Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gemeentebelastingen de hoogte in (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204012)

non-conformist 24 juni 2014 13:08

Gemeentebelastingen de hoogte in

Allé, de verkiezingen zijn achter de rug en nu dit.

http://www.vandaag.be/binnenland/152...r-inwoner.html

De hoogste belastingen in de wereld en nog is het niet genoeg.

Wat een kutland.

subocaj 24 juni 2014 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7209681)
Allé, de verkiezingen zijn achter de rug en nu dit.

http://www.vandaag.be/binnenland/152...r-inwoner.html

De hoogste belastingen in de wereld en nog is het niet genoeg.

Wat een kutland.

Ja jong, megalomane projecten kosten geld. Bij ons gingen meer dan 2 miljoen € de deur uit voor Chinese nep beelden, terwijl mensen zaten te wachten op een riolering.
Een ontmoetingshuis afbreken dat er slechts een paar jaar stond en een nieuw bouwen. Het kan niet op.

Bolleke Wol 24 juni 2014 13:38

Waar is bij ons?

demonen 24 juni 2014 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7209689)
Ja jong, megalomane projecten kosten geld. Bij ons gingen meer dan 2 miljoen € de deur uit voor Chinese nep beelden, terwijl mensen zaten te wachten op een riolering.
Een ontmoetingshuis afbreken dat er slechts een paar jaar stond en een nieuw bouwen. Het kan niet op.

Op het nieuws werd gezegd dat er bijna geen investeringen gebeuren.
De belastingsverhogingen (en de non-investering) dienen uitsluitend om de exuberante pensioenen van de vastbenoemde gemeenteambtenaren te betalen. Over ten laatste 2 jaar moeten de gemeenten en steden hun belastingen met 30% verhogen, over 5 jaar met 70% en over 10 jaar met 300%. Alle economen roepen op om die waanzin onmiddellijk te stoppen.
Vandaag weer 300 mensen afgedankt door HP. Ook hun klanten wensen de exuberante ambtenarenpensioenen niet te betalen!

maddox 24 juni 2014 13:46

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...r-inwoner.aspx

Jaja, panda's en nog minder nuttig vreemd grut importeren, dat lukt.
Maar als een goed huisvader de fondsen beheren, da's geen sterk punt van onze leiders en hun handlangers.

morte-vivante 24 juni 2014 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7209747)
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...r-inwoner.aspx

Jaja, panda's en nog minder nuttig vreemd grut importeren, dat lukt.
Maar als een goed huisvader de fondsen beheren, da's geen sterk punt van onze leiders en hun handlangers.

nog

Another Jack 24 juni 2014 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7209744)
De belastingsverhogingen (en de non-investering) dienen uitsluitend om de exuberante pensioenen van de vastbenoemde gemeenteambtenaren te betalen. Over ten laatste 2 jaar moeten de gemeenten en steden hun belastingen met 30% verhogen, over 5 jaar met 70% en over 10 jaar met 300%. Alle economen roepen op om die waanzin onmiddellijk te stoppen.
Vandaag weer 300 mensen afgedankt door HP. Ook hun klanten wensen de exuberante ambtenarenpensioenen niet te betalen!

Wat is er mis met de ambtenarenpensioenen?

subocaj 24 juni 2014 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7209730)
Waar is bij ons?

Maaseik.

subocaj 24 juni 2014 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7209744)
De belastingverhogingen (en de non-investering) dienen uitsluitend om de exuberante pensioenen van de vastbenoemde gemeenteambtenaren te betalen. Over ten laatste 2 jaar moeten de gemeenten en steden hun belastingen met 30% verhogen, over 5 jaar met 70% en over 10 jaar met 300%. Alle economen roepen op om die waanzin onmiddellijk te stoppen.

N-VA zet dat wel om in leefloon.

fox 24 juni 2014 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7209784)
Wat is er mis met de ambtenarenpensioenen?

Niks, ze zijn perfect betaalbaar. Daarvoor gebruiken we het zilverfonds wel.

Another Jack 24 juni 2014 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7209806)

Ah, dan is het goed.

demonen 24 juni 2014 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7209806)

We verhogen de boetes op roken in café's naar 6.000 Euro. Daarmee kan je 1 ambtenaar voor 1 maand zijn pensioen betalen.

Another Jack 24 juni 2014 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7210265)
We verhogen de boetes op roken in café's naar 6.000 Euro. Daarmee kan je 1 ambtenaar voor 1 maand zijn pensioen betalen.

€6000??
Is dat alles??

Hoe moeten wij arme ambtenaren daar van leven?:-(

Raf 24 juni 2014 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7210269)
€6000??
Is dat alles??

Hoe moeten wij arme ambtenaren daar van leven?:-(

Pff... We kunnen maar beter gaan doppen... Of op de ziekenkas gaan. Nu ik erover nadenk, begin ik precies wat last te krijgen van mijne rug!

Another Jack 24 juni 2014 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7210360)
Pff... We kunnen maar beter gaan doppen... Of op de ziekenkas gaan. Nu ik erover nadenk, begin ik precies wat last te krijgen van mijne rug!

Wij in het onderwijs trekken gemakkelijk €8000 pensioen, wie zou er ocharme €6000 trekken??
De postbodes misschien?

Raf 24 juni 2014 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7210366)
Wij in het onderwijs trekken gemakkelijk €8000 pensioen, wie zou er ocharme €6000 trekken??
De postbodes misschien?

Ik kwam zelf niet uit mijne zetel voor minder dan een pensioen van 10.000 euro...

Another Jack 24 juni 2014 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7210389)
Ik kwam zelf niet uit mijne zetel voor minder dan een pensioen van 10.000 euro...

Ik zal net toekomen met mijn €8000, maar echt zot zal ik niet meer moeten doen...:-(
Het zal een beetje aanpassen zijn...

Raf 24 juni 2014 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7210402)
Ik zal net toekomen met mijn €8000, maar echt zot zal ik niet meer moeten doen...:-(
Het zal een beetje aanpassen zijn...

Wij zijn gelukkig allebei ambtenaar en kunnen dus uitkijken naar twee keer 10.000 euro per maand... Anders zouden wij ook nauwelijks rondkomen... :-( Dat onderhoud van mijne Maserati slaat een serieuze deuk in het gezinsbudget hoor. Nog een geluk dat de Aston Martin van mijne vent goedkoper is...

Another Jack 24 juni 2014 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7210410)
Wij zijn gelukkig allebei ambtenaar en kunnen dus uitkijken naar twee keer 10.000 euro per maand... Anders zouden wij ook nauwelijks rondkomen... :-( Dat onderhoud van mijne Maserati slaat een serieuze deuk in het gezinsbudget hoor. Nog een geluk dat de Aston Martin van mijne vent goedkoper is...

Ik heb van miserie een Maserati met dieselmotor gekocht, de benzinerekening liep echt de spuigaten uit.

"Willen maar niet kunnen" grapten mijn collega's... :-(

Raf 24 juni 2014 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7210415)
Ik heb van miserie een Maserati met dieselmotor gekocht, de benzinerekening liep echt de spuigaten uit.

"Willen maar niet kunnen" grapten mijn collega's... :-(

Mijn Porsche Cayenne, waar ik door de week mee rijd, is ook een dieseltje hoor. Anders rijd je van de ene naftpomp naar de andere eh! Wie kan dat betalen van zo'n hongerloontje?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be