Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   kamikazes of kruideniers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204385)

4x10E6 5 juli 2014 10:47

kamikazes of kruideniers

Sinds kort woedt een bitse strijd tussen de kwaliteitskranten De Morgen en De Standaard. Noem dit gerust een Louis Vuitton gevecht in regel. De Morgen kwam met de benaming kamikaze coalitie op de proppen om een mogelijke federale regering met CD&V, Open VLD, NV-A en MR te omschrijven. Dit zint De Standaard niet, DS meent dat dergelijke coalitie beter omschreven wordt door de Gorki coalitie, verwijzend naar de middenstand die dan het land zou regeren. De Standaard gebruikt daarom consequent de afkorting NCMV voor dergelijke regering.
Wat verkiezen de forumleden: kamikazes of kruideniers?

HRobin 5 juli 2014 10:50

Kronikeurs-coalitie is ook nog een optie ;-)

Anselmo 5 juli 2014 12:25

De Zweedse coalitie.

Anselmo 5 juli 2014 12:29

http://www.nieuws.be/nieuws/Zweedse_..._373c8ed5.aspx

Eduard Khil 5 juli 2014 12:30

de "vuile sossen buiten" coalitie
de "eindelijk sossenpuin ruimen" coalitie

De schoofzak 5 juli 2014 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7223348)
de "vuile sossen buiten" coalitie
de "eindelijk sossenpuin ruimen" coalitie

In jouw filosofie, is een properder benaming dat Augias-coalitie.

Ik verkies evenwel de Zweedse.

.

Raymond.De.Koninck 5 juli 2014 15:59

De beschaafde coalitie

De economische nietnaar de rails brengen coalitie

De anti strikken coalitie

4x10E6 7 juli 2014 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7223343)
De Zweedse coalitie.

.. is wel een goeie .. vooropgesteld dat de CD&V zich kan terugvinden in een geel kruis dat links uit het centrum ligt ..

.. geniet voorkeur bij ons aller Carl 'professor' Devos en het HLN ..

ilfalco 7 juli 2014 18:14

de Welvaarts coalitie

patrickve 7 juli 2014 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7223343)
De Zweedse coalitie.

De IKEA coalitie. Goeiekoop, maar je moet ze wel zelf ineen steken :lol:

4x10E6 7 juli 2014 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7226135)
De IKEA coalitie. Goeiekoop, maar je moet ze wel zelf ineen steken :lol:

.. past perfect .. Ingvar Kamprad torst een nazi-verleden ..

quercus 7 juli 2014 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7223257)
Sinds kort woedt een bitse strijd tussen de kwaliteitskranten De Morgen en De Standaard. Noem dit gerust een Louis Vuitton gevecht in regel. De Morgen kwam met de benaming kamikaze coalitie op de proppen om een mogelijke federale regering met CD&V, Open VLD, NV-A en MR te omschrijven. Dit zint De Standaard niet, DS meent dat dergelijke coalitie beter omschreven wordt door de Gorki coalitie, verwijzend naar de middenstand die dan het land zou regeren. De Standaard gebruikt daarom consequent de afkorting NCMV voor dergelijke regering.
Wat verkiezen de forumleden: kamikazes of kruideniers?

De E605-coalitie... :roll:

hamac 7 juli 2014 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7226189)
.. past perfect .. Ingvar Kamprad torst een nazi-verleden ..

Vandaar dat de Ikea in Luik toch veel volk trekt. Het is geen Vlaamse nazi.

4x10E6 8 juli 2014 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7226211)
Vandaar dat de Ikea in Luik toch veel volk trekt. Het is geen Vlaamse nazi.

.. de IKEA in Luik is geen vlaamse nazi .. ? .. ik weet niet wat jij tussen jouw toebak draait, maar meteen 4 gram voor mij aub .. ver uit ..

hamac 8 juli 2014 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7227161)
.. de IKEA in Luik is geen vlaamse nazi .. ? .. ik weet niet wat jij tussen jouw toebak draait, maar meteen 4 gram voor mij aub .. ver uit ..

Als jij al niet meer weet naar wie je verwees in uw eigen posting dat niet verder in het verleden ligt dan één keer het bezigen van uw favoriete bezigheid in de ochtend, tja...

Xenophon 8 juli 2014 21:21

Citaat:

kwaliteitskranten
- lol -

4x10E6 9 juli 2014 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7227311)
Als jij al niet meer weet naar wie je verwees in uw eigen posting dat niet verder in het verleden ligt dan één keer het bezigen van uw favoriete bezigheid in de ochtend, tja...

.. ik wou u gewoon helpen door in alle amicabiliteit en op ludieke manier te wijzen op uw slordige manier van formuleren .. slordige formuleringen duiden immers vaak op slordige gedachten .. waarmee ik nu niet wil zeggen dat u slordig zou denken .. integendeel generaliseren is mij vreemd .. wordt nu aub niet aggressief ..

4x10E6 30 juli 2014 19:57

.. vandaag in de lezersrubriek van den Humo .. een alternatief voor de Zweedse coalitie is de Oekraïense coalitie .. zelfde kleuren maar geen kruis .. zeer spits en zeer vondig .. duimen voor die Oekraïense coalitie ..

vlaams realist 30 juli 2014 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7262564)
.. vandaag in de lezersrubriek van den Humo .. een alternatief voor de Zweedse coalitie is de Oekraïense coalitie .. zelfde kleuren maar geen kruis .. zeer spits en zeer vondig .. duimen voor die Oekraïense coalitie ..

Als er geen rood of groen in voorkomt is het goed voor mij. Dus je mag je eigen ontwerp insturen en benamen. Ik ben toch verdraagzaam hé. :-D

Xenophon 30 juli 2014 20:12

De Re:Schiltz coalitie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be