Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Politieke actie tegen halal-fret aanbiedingen door warenhuisketens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204415)

De schoofzak 6 juli 2014 09:02

Politieke actie tegen halal-fret aanbiedingen door warenhuisketens

Recent kwam nog in het nieuws dat een warenhuis actief ging halal-fret aanbieden;
en vanzelfsprekend een oproep tot boycot van die keten.

Maar zo'n boycot zal niet veel helpen.

Vindt u volgende actie binnen de normen vallen of niet ?

Elke keer als je binnekomt in een warenhuis waar halal-fret aangeboden wordt, dan neem je van het gewone aanbod een verpakking varkensvlees, liefst waar duidelijk een tekening van een varken op staat, en je legt dat tussen het halal-fret. Wel op zo'n manier dat je niets 'beschadigt' (moet koel blijven ... bla bla ...)

Als de moslims daar lucht van gaan krijgen: ze zullen wel wegblijven van dat aanbod.

Dit kan natuurlijk niet tegenover de individuele winkelier.

Uit te voeren door individuen, maar liefst ook georganiseerd (zonder dat het opvalt) door groeperingen die wat volk op de been kunnen brengen ...

Wel? Aanvaardbaar of er over ?

.

Henri1 6 juli 2014 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7224109)
Recent kwam nog in het nieuws dat een warenhuis actief ging halal-fret aanbieden;

Elke keer als je binnekomt in een warenhuis waar halal-fret aangeboden wordt, dan neem je van het gewone aanbod een verpakking varkensvlees, liefst waar duidelijk een tekening van een varken op staat, en je legt dat tussen het halal-fret. Wel op zo'n manier dat je niets 'beschadigt' (moet koel blijven ... bla bla ...)

Als de moslims daar lucht van gaan krijgen: ze zullen wel wegblijven van dat aanbod.

Uit te voeren door individuen, maar liefst ook georganiseerd (zonder dat het opvalt) door groeperingen die wat volk op de been kunnen brengen ...

.

Ik vind dat vlaams-nationnalisten niks te maken hebben over het aanbod in een supermarkt.
Wat op de schappen ligt is een kwestie van vraag of aanbod.

Als u zich grenzeloos belachelijk wil maken door een paar pakjes te verplaatsen, ga uw gang.

Knuppel 6 juli 2014 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7224111)
Ik vind dat vlaams-nationnalisten niks te maken hebben over het aanbod in een supermarkt.
Wat op de schappen ligt is een kwestie van vraag of aanbod.

Als u zich grenzeloos belachelijk wil maken door een paar pakjes te verplaatsen, ga uw gang.

Als Hollande met het idee was gekomen had Henri het allicht toegejuicht.

Het is hoe dan ook geen goed idee want ook op de verpakking wordt kenbaar gemaakt dat het ritueel geslachte dieren betreft. Dieren dus die niet alleen nodeloos geleden hebben maar die vaak evenmin aan de wettelijk vereiste voorwaarden inzake hygiene voldoen. NIET KOPEN is de boodschap.

ilfalco 6 juli 2014 09:29

Gewoon die ketens boycotten.... En wat doet de n-va : massaal vlaams geld aan de Islamisten .

Raf 6 juli 2014 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7224109)

.

Belachelijk.

Skobelev 6 juli 2014 09:40

als niet islamiet zou je op zijn minst mogen geïnformeerd worden wat al dan niet halalproducten zijn, een duidelijk label voor halal is een absolute noodzaak.

Al eens de discussie aangegaan met een verkoopster bij Lidl over het verschil tussen niet en wel halal-kiekes en in hun assortiment.... 't meisken eet geen halal kip meer.... :-)

count me in aan die aktie ! Voor varken tussen het halal !!

De schoofzak 6 juli 2014 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7224159)
Belachelijk.

Want ... ?

.

Another Jack 6 juli 2014 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7224172)
Want ... ?

.

Gij hebt u niet te moeien met het beleid van privé-ondernemingen.

De schoofzak 6 juli 2014 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7224177)

Als ik zin heb om een kledij-keten aan te klagen voor zaken doen met landen/bedrijven waar kinderarbeid bedreven wordt, dan is dat mijn politiek recht.

Ik doe niks kapot met mijn actie. Ik besmeur niks. Ik zet enkel bijgeloof in the picture.

Argumenteer aub eens wat dieper dan jouw bovenstaande zin.

.

Another Jack 6 juli 2014 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7224184)
Als ik zin heb om een kledij-keten aan te klagen voor zaken doen met landen/bedrijven waar kinderarbeid bedreven wordt, dan is dat mijn politiek recht.

Ik doe niks kapot met mijn actie. Ik besmeur niks. Ik zet enkel bijgeloof in the picture.

