Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-VA wil geen vlaggen met Jupiler logo ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204229)

Universalia 30 juni 2014 07:47

N-VA wil geen vlaggen met Jupiler logo ...

Bron

Detail tekst:

Citaat:

"Mogen nationale vlaggen met daarop reclame voor een Waals bier wel volgens ons reglement op reclameborden?"

Wel ik dacht dat een tijdje geleden al toen ik dat soort vlaggen zag hangen, wat een 'reclamebord' zeg.

Gelijk heeft de N-VA op dat punt, dat kan gewoon niet op een driekleur, goed wetende dat die driekleur eigenlijk voor niet veel meer staat tegenwoordig maar kom. 8O

Zouden andere bierbrouwers niet jaloers zijn?

Duvel, De Koninck ...

De Walen halen daar weer een 'slag' thuis dacht ik. Betalen ze om op die manier reclame te maken?

Ik heb niet de indruk dat er daar een bierbrouwer opstaat ...

Citaat:

"Ik denk dat veel supporters het de N-VA kwalijk zullen nemen als ze nu, door deze vraag, hun vlag moeten weghalen.
Dat denk ik niet.

Is dat eigenlijk de taak van de Koning niet :-D om daar tegen in te komen, onze 'mooie' driekleur zo verknoeien zeg.

Ach nee dat mag, het is een Waals bedrijf dat Jupiler. :roll:

Best zielig hoe men via het voetbal de België natie op alle mogelijke manieren bij elkaar aan het proberen te houden is.

(zelfs boetes deelt men niet uit tijdens de voetbalgekte)

Graag reactie :cheer:

vlijmscherp 30 juni 2014 07:53

verzuurde en domme reactie van die N-VA'er.

Universalia 30 juni 2014 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7217539)

Ik vind dat niet. Dat die groep mensen (supporters) zich vermaken met het voetbal geen probleem mee.

Laat voetbal zijn wat het ook is (een handel) maar dat zelfs de driekleur daar moet voor aangepast worden lijkt mij er toch een beetje over gaan.

Het getuigt ook van weinig respect voor die driekleur (niet dat ik hem zelf zo hoog in het vaandel draag maar kom) in de zin van: Het landje van de zatlappen?

Maar het is en blijft Panem et Circenses + reclame (gratis) ...

Everytime 30 juni 2014 08:23

De N-VA toont daarmee nog eens hun totale bekrompenheid en verzuring. Azijnpissers, dat is wat ze zijn. Bovendien reageren ze een beetje laat : er blijven nog 12 wedstrijden op het WK te spelen. Het gros van het WK is dus al gepasseerd.

Dit verhaal ruikt vooral de totale hypocrisie van de N-VA : wat stoort hen in de realiteit, is juist de Belgische gekte rond het WK en het feit dat zoveel mensen in Vlaanderen de Belgische vlaggen - echte vlaggen of Jupiler-vlaggen - uithangen. Ze hadden liever dat de meeste Vlamingen Vlaamse vlaggen zouden uithangen maar pech voor hen, is het niet echt wat er gebeurt.
Ik ben helemaal geen vlaggenzwaaier maar op een andere kant ben ik op een zekere manier "blij" dat al die Belgische vlaggen in België uithangen. Als die Belgische gekte hen stoort, reden meer om nog meer Belgische vlaggen uit te hangen.

HRobin 30 juni 2014 08:28

Je hebt het artikel niet eens gelezen en toch reageer je ... vreemd.

vlijmscherp 30 juni 2014 08:30

ach, ten laatste op 14 juli zijn die vlaggen al uit het straatbeeld verdwenen. op sommige plaatsen zullen er dan trouwens vooral Franse vlaggen hangen, zeker als die wereldkampioen zouden worden.

schietboog 30 juni 2014 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7217555)
De N-VA toont daarmee nog eens hun totale bekrompenheid en verzuring. Azijnpissers, dat is wat ze zijn. Bovendien reageren ze een beetje laat : er blijven nog 12 wedstrijden op het WK te spelen. Het gros van het WK is dus al gepasseerd.

