan worden ook in Duitsland lagere straffen uitgesproken :

http://www.franklinterhorst.nl/De%20...%20mislukt.htm

Komen daarom zoveel "autochtone" incestplegers er met flutstraffen of zelfs voorwaardelijke straffen vanaf? Omdat het "traditie" is?

Eurosceptic 19 juni 2014 19:50

Citaat:

Justitie in België werkt mee met criminelen omdat misdadigers geïnfiltreerd zijn in de allerhoogste kringen van justitie zelf.
U moest eens weten wat voor beschuldigingen over pedofilie er lopen tegen toprechters in België en in Nederland.

Je moet bijna een pedofiel zijn om een lintje te kunnen dragen in de benelux

De schoofzak 19 juni 2014 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7203620)
Het haalt weinig uit van met uw zwakke maag de wet te quoten, de rechter geeft 5 jaar, dat is de realiteit.

Als de man van die vijf jaar er drie doet zal het veel zijn.

Je moet stoppen met smoelentrekken en kiezen, want vijf jaar voor zo'n verkrachting is in Belgie - het land dat volgens u tegen elke prijs moet gered worden - de realiteit.

Ik zou hier stekend-humoristisch op kunnen reageren, maar toch liever niet in net deze draad.

.

Robinus V 19 juni 2014 20:03

Citaat:

En als je een zwaardere straf geeft, dan is het meisje opeens niet meer verkracht? Afschrikken met zware straffen werkt niet. Dat heeft het falen van de doodstraf bewezen.

De schoofzak 19 juni 2014 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 7204078)
En als je een zwaardere straf geeft, dan is het meisje opeens niet meer verkracht? Afschrikken met zware straffen werkt niet. Dat heeft het falen van de doodstraf bewezen.

Afschrikken met nog lagere straffen werkt ook nog minder.

Bij gebrek aan iets beters: voor zo'n feiten 20 jaar in den bak.
Terwijl dat hem daar zit, zal hij toch straffe toeren moeten uithalen om een tweede slachtoffer de rest van haar leven te ruïneren.
En wat de Schoof betreft: die is voorstander om bij dergelijke feiten verplicht een fysieke castratie te ondergaan.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be