Argumenteer aub eens wat dieper dan jouw bovenstaande zin.

.

Een handelaar verkoopt halalproducten als hij dat wil.
Als jij daar echt problemen mee hebt, blijf gewoon uit die winkel in plaats van de paljas uit te hangen.

manta 6 juli 2014 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7224177)

Als LIDL morgen hondenvlees in de rekken legt mag dat ook?

Another Jack 6 juli 2014 10:08

Al jaren kan je koosjere producten bij Delhaize kopen, geen haan die daar naar kraait!
Waarom?

Another Jack 6 juli 2014 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7224193)
Als LIDL morgen hondenvlees in de rekken legt mag dat ook?

Als dat wettelijk in orde is, waarom niet?

Wat in de rekken ligt moet inderdaad legaal zijn, manta.

manta 6 juli 2014 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7224196)
Als dat wettelijk in orde is, waarom niet?

En is dat wettelijk in orde?

Another Jack 6 juli 2014 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7224200)

Weet ik veel.
Ik denk gewoon dat die kwestie irrelevant is, er is geen vraag naar hondenvlees in ons land.

Skobelev 6 juli 2014 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7224200)

het halal vlees alvast niet

Another Jack 6 juli 2014 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7224203)
het halal vlees alvast niet

Ligt al j�*ren in de rekken van bekende warenhuizen in het Brusselse...

circe 6 juli 2014 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7224129)

Het is hoe dan ook geen goed idee want ook op de verpakking wordt kenbaar gemaakt dat het ritueel geslachte dieren betreft. Dieren dus die niet alleen nodeloos geleden hebben maar die vaak evenmin aan de wettelijk vereiste voorwaarden inzake hygiene voldoen. NIET KOPEN is de boodschap.

Uiteraard mogen niet moslims al die halal-troep NIET kopen. Het is een ware halal-maffia ondertussen, georganizeerd door het moslimbroederschap. Zij eisen van winkels dat ze halal-certificaten BETALEN, of het nu nagellak is of tandpasta. Dat heeft helemaal niks met de voedingsvoorschriften te maken.

Verder is het geslachte vlees natuurlijk onverdoofd gemarteld en laten ze die dieren nog minutenlang LEVEND spartelen tot ze zijn uitgebloed. Bovendien, en dat is nog erger, wordt een deel van die halal-slacht gewoon aan ons verkocht, ZONDER aanduiding dat het onverdoofd geslacht werd. Dit moet zeker vermeden worden omdat bij onverdoofde slacht een deel van de maaginhoud het vlees kan besmetten met e-colli bacterie. In Frankrijk zijn zo al verschillende mensen overleden door het eten van besmette hamburgers.

Wat de actie "leg een knor tussen de brol" betreft: ik ben grote voorstander. Niet om niet-moslims weg te houden (die trekken zich van een aantal speksneden toch niks aan) maar om de supermarktketens duidelijk te maken dat wij niet-moslims niet willen geconfronteerd worden met die halal-maffia, en zeker niet wensen dat ons geld mee wordt gebruikt om hun terreurdaden te financieren.

circe 6 juli 2014 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7224129)

Uiteraard mogen niet moslims al die halal-troep NIET kopen. Het is een ware halal-maffia ondertussen, georganizeerd door het moslimbroederschap. Zij eisen van winkels dat ze halal-certificaten BETALEN, of het nu nagellak is of tandpasta. Dat heeft helemaal niks met de voedingsvoorschriften te maken.

Verder is het geslachte vlees natuurlijk onverdoofd gemarteld en laten ze die dieren nog minutenlang LEVEND spartelen tot ze zijn uitgebloed. Bovendien, en dat is nog erger, wordt een deel van die halal-slacht gewoon aan ons verkocht, ZONDER aanduiding dat het onverdoofd geslacht werd. Dit moet zeker vermeden worden omdat bij onverdoofde slacht een deel van de maaginhoud het vlees kan besmetten met e-colli bacterie. In Frankrijk zijn zo al verschillende mensen overleden door het eten van besmette hamburgers.

Wat de actie "leg een knor tussen de brol" betreft: ik ben grote voorstander. Niet om niet-moslims weg te houden (die trekken zich van een aantal speksneden toch niks aan) maar om de supermarktketens duidelijk te maken dat wij niet-moslims niet willen geconfronteerd worden met die halal-maffia, en zeker niet wensen dat ons geld mee wordt gebruikt om hun terreurdaden te financieren.

Skobelev 6 juli 2014 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7224209)
Ligt al j�*ren in de rekken van bekende warenhuizen in het Brusselse...

en dat maakt het wettelijk in orde? Brussel is nu eenmaal ten prooi gevallen aan islamieten, niet verwonderlijk dat er geen enkele politieker durft tegen in te gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be