Dit verhaal ruikt vooral de totale hypocrisie van de N-VA : wat stoort hen in de realiteit, is juist de Belgische gekte rond het WK en het feit dat zoveel mensen in Vlaanderen de Belgische vlaggen - echte vlaggen of Jupiler-vlaggen - uithangen. Ze hadden liever dat de meeste Vlamingen Vlaamse vlaggen zouden uithangen maar pech voor hen, is het niet echt wat er gebeurt.
Ik ben helemaal geen vlaggenzwaaier maar op een andere kant ben ik op een zekere manier "blij" dat al die Belgische vlaggen in België uithangen. Als die Belgische gekte hen stoort, reden meer om nog meer Belgische vlaggen uit te hangen.

Het gaat hier over één gemeenteraadslid uit Aarschot, niet de hele N-VA.
Misschien de moeite van het artikel eens grondig te lezen.

manta 30 juni 2014 08:41

Hoe meer ze die driekleur belachelijk maken hoe liever, voor mijn part plakken ze er reclame voor Chinese auto's op...

De overdaad aan inbev-reclame in het dagelijkse beeld, of zelfs in het dagelijkse leven is al een pak erger...
De jeugd aansporen om goed te sporten zodat ze later in de jupilerdivisie kunnen spelen alleen al... :?

Anderzijds maakt ook de koning er geen problemen van om reclame te maken als boegbeeld van de tricolore waanzin, weliswaar voor een bank, maar toch, belgum is verkocht aan enkele grote bedrijven.
Meer dan waarschijnlijk hebben ze enkele goede reclamemakers gezocht die de driekleur weer in de hoofden van de bevolking moeten krijgen en is deze samenwerking met enkele uitgezochte bedrijven het resultaat...

Everytime 30 juni 2014 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7217563)
ach, ten laatste op 14 jul zijn die vlaggen al uit het straatbeeld verdwenen. op sommige plaatsen zullen er dan trouwens vooral Franse vlaggen hangen, zeker als die wereldkampioen zouden worden.

Die Franse vlaggen op 14 Juli in Wallonië blijven een piepkleine minderheid, aan het imago van wat de RWF daar betekent. De meeste Franstalige Belgen voelen zich Belg en nemen het Vlaams-Nationalisme helemaal niet au sérieux.

Everytime 30 juni 2014 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 7217567)
Het gaat hier over één gemeenteraadslid uit Aarschot, niet de hele N-VA.
Misschien de moeite van het artikel eens grondig te lezen.

Zelfs als ze daarover zwijgen, gaan de meeste N-VA leden in dezelfde richting. Daar ben ik zeker van.

reservespeler 30 juni 2014 08:44

Mij stoort het niet.
Niet de vlaggen in het straatbeeld.
Niet de vlaggen met Jupiler.

Aan al degenen die momenteel zwaaien met een jupilervlag, waarschijnlijk zal Jupiler de bierprijs omhoog moeten zetten wegens het reclamebudget.

Pikant detail: De vlaggen zijn in China gemaakt.

HRobin 30 juni 2014 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7217584)
Zelfs als ze daarover zwijgen, gaan de meeste N-VA leden in dezelfde richting. Daar ben ik zeker van.

Doe tenminste de moeite om het artikel te lezen zodat je toch enigzins inhoudelijk kunt reageren :roll:

Het gemeenteraadslid hekelt een bepaald artikel uit het gemeente-reglement, niet meer niet minder.

schietboog 30 juni 2014 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7217582)
Die Franse vlaggen op 14 Juli in Wallonië blijven een piepkleine minderheid, aan het imago van wat de RWF daar betekent. De meeste Franstalige Belgen voelen zich Belg en nemen het Vlaams-Nationalisme helemaal niet au sérieux.

Inderdaad, dat hebben we laatste weken, tijdens de informatieronde, gemerkt.

fred vanhove 30 juni 2014 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7217539)

Kan zijn maar ik vind niet dat Alcohol thuishoort op sportevenementen.Er zijn toch wel andere producten die aangewezen zijn voor sportmensen naar mijn bescheiden mening.Ik vind het eveneens zeer hypocriet om achter jointjesrokers te lopen en aan de andere kant de drug Alcohol te gaan promoten.
Zouden we het heden nog normaal vinden om een marathonloper te zien die een shirt draagt met reclame voor Marlboro ? Ik denk het niet.

TV-verslaafde 30 juni 2014 09:44

Wat heeft een bank als ING dan ook te maken met sport; niets. Er wordt gekeken naar welke sponsor het beste betaalt, de rest is van ondergeschikt belang.

