Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Is er iets gewijzigd in de loonbelasting ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203999)

non-conformist 23 juni 2014 21:27

Is er iets gewijzigd in de loonbelasting ?

Ik heb stellig de indruk dat men zo'n beetje in het geniep de belastingen verhoogd heeft.

Weet iemand hier meer van ?

Another Jack 23 juni 2014 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7208975)
Ik heb stellig de indruk dat men zo'n beetje in het geniep de belastingen verhoogd heeft.

Weet iemand hier meer van ?

Probeer hier eens:
http://financien.belgium.be/nl/

maddox 23 juni 2014 22:21

De opcentiemen van de gemeentes zijn gevoelig hoger geworden waar dat nog kon.

Another Jack 23 juni 2014 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7209039)
De opcentiemen van de gemeentes zijn gevoelig hoger geworden waar dat nog kon.

Toch niet in gemeenten waar de Verandering aan de macht is gekomen?

maddox 23 juni 2014 23:51

Geen idee, ik denk dat het weinig te maken heeft met welke politieke partij er in de pot aan't graaien is. Ze zijn allemaal in't zelfde bedje ziek.

Hebzucht, postjespakkerij en ambtenaarpensioenitisch.

maddox 24 juni 2014 13:47

Gisteren niet in de Humo, vandaag wel in de krant.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...r-inwoner.aspx

non-conformist 25 juni 2014 19:29

Kreeg onlangs nog een opslag wegens categorieverhoging. Bruto meer, netto minder.

Ik ben van plan om naar mijn baas te gaan en te vragen om mij terug in mijn oude categorie te plaatsen.

Kutland.

Tavek 25 juni 2014 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7212299)
Kreeg onlangs nog een opslag wegens categorieverhoging. Bruto meer, netto minder.

Ik ben van plan om naar mijn baas te gaan en te vragen om mij terug in mijn oude categorie te plaatsen.

Kutland.

Is onmogelijk. De personenbelasting en RSZ functioneren zo niet.

Uw bedrijf houdt gewoon meer voorheffing in dan nodig. Ge recupereert dat via de belastingsaangifte. Ga naar uw personeelsdienst en vraag om te herberekenen.

Bobke 25 juni 2014 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7212299)

Kutland.

Kan niet.
Ge houdt altijd.50% over.

non-conformist 25 juni 2014 21:18

Toch is het zo, 200€ meer bruto en 4 € minder netto...

Niko457 25 juni 2014 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7212441)

Benoit zei 750 he, en die mens liegt nooit

Tavek 25 juni 2014 21:49

Citaat:

Over die 200 euro bruto wordt 13 % RSZ afgehouden. Over het overgebleven bedrag hoogst waarschijnlijk 50 %. Dus je moet netto 77 euro extra krijgen. Gesteld dat je meer als een goei 30k euro verdient.

non-conformist 26 juni 2014 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7212521)
Over die 200 euro bruto wordt 13 % RSZ afgehouden. Over het overgebleven bedrag hoogst waarschijnlijk 50 %. Dus je moet netto 77 euro extra krijgen. Gesteld dat je meer als een goei 30k euro verdient.

Ik weet het ook niet. Die loonbrief van tegenwoordig is een hutsekluts van aftrekken, terug bijtellingen etc.

Netto voor netto in elk geval minder.

Bah

maddox 26 juni 2014 23:52

Non-Conformist, dat er meer op voorhand afgehouden word is na een loonsverhoging mogelijk, en dat de HR van uw bedrijf een algemene formule gebruikt, dan is het mogelijk dat uw maandelijks nettoloon lager komt dan voorheen.
Maar dan gaat U volgende keer minder moeten opleggen, of zelfs iets terugkrijgen.

non-conformist 26 juni 2014 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7213984)
Non-Conformist, dat er meer op voorhand afgehouden word is na een loonsverhoging mogelijk, en dat de HR van uw bedrijf een algemene formule gebruikt, dan is het mogelijk dat uw maandelijks nettoloon lager komt dan voorheen.
Maar dan gaat U volgende keer minder moeten opleggen, of zelfs iets terugkrijgen.

Ben ik vet me als ik dat binnen een jaar of 2 in de belastingen terug betaald krijg. Ik had die loonsverhoging beter geweigerd lijkt mij zo.

maddox 27 juni 2014 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7213985)
Ben ik vet me als ik dat binnen een jaar of 2 in de belastingen terug betaald krijg. Ik had die loonsverhoging beter geweigerd lijkt mij zo.

Tja, als U dat wil, dan denk ik niet dat uw werkgever er echt moeilijk over gaat doen.

reservespeler 27 juni 2014 04:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7213985)

Ik geloof hier niets van.
De belastingen werken in schijven, het bedrag van een bepaalde schijf zal nooit wijzigen na een opslag.

De schoofzak 27 juni 2014 05:51

Citaat:

Pics or it didn't happen.

.

Tavek 27 juni 2014 08:13

Gewoon te veel afhouding door personeelsdienst. Vraag of ze wat minder afhouden. Misschien zijn ze uw kinderen vergeten ten laste te nemen toen ze de berekening deden.

Of iets dergelijks.
Anyway: als ge blijft werken tegen dit tarief gaat ge waarschijnlijk een mooie lap terug krijgen van de belastingen.

fox 27 juni 2014 08:26

I call bullshit. Gewonen weer enen die het principe van de progressieve belastingen niet snapt, even interessant wou komen doen en nu met zijn broek tot op zijn enkels staat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be