![]() |
De Wever geeft opdracht terug aan F(Ph)ilip(e)
Het is voorspelbaar. Er is niet genoeg politieke wil om een centrum-rechtse coalitie te vormen met de grootste partij van Belgieland. De CDH is de grootste gijzelaar samen met de PS in den achtergrond.
Maar ook MR, en Open VLD hebben niet genoeg politieke wil, anders was den alternatief al klaar geweest waren ze echt geintreseerd in centrum-rechts. Tenslotte is CD&V ook schuldig, waarom moet die CDH der per see in? Liever een klassieke tripartij met een economische naar de vaantjes beleid dan een centrum-rechtse herstel regering? O zo ons dierbaar Belgie, ze moeten eens een Americaans film maken 'The Most Interesting Politics in the World' WHAT NEXT? |
Citaat:
Om op een schaakbord een bepaald resultaat neer te zetten moet men nu eenmaal een aantal stappen in een bepaalde volgorde doorlopen. Er hingen nu eenmaal voordelen aan om CDH mee te nemen. Al was het maar om MR uit de wind te zetten. Men kan daarom niet meteen met MR alleen praten zonder CDH openlijk te laten afhaken. Citaat:
Het zou ook kunnen dat men die optie openhoudt nadat men de PS een toerke heeft laten doen, ook weer om de MR uit de wind te zetten als ze alleen aan franstalige zijde moet instappen. Citaat:
N-VA heeft in beide scenario's wel iets te winnen. Of ze kan deelnemen aan het bestuur en een deel van haar doelstellingen waarmee ze naar de kiezer trok, welke invulling er ook aan wordt gegeven, mee verwezenlijken. Of ze wordt naar de oppositie verwezen waar ze zonder schroom het niet handelen volgens internationale aanbevelingen, door een niet-homogene regering, kan aanklagen. Er is een partij (OVLD) die zich in een hachelijker positie bevindt. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
iedereen lijkt informateur te verwarren met formateur ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De Wever geeft opdracht terug aan F(Ph)ilip(e)
Weeral?
|
Citaat:
|
Citaat:
Makkelijker gezegd dan gedaan. En wat is minstens één van die twee effectief een dubbel spel speelt ? Het zou mij niet verwonderen dat CDh helemaal niet geïnteresseerd is om in een centrum rechts kabinet te stappen, maar alleen die indruk wil geven om Dewever te doen mislukken, en ondertussen terloops nog wat informatie door te sturen naar Di Rupo. |
Citaat:
Zij dwingen hem dus in de rol van formateur, waarna PS dan weer kan zeggen dat hij zijn boekje te buiten gaat. |
De Rode Duivels hebben gewonnen, Bart verloren.
Goodbye N-VA, vivalebelgique. |
Citaat:
Ik denk dat zo'n film behoorlijk wat reactie te weeg zou brengen. Als ik de film mocht maken zou hij "Belgium, an undemocratic democracy" heten Vlaanderen zit in de tang van een onrechtvaardig systeem waarin harde werkers worden uitgeperst, en luie mensen de vruchten plukken. Behalve een confederaal model zie ik geen enkele andere uitweg. Ik vraag me echt af welk pad de N-VA wilt bewandelen wanneer CDH woensdag doodleuk meldt dat er geen federale samenwerking komt. De voorbije 3 weken dienden gewoon om de massahysterie van de verkiezingsoverwinning van N-VA te sussen. Nu de volkshysterie bedaard is, zal de PS toeslaan. Je kunt het vergelijken met een wurgslang die zich rond zijn prooi windelt. Hij wacht.. en wacht.. en wacht.. In dit geval 3 weken tot er geen weerstand meer is. En dan slaat hij toe De vraag is welke partij Vlaanderen zal verraden in de federale regering in stapt. Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat het de liberalen zullen zijn |
Citaat:
Alweer een ongelofelijk kortzichtige reactie. Veel van de zaken dien ons leven nu en in de toekomst bepalen worden wel degelijk op federaal vlak genomen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar haalt U dan deze informatie ? |
Citaat:
Zo kunnen we ook stellen dat 92% van de Vlamingen TEGEN groen hebben gestemd Wat een theater |
Citaat:
Intussen liet men BDW maar wat 'aanmodderen'. :? |
Citaat:
Traditioneel is vooruitgegaan, heeft vlaams een meerderheid. Is er iets onduidelijk aan het concept meerderheid ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be