![]() |
ACOD-spoor legt 24 hr-staking op
Citaat:
|
ze willen nog meer personeel? :lol: :rofl:
vandaag een artikel in de tijd waardat men aanhaalt dat indien ze even efficient zouden werken als de Nederlandse spoorwegen, ze dezelfde dienstverlening als nu zouden kunnen leveren met 7000 man minder Meer personeel mijn gat, dat ze eerst eens wat leren werken |
Ik begrijp niet waarom bvb de post of de spoorwegen nog niet volledig geprivatiseerd zijn.
Wat heeft de overheid nu daar te zoeken ? |
Citaat:
|
Citaat:
Feit is wel dat de vakbonden en de PS de wet op die manier geschreven hebben met onhebbelijke eisen, dat de facto bpost de universele dienstverlener zal blijven, tot er een postbedrijf uit een buurland de stap durft wagen. |
in de volledig vrije markt van de paketten zie je trouwens al veel concurrentie en kan bpost amper mee. Te duur en te slechte service.
|
De privatisering kan niets goeds brengen. De overheid is verplicht zijn diensten aan iedereen te verlenen, maar een gewoon bedrijf niet. Als zo een bedrijf nu eens zegt: wij ontvangen geen brieven meer van zwarten! Dan kan nu iemand er iets aan doen.
Moest de overheid er meer aandacht aan besteden, dan pas zal de dienstverlening beter verlopen. En met meer aandacht bedoel ik geen idiote foldertjes onder andere. En er wordt in België wel heel snel gestaakt. Als ze een beetje te veel moeten werken beginnen ze te staken... |
Citaat:
Kan dit niet door een private partner het spoornet uit te laten baten ? In Nederland zie je dat het spoor sterk verzelfstandigd is (maar de Nederlandse overheid heeft er nog via aandeelhouderschap een stevige vinger in de pap) en de treinen rijden er wel op tijd... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan kan je ze dan deels of geheel later privatiseren, maar laat er eerst gerust een jaar of 10 over gaan. In Zwitserland zijn zo'n 50 verschillende spoorbedrijven actief. De meeste zijn in overheidshanden. Echter dat kunnen ook lokale overheden zijn, en juist daarom zijn in Zwitserland bijna alles spoorlijnen die ooit gebouwd zijn nog open. Maar het zijn ook normale bedrijven, met normale arbeidsvoorwaarden. En dus hebben die een CAO waar zoals in Zwitserland gebruikelijk, in staat dat er niet gestaakt wordt. En dus wordt er niet gestaakt. De laatste keer dat er wegens een staking in Zwitserland treinen stil stonden was 1918. Een paar jaar terug was er wel een korte staking bij een onderhoudsafdeling. Ik herinner mij dat nog goed. De eerste reactie van de SBB toen was gewoon om iedereen in die werkplaats te ontslaan. En dan te onderhandelen over onder welke voorwaarden men hen weer in dienst zou nemen... |
Citaat:
UPS is mijn keuze 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be