Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   piramides in Egypte, Bolivië en Bosnië ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204061)

Spirito 25 juni 2014 12:15

piramides in Egypte, Bolivië en Bosnië !

Overal ter wereld duiken de piramides op. Enkele jaren werden er in Bosnië gevonden. Het strafste is, allemaal min of meer rond hetzelfde tijdsstip gebouwd !

Is er een verband tussen deze bouwwerken en vooral welk verband is er ? Iemand ideeen ? het fascineert mij mateloos

Tavek 25 juni 2014 12:18

Hoog bouwen heeft steeds een fascinatie opgewekt bij mensen. Door gebrek aan fatsoenlijke materialen en kennis betekende dat breed aan de basis bouwen.

Ergo een piramide.

cor 25 juni 2014 13:52

"Onderwereld" van Graham Hancock geeft een goed beeld van wat er zich mogelijk vóór onze geschiedenis heeft afgespeeld. Grondig, uit de eerste hand en wetenschappelijk verdedigbaar. Beschikbaar in vele bibliotheken.
http://www.theosofie.net/sunrise/sun...zondvloed.html

Yog Sothoth 25 juni 2014 17:04

De piramides in Bosnië zijn een fabeltje, dat is een natuurlijke heuvel. En de piramides in Egypte stammen uit een compleet andere tijd dan die in Midden- en Zuid-Amerika. Er is geen enkel bewijs dat die ook maar iets met elkaar te maken hebben.

kelt 25 juni 2014 17:10

Er is een wetenschappelijk bewezen verband tussen die biuwwerken:
Homo Sapiens

Blij dat ik dit inzicht mocht delen....

Max van Dietschland 25 juni 2014 22:40

Volgens mij zitten buitenaardse wezens er hier voor iets tussen.

Johan Bollen 26 juni 2014 08:28

Er is geen reden om aan te nemen dat Tihuanacu iets anders was dan een menselijke cultuur.

De pyramide als vorm is simpel en duurzaam. Het is te vergelijken met het wiel. Het verwondert me niet dat verschillende culturen ongeveer tezelfdertijd dit soort van evolutie doormaakten. En daarbij is er waarschijnlijk veel meer contact tussen culturen geweest in het verleden dan de geschiedenisboeken doen vermoeden. We hangen die geschiedenis graag op aan individuen en 'ontdekkingen', maar dat is een oversimplificatie. Een nieuw 'ontdekte' specie is dikwijls al lang bekend en benoemd bij de plaatselijke bevolking. Maar de ontdekking krijgt de verlatijnste naam van de westerse ontdekker alsof ze niet bestond voordat de westerling er zich 'officieel' van bewust werd. Zo is ook ons verhaal van de geschiedenis een veel te rechtlijnige en niet al te objectieve 'constructie'. Het verhaal van de geschiedenis zegt evenzeer iets over de mens die haar schrijft dan over de geschiedenis zelf.

Niet alleen staan culturen meer met elkaar in contact dan dat het verhaal van de geschiedenis, zoals geschreven heden ten dage, doet vermoeden, eveneens brengen gelijkaardige omstandigheden de mens ertoe gelijkaardige oplossingen voor problemen te bedenken. Men zou de overgang van jager/verzamelaar naar landbouwer op verschillende plaatsen in de wereld op die wijze kunnen verklaren. Met piramides hoeft dat niet anders te zijn. Het gaat hier om een rudimentaire vorm, de simpelste vorm om stabiele hoogte te bereiken. Een 'uitvinding' die niet eenmalig hoeft te zijn.

Mijn gedacht.

manta 26 juni 2014 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spirito (Bericht 7211484)
Overal ter wereld duiken de piramides op. Enkele jaren werden er in Bosnië gevonden. Het strafste is, allemaal min of meer rond hetzelfde tijdsstip gebouwd !

Is er een verband tussen deze bouwwerken en vooral welk verband is er ? Iemand ideeen ? het fascineert mij mateloos

In Waterloo staat er zo'n monument met een leeuwke op...
Je moet dat een vanop een afstand bekijken....
Niet dat die door Egyptenaren gemaakt is maar 't is lijkt wel erg op een piramide...;-)
Of er nu connecties zijn met vrijmetselaars, aliëns of Bolivianen weet ik natuurlijk ook niet...;-)

kiko 26 juni 2014 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7213004)
En daarbij is er waarschijnlijk veel meer contact tussen culturen geweest in het verleden dan de geschiedenisboeken doen vermoeden. We hangen die geschiedenis graag op aan individuen en 'ontdekkingen', maar dat is een oversimplificatie.

(...)

Niet alleen staan culturen meer met elkaar in contact dan dat het verhaal van de geschiedenis, zoals geschreven heden ten dage, doet vermoeden, eveneens brengen gelijkaardige omstandigheden de mens ertoe gelijkaardige oplossingen voor problemen te bedenken.

Met nadruk op "waarschijnlijk". Persoonlijk zou ik eerder het woord "eventueel" gebruiken, er is immers nog geen enkel bewijs geleverd dat oude volkeren zoals bv. de Egyptenaren en precolumbiaanse volkeren op regelmatige basis met elkaar in contact stonden.

Het is een voorzichtige theorie, vooralsnog gebaseerd op weinig concreets.

wingin 27 juni 2014 12:02

Culturen moeten niet altijd met elkaar in contact komen, er kunnen toch ook individuen en kleine groepjes rondreizen die de kennis verspreiden. Wij zeggen altijd dat grote culturen met elkaar in contact komen en grote invloeden tot stand komen, maar er waren toch ook eenzaten die wouden rondreizen? Volgens mij is het goed mogelijk dat iemand die de kennis heeft om een pyramide te bouwen, ook de kennis heeft om rond te reizen, en zo zijn kennis door te geven. Overigens hebben verschillende pyramides in verschillende landen andere vormen en structuren, en andere bouwmethodes, dus er zullen inderdaad wel mensen geweest zijn die elk in hun beschaving de pyramides hebben uitgevonden.

Tavek 27 juni 2014 15:45

Mijn uitleg is blijkbaar te simpel en niet sexy genoeg :p

Gun 27 juni 2014 17:53

http://forum.politics.be/showthread.php?t=185549

Yog Sothoth 28 juni 2014 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 7214779)

Weer wat oude koeien uit de gracht halen? :lol:

Om nog eens terug te komen op het vermeende contact tussen de Egyptenaren en pre-Columbiaanse volkeren: de Egyptische piramiden dateren van 2500 voor Christus, de Amerikaanse piramiden van ongeveer de tijd van wat hier het Romeinse rijk was, toch wel een redelijk verschil?

Antoon 4 juli 2014 10:49

Citaat:

...er is voldoende bewijsmateriaal om te bewijzen dat de piramides door echte mensen en niet door mensen van Mars of astronauten van een verloren beschaving werden gebouwd. Het is geen verrassing wanneer je denkt vanuit de Bijbel.
bron

Micele 4 juli 2014 16:10

Ach de geschiedenis moet totaal opnieuw geschreven worden, de mens weet amper iets.

Antoon 5 juli 2014 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7222476)
Ach de geschiedenis moet totaal opnieuw geschreven worden, de mens weet amper iets.

Lees het Nieuw Testament ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be