![]() |
Vier op de vijf Vlamingen willen geen tripartite
Bron
Detail tekst: Citaat:
Vlaming wil centrumrechtse regering-Peeters I Citaat:
p.s. Banzai: Banzai is een Japanse uitdrukking en betekent letterlijk: "10.000 jaar:rofl:" oftewel: "Lang leve...!" |
Citaat:
|
Citaat:
Dus hoe je het ook draait, er zal steeds een partij zelfmoord moeten plegen als men een federale regering wil vormen. En geen enkele partij heeft zin in zelfmoord |
Het punt is dat na de verkiezingen, wat de kiezer wil, van geen belang meer is.
|
Citaat:
Eerst heeft hij het stuur en de pedalen maar bakt er niets van. Nu is het roddels de wereld insturen wat aan de orde is. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar, zoals ik al zegde, de "kiezer" heeft het verkeerd voor: hij denkt dat hij het BELEID mag kiezen. Dat is niet waar. Hij mag enkel maar mandaten uitdelen, aan mensen die daar nadien mee doen wat ze willen. Het is hier dat uw mopke in uw staart bijt: door altijd maar te zeggen dat als 30% VOOR de N-VA stemt, 70% ertegen stemt, heb je hier nu dat als slechts 15% VOOR de sossen stemt, 85% ertegen stemt, en dat is veel waarschijnlijker :-) |
Citaat:
In het artikel is sprake van een peiling en het resultaat spreekt van vier op vijf. Heb je soms een telfoutje gemaakt? |
Citaat:
|
Citaat:
(de enigen die in Vlaanderen een echt belang hebben in de tripartite, he) |
Citaat:
Das mijn mening, maar de democratische stoelendans heeft in onze modeldemocratie natuurlijk het laatste woord. |
dat die 4/5 Vlamingen dan maar nva of VB stemt als er weer een tripartite komt... denk het niet....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Pijnlijk detail is wel dat de meeste kiezers dat juist niet willen. 8O ------ ![]() |
Citaat:
Het heeft echt wel wat geduurd voor een iets meer begaafde vlaamsnationalist er mij (terecht) op wees dat dit foefje gemakkelijk tegen mezelf kon gebruikt worden, vooral toen ik de BUB nog moreel steunde op dit forum. Ik begrijp niet dat die onnozelheid nu opnieuw bovengehaald wordt door echt veel serieuzere mensen dan ikzelf. |
Citaat:
|
Citaat:
85% wil de VLD niet. 82% wil de CD&V niet. Dat 20% toch die drie partijen samen wil, lijkt dan ook een enorme overdrijving. Pas je titel aan naar 10%. |
Citaat:
Je was te lui om de link te openen en te lezen; je wou maar vlug wat reageren om te reageren. Ikzelf heb ook de laatste paragraaf gelezen, en zal daar een afzonderlijk draadje over openen: Citaat:
|
Eerste peiling na de verkiezingen; peiling in volle (in)formatie
Daar maken we verder geen woorden aan vuil.
Citaat:
titel: Vier op de vijf Vlamingen willen geen tripartite link: http://www.hln.be/hln/nl/17781/Binne...ipartite.dhtml Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be