Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Geen Vlaamse Leeuw meer op Ijzertoren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204005)

AVV.VVK 24 juni 2014 08:09

Geen Vlaamse Leeuw meer op Ijzertoren

Een klein artikeltje deze ochtend in mijn krant dat ondanks zijn grootte van nog geen kwartpagina voor mij meer impact had dan de 5 pagina's lange triomftekst over de rode duivels die wij toch weer zo graag aanspreken in een andere taal dan de moedertaal. Red Devils:roll::roll::cry:

Geen Vlaamse Leeuw dus die wappert boven de Ijzertoren.
zeer jammer dat ze er geen oog hebben voor het flamigantisme en de Leeuw weg halen.

Mijn lievelingsgebouw, met mijn lievelingsleuze...:-(

manta 24 juni 2014 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK (Bericht 7209266)
Een klein artikeltje deze ochtend in mijn krant dat ondanks zijn grootte van nog geen kwartpagina voor mij meer impact had dan de 5 pagina's lange triomftekst over de rode duivels die wij toch weer zo graag aanspreken in een andere taal dan de moedertaal. Red Devils:roll::roll::cry:

zeer jammer dat ze er geen oog hebben voor het flamigantisme en de Leeuw weg halen.

Linkje en bron bijzetten, dan weten de mensen waar het over gaat...
http://www.nieuwsblad.be/article/det...40623_01152550
Citaat:

De Vlaamse Leeuw op de IJzertoren heeft na 84 jaar plaats gemaakt voor een vlag met het logo van het nieuwe Museum aan de IJzer. Het bestuur van de vzw IJzertoren begrijpt niet dat sommigen daar zwaar aan tillen.

...

Trouwens, schandalig...

AVV.VVK 24 juni 2014 08:14

dank :)

Anna List 24 juni 2014 08:14

Citaat:

lijkt me een hoax

Citaat:

De IJzertoren is in 1986 door de Vlaamse overheid erkend als Memoriaal van de Vlaamse ontvoogding. In 1993 werd het geheel geklasseerd als beschermd monument
officiële vlag van de Vlaamse gemeenschap lijkt me bij die status te horen, mss zelfs mee geklasseerd te zijn, niet ?

manta 24 juni 2014 08:19

Citaat:

Het nieuwe museum is erg in trek, maar er zijn nog veel toevallige bezoekers die het niet kennen. Daarom hebben we gekozen om de vlag van het museum op de toren te zetten.’
Alsof die toevallige bezoekers de vlag van 't museum goed gaan bekijken en ineens weten wat dat museum is...:roll:
Ik denk dat een Vlaamse Leeuw bovenop de toren iets beter te zien is dan een logo van dat museum...

AVV.VVK 24 juni 2014 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7209283)
Alsof die toevallige bezoekers de vlag van 't museum goed gaan bekijken en ineens weten wat dat museum is...:roll:
Ik denk dat een Vlaamse Leeuw bovenop de toren iets beter te zien is dan een logo van dat museum...

idd

Lof der Zotheid 25 juni 2014 08:50

Citaat:

Wat zijn rode duivels? Treft men die niet normaal gezien aan in de hel? Voor de rest, is het een schande van formaat. Hoelang laat Vlaanderen zich nog door de franskiljons kleineren?

Duvelke 25 juni 2014 09:13

is het wel echt? late 1 april grap mss?
iemand al gaan kijken?

Bhairav 26 juni 2014 04:08

Citaat:

Identiteitshoer!

De schoofzak 26 juni 2014 07:44

Het schijnt wel te kloppen.
Er zijn ondertussen al meerdere facebookpagina's die dit aanklagen.

En ik heb ook al horen waaien dat Voorpost iets op het getouw gaat zetten.

De Schoof zou nog eer akkoord gaan met de verwijdering van het avv;vvk gezever. Want Vlaanderen heeft niet veel meer van doen met die K.

.

AVV.VVK 26 juni 2014 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7212841)
Identiteitshoer!

Wat bedoeld u hier mee???

Dat ik niet zou mogen trots zijn op mijn land???

Alles voor Vlaanderen--Vlaanderen voor Kristus!

Jan van den Berghe 26 juni 2014 07:55

Citaat:

Ach, wat we hier zien, zit er eigenlijk al vele jaren aan te komen. Ooit begonnen met enkele lichte regiewijzigingen is het vervolgens uitgegroeid tot een volledig uitholling van de IJzerbedevaart om dan te eindigen in een monument waar diens schaduw er schijnbaar geen plaats meer is voor de strijdende Vlaamse Beweging.

Rudy 26 juni 2014 12:11

Citaat:

Achterhaald.
De jonge Diksmuidenaar, zelfs niet in Keiem, of omstreken, ligt er niet wakker van.
Die vinden het vooral fijn dat "Den IJzer" niet meer stinkt naar gedumpte varkens.

AVV.VVK 26 juni 2014 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7213305)
Achterhaald.
De jonge Diksmuidenaar, zelfs niet in Keiem, of omstreken, ligt er niet wakker van.
Die vinden het vooral fijn dat "Den IJzer" niet meer stinkt naar gedumpte varkens.

Ikzelf reken me tot de jonge generatie. Er is dringend nood aan een hevige toename van het flamigantisme.

Duvelke 26 juni 2014 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK (Bericht 7213312)
Ikzelf reken me tot de jonge generatie. Er is dringend nood aan een hevige toename van het flamigantisme.

Waarom is daar nood aan?

Anna List 26 juni 2014 12:49

geen torens blijven staan ...

Jan van den Berghe 26 juni 2014 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7213305)
Achterhaald.

Om welke reden vindt u de IJzertoren achterhaald? Moet die dan afgebroken worden of zo?

Rudy 26 juni 2014 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7213357)
Om welke reden vindt u de IJzertoren achterhaald? Moet die dan afgebroken worden of zo?

Neen Jan. Laat die ijzertoren maar staan. Iedere stad die zichzelf respecteert heeft zo haar monumenten om wel of niet gemeend fier op te zijn. Ze blijven bestaan zolang toeristen betalen, of de overheid subsidieert.

Jan van den Berghe 26 juni 2014 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7213367)
Neen Jan. Laat die ijzertoren maar staan. Iedere stad die zichzelf respecteert heeft zo haar monumenten om wel of niet gemeend fier op te zijn. Ze blijven bestaan zolang toeristen betalen, of de overheid subsidieert.

Monumentenzorg hoort niet afhankelijkheid te zijn van grillen. Er moet een bepaalde lijn in zitten.

Rudy 26 juni 2014 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7213369)
Monumentenzorg hoort niet afhankelijkheid te zijn van grillen. Er moet een bepaalde lijn in zitten.

:-) ok Jan. Droom verder. Moest ik je verwijten voor utopist dan krijg ik sowieso vier strafpunten aan m'n broek.
Ik zal het anders zeggen. Ofwel ben je niet intelligent genoeg om te begrijpen hoe de wereld ineenzit en heb je de geschiedenis niet goed begrepen. Ofwel droom je, zoals de fervente christen of moslim die vindt dat een tegenstander maar moet boeten voor z'n overtuiging.

Monumentenzorg :-) :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be