Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Huis- tuin- en keuken- anti kater middeltjes! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=20390)

Tzuvar Raemborr 20 september 2004 07:04

Huis- tuin- en keuken- anti kater middeltjes!

Soms heb je van die gevallen waarbij aspirientjes gewoon niet goed genoeg helpen. Alstemblieft's leed indachtig wil ik dan ook graag deze thread opstarten waarin wij ervaringen kunnen uitwisselen betreffende "homeopatisch" middeltjes tegen die gevreesde mannelijke kat!

De mijne : Kriek! Inderdaad, dat biermerk. Het is algemeen geweten dat alcohol de beste remedie is tegen een kater, maar anderzijds verschuif je zo het probleem alleen naar later... Van Kriek kun je echter niet eens zat worden, het is eigenlijk limonade plus. De smaak is bovendien goed geschikt om een weerspannige maag tot bedaren te brengen.

En nu jullie :p

Jan V. 20 september 2004 07:14

Gewoon veel water drinken om je vochttekorten aan te vullen.

Supe®Staaf 20 september 2004 08:01

Sporten.

circe 20 september 2004 09:00

kater vermijden = groot glas melk drinken na een avondje stappen.

doggy 20 september 2004 09:03

goed vettig eten!

na een flink pak fritten ben ik er helemaal bovenop!

Distel 20 september 2004 09:04

Niet drinken. Helpt intussen al 28 jaar om een kater te vermijden.

Jan V. 20 september 2004 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Niet drinken. Helpt intussen al 28 jaar om een kater te vermijden.

Nog geen last van uitdroging? U bent vast een medisch wonder.

JoeQpublic 20 september 2004 10:03

goeie opkikker is eigen variant op bloody mary:
blikske V8, selderzout, goei geut tabasco en een fikse scheut wodka...

"water drinken net voor slapen gaan"
LOL als ge daar nog aan kunt denken hebt ge nog lang niet genoeg gedronken ;-)

Zuurstof uit een fles en ne IV drip blijven beste remedie, maar dat is niet voor elke mens vrij beschikbaar...

Distel 20 september 2004 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan V.
Nog geen last van uitdroging? U bent vast een medisch wonder.

U had cliniclown moeten worden. ;)

De Garde 20 september 2004 10:36

vinger in de keel en alles er uit. En dan een uurtje plat. Helpt altijd.

4x 20 september 2004 10:50

Voor je uitgaat een fles olie opdrinken. En tijdens het drinken rauwe eieren benuttigen.

Astenblieft mensen 20 september 2004 11:35

als ik deze thread lees vergaat mij alle plezier van drinken! Olie en eieren, hallo. de volgende keer als ik naar t cafe ga neem ik mijn hele keuken mee.

Inderdaad: water drinken is het beste. En een aspirine voor je gaat slapen. Wat ik meestal tracht: een fles water aan mijn mond zetten en niet nadenken. Je mond doet zijn werk wel. En de volgende ochtend opstaan, koffie drinken, je slecht voelen, vettigheid eten, terminator II kijken of nog maar eens naar Finding Nemo en dan na een kleine anderhalf uur nog eens gaan slapen. Als je dan wakker wordt, voel je je als herboren. :-)
Maar soms is die tijd er niet. Dan heb ik gewoon een kutdag.

ossaert 20 september 2004 11:40

Toen ik in Leuven studeerde zaten volgende twee produkten in mijn anti-katerpakket:

1. ice-tea van 'den aldi': giet makkelijk binnen en veel suiker (goed voor de hypoglycemie die je kan hebben door niet te eten bij misselijkheid, waardoor je in feite nog misselijker wordt).

2. chips, liefst paprika of peper-en-zout, ook van 'den aldi': gewoon omdat ik daar altijd zin in heb wanneer ik een kater heb / gehad heb.

Andere truukjes zijn op tijd opstaan, eten en iets beginnen doen (buiten wandelen bij fris weer helpt), of veel water drinken wanneer je thuis komt (helpt het niet tegen de uitdrogingsverschijnselen, dan helpt het om te kotsen omdat je teveel vloeistof in je maag hebt - ook altijd goed). Een laatste en afdoende remedie is trouwens gewoon je kater lijdzaam uitzitten: het heeft iets heroïsch wanneer je 'm overwonnen hebt, en het beneemt je de eerste dagen de lust om nog iets te drinken.

Astenblieft mensen 20 september 2004 11:46

ja, dat laatste in jouw post gaat voor mij niet op: ik trek met liefde weer een flesje open. :oops:

Supe®Staaf 20 september 2004 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
ja, dat laatste in jouw post gaat voor mij niet op: ik trek met liefde weer een flesje open. :oops:

Koop een deftige kurkentrekker, vooraleer je weer rare foto's gaat posten.
Die waarop je koffie 'drinkt' is nog niet goed verwerkt......

Astenblieft mensen 20 september 2004 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Koop een deftige kurkentrekker, vooraleer je weer rare foto's gaat posten.
Die waarop je koffie 'drinkt' is nog niet goed verwerkt......

:lol:

[size=1]ik ben op dit forum niet meer veilig vrees ik [/size]

doggy 20 september 2004 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x
Voor je uitgaat een fles olie opdrinken. En tijdens het drinken rauwe eieren benuttigen.

een FLES olie???
een lepeltje zal al voldoende zijn!

[size=1]aan de andere kant: als je een fles olie opdrinkt zal je wel niet al te veel meer kunnen drinken...[/size]

4x 20 september 2004 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doggy
een FLES olie???
een lepeltje zal al voldoende zijn!

Een lepeltje is al ok, maar om helemaal zeker te zijn raad ik een fles aan.

We hebben zo eens een drinkwedstrijd gehouden, en degene die olie had gedronken was nog volledig nuchter na drie (grote) glazen vodka...

Jan V. 20 september 2004 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
"water drinken net voor slapen gaan"
LOL als ge daar nog aan kunt denken hebt ge nog lang niet genoeg gedronken ;-)

Dat vraag je aan bij de barman van dienst. "Bij elke drie pinten een glas water aub, ook als ik het er niet meer bij vraag."
Citaat:

Zuurstof uit een fles en ne IV drip blijven beste remedie, maar dat is niet voor elke mens vrij beschikbaar...
F-16 piloot?

Piet Hein 20 september 2004 13:06

Anti-katermiddel ik ken er een heel goedkoop. Niet meer drinken

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be