![]() |
Is er iets gewijzigd in de loonbelasting ?
Ik heb stellig de indruk dat men zo'n beetje in het geniep de belastingen verhoogd heeft.
Weet iemand hier meer van ? |
Citaat:
http://financien.belgium.be/nl/ |
De opcentiemen van de gemeentes zijn gevoelig hoger geworden waar dat nog kon.
|
Citaat:
|
Geen idee, ik denk dat het weinig te maken heeft met welke politieke partij er in de pot aan't graaien is. Ze zijn allemaal in't zelfde bedje ziek.
Hebzucht, postjespakkerij en ambtenaarpensioenitisch. |
Gisteren niet in de Humo, vandaag wel in de krant.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...r-inwoner.aspx |
Kreeg onlangs nog een opslag wegens categorieverhoging. Bruto meer, netto minder.
Ik ben van plan om naar mijn baas te gaan en te vragen om mij terug in mijn oude categorie te plaatsen. Kutland. |
Citaat:
Uw bedrijf houdt gewoon meer voorheffing in dan nodig. Ge recupereert dat via de belastingsaangifte. Ga naar uw personeelsdienst en vraag om te herberekenen. |
Citaat:
Ge houdt altijd.50% over. |
Toch is het zo, 200€ meer bruto en 4 € minder netto...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Netto voor netto in elk geval minder. Bah |
Non-Conformist, dat er meer op voorhand afgehouden word is na een loonsverhoging mogelijk, en dat de HR van uw bedrijf een algemene formule gebruikt, dan is het mogelijk dat uw maandelijks nettoloon lager komt dan voorheen.
Maar dan gaat U volgende keer minder moeten opleggen, of zelfs iets terugkrijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De belastingen werken in schijven, het bedrag van een bepaalde schijf zal nooit wijzigen na een opslag. |
Citaat:
. |
Gewoon te veel afhouding door personeelsdienst. Vraag of ze wat minder afhouden. Misschien zijn ze uw kinderen vergeten ten laste te nemen toen ze de berekening deden.
Of iets dergelijks. Anyway: als ge blijft werken tegen dit tarief gaat ge waarschijnlijk een mooie lap terug krijgen van de belastingen. |
I call bullshit. Gewonen weer enen die het principe van de progressieve belastingen niet snapt, even interessant wou komen doen en nu met zijn broek tot op zijn enkels staat.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be