Sfax 30 juni 2014 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7217533)
Bron

Detail tekst:

Wel ik dacht dat een tijdje geleden al toen ik dat soort vlaggen zag hangen, wat een 'reclamebord' zeg.

Gelijk heeft de N-VA op dat punt, dat kan gewoon niet op een driekleur, goed wetende dat die driekleur eigenlijk voor niet veel meer staat tegenwoordig maar kom. 8O

Zouden andere bierbrouwers niet jaloers zijn?

Duvel, De Koninck ...

De Walen halen daar weer een 'slag' thuis dacht ik. Betalen ze om op die manier reclame te maken?

Ik heb niet de indruk dat er daar een bierbrouwer opstaat ...

Dat denk ik niet.

Is dat eigenlijk de taak van de Koning niet :-D om daar tegen in te komen, onze 'mooie' driekleur zo verknoeien zeg.

Ach nee dat mag, het is een Waals bedrijf dat Jupiler. :roll:

Best zielig hoe men via het voetbal de België natie op alle mogelijke manieren bij elkaar aan het proberen te houden is.

(zelfs boetes deelt men niet uit tijdens de voetbalgekte)

Graag reactie :cheer:

Lol, wie ook nog maar denkt dat een mastodont als AB-Inbev denkt in termen van Vlaams en Waals, die moet dringend eens een reality check ondergaan. Voor hen is Jupiler hun belangrijkste product binnen BE, easy as that... (hun belangrijkste product dat in even grote mate uit Leuven als uit Jupille komt dan nog eens)

schietboog 30 juni 2014 10:24

Citaat:

Dus U schuift mensen zomaar een mening in de schoenen ?
Mooi staaltje van democratie ...

hamac 30 juni 2014 10:33

Citaat:

Zo belachelijk was het blijkbaar niet.

'Wie Rode Duivelsvlag van Jupiler uithangt, moet in sommige gemeenten belastingen betalen'

Citaat:

...
Professor fiscaal recht Michel Maus (VUB en UA) waarschuwt hevige Rode Duivelsfans. De Belgische vlaggen met het Jupilerlogo buitenhangen, kan in heel wat gemeenten onder de reclamebeslating vallen.
...
In Aarschot was ook oppositiepartij N-VA op het probleem gestoten. 'Mogen nationale vlaggen met daarop reclame voor een Waals bier wel volgens ons reglement op reclameborden? Volgens onze interpretatie van het reglement kan dit niet en moet, wie reclame maakt voor een bepaald product en het niet zelf verkoopt, vijftig euro betalen', zegt gemeenteraadslid Jos Bruyninckx (N-VA) in Het Laatste Nieuws.
N-VA wil de supporters niet beboeten, zegt Bruyninckx. 'We willen het stadsbestuur erop wijzen dat men moet nadenken voor men iets stemt.'
...
Schiet jij ook op de groepen die de willekeur van de GAS-boetes aanklagen?

Jay-P. 30 juni 2014 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7217582)
De meeste Franstalige Belgen voelen zich Belg en nemen het Vlaams-Nationalisme helemaal niet au sérieux.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 7217591)
Inderdaad, dat hebben we laatste weken, tijdens de informatieronde, gemerkt.

En er zijn er meer die dat Vlaams Nationalisme ietwat glimlachend en schouderophalend bekijken.
En die zijn echt niet allen belgi-cystisch (sic) gezind.
Het is alleen maar een "overrated" houding met een hoog gehalte aan bezigheidstherapie voor 't volk. Maar dat is mijn persoonlijke mening geventileerd van ver weg.
Voor de believers: heb er plezier mee maar spijtig genoeg zal onafhankelijkheid (on-af-hankelijkheid ???) geen enkel deeltje van de echte levensproblemen oplossen. Zelfs niet in dat kleine "Vlomsche" stukje aardkloot.

:-) Sorry.

fox 30 juni 2014 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7217555)

Bekrompenheid? Je hebt het artikel niet eens gelezen dat is duidelijk. Er staat klaar en duidelijk dat N-VA het gasreglement aanklaagt en niet de vlaggen. Volgens het Gas reglement mag het niet, N-VA klaagt dat aan, niet de vlaggen. U maakt zichzelf oeverloos belachelijk.

Mij kan het echt helemaal geen bal schelen dat die jupilervlaggen uithangen, maar ik vind het vreemd dat nationalisten zo hard de devaluatie van een natie symbool zo hard toejuichen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be