Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Oproep aan de VLD: steek de stekker er in. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204051)

De schoofzak 25 juni 2014 08:42

Oproep aan de VLD: steek de stekker er in.

Rutten,
kijk naar je programma, kijk naar je kiesbeloften,
overloop wat nodig is voor je kiezers,

en steek die stekker er in, voor een centrum-rechtse regering met nva, cd&v en mr.

Of vertel ons wat je denkt dat het alternatief zal zijn.

.

manta 25 juni 2014 08:51

Ja vld, kijk naar de Vlaamse onderhandelingen... :-D

vlijmscherp 25 juni 2014 09:29

aub, laat OVLD er uit hé.

circe 25 juni 2014 09:32

Maar nee, ik begreep Rutten sowieso al niet. Dat ze gewoon mee instappen met hun franstalige collega's en het is gefixed.

De schoofzak 25 juni 2014 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7211086)
Ja vld, kijk naar de Vlaamse onderhandelingen... :-D

Ja, kijk naar de Vlaamse formatie en vraag je af wanneer je daar kunt inbreken. En tegen welke prijs, namelijk nogmaals deelname aan een sorry-PS-belastingsregering ....

.

vlijmscherp 25 juni 2014 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7211141)
Ja, kijk naar de Vlaamse formatie en vraag je af wanneer je daar kunt inbreken. En tegen welke prijs, namelijk nogmaals deelname aan een sorry-PS-belastingsregering ....

.

dus jij pleit voor een Vlaamse regering N-VA/CD&V/OVLD?

De schoofzak 25 juni 2014 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7211144)
dus jij pleit voor een Vlaamse regering N-VA/CD&V/OVLD?

Neen, ik pleit daar niet voor. Maar ik ben er ook niet afkerig van.
Ik begrijp wel dat dit moeilijk ligt voor de tjeven, omdat ze intern aan hun acw moeten uitleggen dat ze met twee 'rechtse' partijen in bed liggen.

Ik pleit dat de vld de confederale logica aanvaardt, en zich beperkt tot het instappen in een federale regering, zonder te moeten eisen om ook in de Vlaamse regering te stappen.

Of moet ik dat filmpje op yt, waar de uitspraken van Rutten opgelijst worden omtrent wat confederalisme wel is, nog eens boven halen.
Zoek het misschien zelf, het is ineengestoken door de nva-jongeren.

.

Anna List 25 juni 2014 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7211440)
Ik begrijp wel dat dit moeilijk ligt voor de tjeven, omdat ze intern aan hun acw moeten uitleggen dat ze met twee 'rechtse' partijen in bed liggen.

Ik pleit dat de vld de confederale logica aanvaardt, en zich beperkt tot het instappen in een federale regering, zonder te moeten eisen om ook in de Vlaamse regering te stappen.

Of moet ik dat filmpje op yt, waar de uitspraken van Rutten opgelijst worden omtrent wat confederalisme wel is, nog eens boven halen.

.

maw PS en CdH mogen ongeacht het federale hun regionale regeringen samenstellen, maar de Vlamingen moeten zich schikken naar de federale samenstelling die opgelegd wordt door de Franstaligen...

De schoofzak 25 juni 2014 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7211444)
maw PS en CdH mogen ongeacht het federale hun regionale regeringen samenstellen, maar de Vlamingen moeten zich schikken naar de federale samenstelling die opgelegd wordt door de Franstaligen...

Ik snap niet waar ergens in hetgeen ik momenteel voorsta, het de Vlamingen zouden zijn die zich moeten schikken.

Volledig onafhankelijk van de formaties van Vl, Wa, Br, D deelregeringen, vind ik dat de optie nva, mr, vld en cd&v een werkbare formule is.

.

Niko457 25 juni 2014 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7211064)
Rutten,
kijk naar je programma, kijk naar je kiesbeloften,
overloop wat nodig is voor je kiezers,

en steek die stekker er in, voor een centrum-rechtse regering met nva, cd&v en mr.

Of vertel ons wat je denkt dat het alternatief zal zijn.

.

Er IS alleen maar een centrum-rechtse coalitie. Links haalt in Belgie, Wallonie en Vlaanderen zelfs geen meerderheid. Misschien wel in Brussel, maar dat kan me weinig schelen, da's buitenland.

Dat ze het centrum-rechts noemen, terwijl het eigenlijk rechts moet zijn, kan ik nog mee leven. De Walen moeten niet onnodig geschokt worden, zeker niet met de waarheid ..

Niko457 25 juni 2014 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7211460)
Ik snap niet waar ergens in hetgeen ik momenteel voorsta, het de Vlamingen zouden zijn die zich moeten schikken.

Volledig onafhankelijk van de formaties van Vl, Wa, Br, D deelregeringen, vind ik dat de optie nva, mr, vld en cd&v een werkbare formule is.

.

Ik ook, allemaal partijen die hetzelfde doel hebben, en ze hebben een meerderheid ook, of het scheelt niet veel.

ViveLaBelgique 25 juni 2014 12:41

Citaat:

Jij verstaat iets anders onder confederale logica dan politicologen als Carl Devos en N-VA kopstukken zoals Bart De Wever en Ben Weyts:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...mal-95343.html

manta 25 juni 2014 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7211141)

.

Mogen ze daar "eventueel" nog meedoen? Ik dacht dat jullie al blij waren mer de cvp? Of is er iets goed te maken? Iets Europees... ;-)

hamac 25 juni 2014 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7211532)
Mogen ze daar "eventueel" nog meedoen? Ik dacht dat jullie al blij waren mer de cvp? Of is er iets goed te maken? Iets Europees... ;-)

Hoe lang gaan ze dat volhouden?

ilfalco 25 juni 2014 12:54

De tsejven spelen smerig dubbel spel zoals altijd... naar de buitenwereld doen alsof ze dewever steunen etc maar nu schieten ze met enkel MR af en sturen ze aan op tripartie.

het is 1 grote komedie.

Zipper 25 juni 2014 13:02

Citaat:

.

Ik denk dat ze bij de vld daar eens goed mee gaan lachen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be