Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   MR vangt bot bij PS, achter de rug van De Wever (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203958)

lollysticky 22 juni 2014 15:05

MR vangt bot bij PS, achter de rug van De Wever

Interessant artikel, vond er niks van terug op dit forum. Gelieve post te verwijderen indien dit wel zo is :)

Citaat:

Het zijn cruciale dagen voor Bart De Wever zijn poging om een centrumrechts kabinet op de been te brengen. Maar dat gebeurt in een klimaat van shakespeareaans wantrouwen: de MR ondernam volgens verschillende bronnen nog een ultieme verzoeningspoging met de PS, achter de rug van het cdH en De Wever. Maar daar vingen ze bot. Het verklaart meteen de huidige open oorlog tussen de MR en de PS, die bloednerveus loopt en plots met een mediaoffensief komt.

link: Newsmonkey link
kan er niks van terugvinden op andere sites? geroddel of zou er enige waarheid achter schuilgaan?

vlijmscherp 22 juni 2014 15:08

Hoe dat die ooit een tripartite moeten maken, is me een raadsel.

Vrijheideerst 22 juni 2014 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7207547)

Zou dit het begin van het einde van zijn voor dit "land"? ;-)

vlijmscherp 22 juni 2014 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7207555)

laat ons hopen, maar zeer onwaarschijnlijk. uiteindelijk zullen ze wel weer hun "staatsverantwoordelijkheid" nemen en voor de postjes gaan. Het beleid zal er wel niet door beter zijn, wat voor niemand goed is.

omaplop 22 juni 2014 17:04

Pas op hoor, het staatsmanschap zal weer opduiken evenals het verantwoordelijkheidsgevoel: ik vertrouw nog altijd de CD&V niet!!

vlijmscherp 22 juni 2014 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7207638)
Pas op hoor, het staatsmanschap zal weer opduiken evenals het verantwoordelijkheidsgevoel: ik vertrouw nog altijd de CD&V niet!!

Zelfs voor de Vlaamse regering vertrouw ik ze niet echt.

knip 22 juni 2014 17:06

Tiens, het was toch allemaal de schuld van NVA. Is het niet duidelijk dat een groot deel van het immobilisme van PS komt. De PS is een machtspartij pur sang en wilt haar macht niet graag afstaan, ten alle koste.
Een kat in het nauw klauwt, ben eens nieuwsgierig hoe hard de PS zal klauwen.

fonne 22 juni 2014 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7207547)

Zoals dat altijd gebeurt in dit land. Na een paar maanden staat bij de MR en de Ø-VLD het kwijl zo op de lippen dat ze eender wat aanvaarden, als er maar postjes te verdelen zijn. Mogelijks met een mooie Europese exit voor Didier Reynders die zijn nek wat te ver uitstak voor een centrumrechtse regering. CD&V zullen ze wel omkopen met een schoon cadeauke van 1,5 Miljard voor het ACW, pardon DeFamilie.net.

reservespeler 22 juni 2014 19:12

We zullen zien wat het zal worden.
De duivels in het rood hebben alvast gewonnen vandaag.

Xenophon 22 juni 2014 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7207709)

:(

Max van Dietschland 22 juni 2014 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7207639)
Zelfs voor de Vlaamse regering vertrouw ik ze niet echt.

Een tripartite op Vlaams niveau zou zeer moeilijk te besturen zijn met twee zeteltjes op overschot. Zeker bij stemmingen in commissies is alles mogelijk dan.

Om stabiel te zijn zouden ze groen er moeten bij nemen. Maar ook dan zou deze regering niet stabiel zijn. CD&V zou een bocht van 180 graden moeten maken in het Oosterweeldossier bijvoorbeeld.

hamac 22 juni 2014 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 7207752)
Een tripartite op Vlaams niveau zou zeer moeilijk te besturen zijn met twee zeteltjes op overschot. Zeker bij stemmingen in commissies is alles mogelijk dan.

Om stabiel te zijn zouden ze groen er moeten bij nemen. Maar ook dan zou deze regering niet stabiel zijn. CD&V zou een bocht van 180 graden moeten maken in het Oosterweeldossier bijvoorbeeld.

Juist.
Nu, het is waar dat de zekerheid pas een feit is bij het ondertekenen van een regeerakkoord, maar CD&V zou echt een modderfiguur slaan als ze nu nog trachten N-VA te wippen op Vlaams niveau.
Voor een extra partij (OVLD bv) bestaat nog een kansje.

vlijmscherp 22 juni 2014 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 7207752)

En dat zou de eerste keer zijn van CD&V?

Pandareus 22 juni 2014 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7207709)

Gedenk de consignes van de patron hé : de enig toegelaten communicatie is dat ze goed bezig zijn. Géén zure oprispingen, geen depri-praat en geen defaitisme.
Dat vloekt met de fundamentele vrolijkheid die toekomstig MP Heert wil uitstralen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/983/Nie...-Duivels.dhtml

Het doet plezier dat een achtbaar lid van de partijraad zich schikt naar de orders van de grote baas.

De orders hebben indruk gemaakt : het is al dagenlang geleden dat er nog iemand van de n-va adepten zat te kakken op de rode duivels.

Xenophon 22 juni 2014 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7207884)
Gedenk de consignes van de patron hé : de enig toegelaten communicatie is dat ze goed bezig zijn. Géén zure oprispingen, geen depri-praat en geen defaitisme.
Dat vloekt met de fundamentele vrolijkheid die toekomstig MP Heert wil uitstralen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/983/Nie...-Duivels.dhtml

Het doet plezier dat een achtbaar lid van de partijraad zich schikt naar de orders van de grote baas.

De orders hebben indruk gemaakt : het is al dagenlang geleden dat er nog iemand van de n-va adepten zat te kakken op de rode duivels.

De Rode duivels zijn goed bezig.

Universalia 23 juni 2014 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7207555)

Het begin van het einde of het einde van het begin? :?

subocaj 23 juni 2014 04:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7207920)

Ja de economie in Bangladesh, India en China boomt ervan, met al die T- shirts, vlaggen en andere prullaria.

De eigen portemonnee daarentegen word platter en platter.

Niet de mijne, want ik heb enkel de idiote verschijnselen in het straatbeeld gezien, maar nog geen enkele wedstrijd.

Een wandeling met de hond, een goed boek of wat tekenen en schilderen, zijn tenminste een nuttig, goedkoop tijdverdrijf.

marie daenen 23 juni 2014 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7208006)
Ja de economie in Bangladesh, India en China boomt ervan, met al die T- shirts, vlaggen en andere prullaria.

De eigen portemonnee daarentegen word platter en platter.

Niet de mijne, want ik heb enkel de idiote verschijnselen in het straatbeeld gezien, maar nog geen enkele wedstrijd.

Een wandeling met de hond, een goed boek of wat tekenen en schilderen, zijn tenminste een nuttig, goedkoop tijdverdrijf.

Niets beter op het TV dan al die voetbalmatchen; ze interesseren mij geen sikkepit, maar ze vervelen mijn ook geen sikketpit, wat men niet van alle andere programma's kan zeggen.
Nooit doe ik vrijer wat ik wil dan wanneer er voetbal op het TV is en ander gezeik mij niet de hele tijd komt afleiden uit mijn Eigen wereld.

djimi 23 juni 2014 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7207920)

Zij zijn de beste leerlingen van de klas.

Xenophon 23 juni 2014 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7208245)
Zij zijn de beste leerlingen van de klas.

:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be