Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   werklozen thread (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204469)

bembem 8 juli 2014 01:55

werklozen thread

Boeh onlangs weer 12 sollicitaties verzonden! En morgen vlieg ik er weer in. Wie nu nog beweert dat werkzoekenden lui zijn, beweert nonsens! :-P !

Klojo eerste klas 8 juli 2014 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7226373)
Boeh onlangs weer 12 sollicitaties verzonden! En morgen vlieg ik er weer in. Wie nu nog beweert dat werkzoekenden lui zijn, beweert nonsens! :-P !

Jaja, in mijnen tijd moesten we dat nog allemaal zelf schrijven/typen. Nu gaan ze al klagen over 't vele werk als ze 12 keer zjust 't adres van dezelfde brief in hun computer moeten veranderen..... En 't zal dan nog per mail zijn ook zeker, dan moeten ze 't zelfs niet meer afprinten, in een enveloppe steken en op de post steken.... :lol: Die jeugd van tegenwoordig ;-)

Wapper 8 juli 2014 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7226450)
Jaja, in mijnen tijd moesten we dat nog allemaal zelf schrijven/typen.

In de veronderstelling dat uwen tijd = mijnen tijd = de jaren '70, toen was werk zoeken een fluitje van 1 cent. Zaterdag een gazet halen, maandag 5 brieven posten, en 14 dagen later aan de slag kunnen.

Klojo eerste klas 8 juli 2014 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7226475)
In de veronderstelling dat uwen tijd = mijnen tijd = de jaren '70, toen was werk zoeken een fluitje van 1 cent. Zaterdag een gazet halen, maandag 5 brieven posten, en 14 dagen later aan de slag kunnen.

Jazekerst, maar we moesten die brieven nog wel zelf schrijven hé.....en zonder ddt-fouten ;-)

Wapper 8 juli 2014 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7226555)
Jazekerst, maar we moesten die brieven nog wel zelf schrijven hé.....en zonder ddt-fouten ;-)

Zoiets? :roll:
Geagte heer,

Ik wouw graag solisieteren naar de baan van sekretarese die ik in het kraantje heb gesien. Ik can errug snel tiepen met één finger en kan een bietje tellen.

Ik denk dat ik wel goet de teelevoon kan opneme en ik weet goet om te gaan
met mense. Ja mense reeageren errug goet op mijn.

Ik soek dus een baan als secreetaresse, maar het moet nie te gekompli? gekomlis moelijk worde.

Ik wit dat mij spelling is niet so goet, mar ik krijg wel dinge gregeeld met mijn voorkome.
Mijn looon wit ik nog niet, maar dar kunne we het nog over hebbe en u kan nog zegge wat u denk dat ik waart ben.

Ik kan direkt starten. Bij vorbat dangk voor u antwoortd.

Hoppenlijk ben ik uw beste solicitand.

Met vrientelijk greot,

Kelly

PS : Omda mijn Cuuurikuluum Vithee een beetje kord is heb ik een foto
bijgeslote van mijn laadste baan

Castor Troy 8 juli 2014 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7226605)
Geagte heer,

Ik wouw graag solisieteren naar de baan van sekretarese die ik in het kraantje heb gesien. Ik can errug snel tiepen met één finger en kan een bietje tellen.

Ik soek dus een baan als secreetaresse, maar het moet nie te gekompli? gekomlis moelijk worde.

Ik wit dat mij spelling is niet so goet, mar ik krijg wel dinge gregeeld met mijn voorkome.
Mijn looon wit ik nog niet, maar dar kunne we het nog over hebbe en u kan nog zegge wat u denk dat ik waart ben.

Met vrientelijk greot,

Kelly

U zo blootstellen op dit forum seg. Ist de bedoeling dat we deze fouten voor je corrigeren ofwat

reservespeler 8 juli 2014 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7226373)

12 sollicitaties op 4 �* 5 maanden is inderdaad puik werk.

Hypochonder 8 juli 2014 11:52

Langdurig werkelozen moeten onmiddellijk van alle financiële steun worden afgesneden en/of gedwongen worden om laagbetaalde knelpuntjobs aan te nemen zoals straten vegen, standbeelden opblinken, kauwgum van de voetpaden verwijderen, onkruid wieden, gaan wandelen met gehandicapten, aan de band staan, hondenpoep ruimen, klaar staan met een vuilniszak aan op-en afritten om direct vuilnis op te vangen die bestuurders weggooien, huizen schilderen om zodoende buurten op te vrolijken, hangjongeren wegjagen, parkeerretibuties uitschrijven, klappen opvangen van mensen die kwaad zijn omdat ze een parkeerretributie hebben gekregen,...

Er zijn te veel mooie jobs voor die mensen om op te noemen.

Universalia 8 juli 2014 14:47

Waarom stond die niet in 'Den Tettendraad :?'

manta 8 juli 2014 14:52

Citaat:

Geagte heer,

Met vrientelijk greot,

Kelly

Op welke dag kan ze beginnen?

Wapper 8 juli 2014 15:47

[/quote]

Ze wilde niet...

HRobin 8 juli 2014 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7226695)
Langdurig werkelozen moeten onmiddellijk van alle financiële steun worden afgesneden en/of gedwongen worden om laagbetaalde knelpuntjobs aan te nemen zoals straten vegen, standbeelden opblinken, kauwgum van de voetpaden verwijderen, onkruid wieden, gaan wandelen met gehandicapten, aan de band staan, hondenpoep ruimen, klaar staan met een vuilniszak aan op-en afritten om direct vuilnis op te vangen die bestuurders weggooien, huizen schilderen om zodoende buurten op te vrolijken, hangjongeren wegjagen, parkeerretibuties uitschrijven, klappen opvangen van mensen die kwaad zijn omdat ze een parkeerretributie hebben gekregen,...

Er zijn te veel mooie jobs voor die mensen om op te noemen.

Waarom enkel die langdurige werklozen naar die jobs "duwen"?
Wie weet is één van de jobs die je daar opnoemt je op je lijf geschreven.

Waarom die discriminatie? Iedereen zou verplicht moeten worden om een tijdje zo'n job uit te voeren.

Klojo eerste klas 8 juli 2014 16:13

Citaat:

Geagte heer,

Met vrientelijk greot,

Kelly

Zoiets, ja.
P.S. Als ze solliciteert bij een boomrechtzetfirma, dan zou ze best een andere foto bijvoegen ;-)

Klojo eerste klas 8 juli 2014 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7226910)

Die boom ?

Hypochonder 8 juli 2014 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 7227001)
Waarom enkel die langdurige werklozen naar die jobs "duwen"?
Wie weet is één van de jobs die je daar opnoemt je op je lijf geschreven.

Waarom die discriminatie? Iedereen zou verplicht moeten worden om een tijdje zo'n job uit te voeren.

Geloof me, ik heb enkele van die jobs lang genoeg uitgevoerd om te weten waarover ik spreek. Ik heb me echter kunnen verbeteren en heb er nooit mijn neus voor opgehaald om die klotejobs toch te doen. Voor mijn part mogen werkelozen de mooiste jobs krijgen die er zijn maar ze moeten hun neus niet ophalen of zichzelf te veel voelen voor mindere jobs als ze geen betere kunnen krijgen. Dan mogen ze van mij gedwongen worden om ze toch te doen en hun uitkering verliezen. De pampermaatschappij die de sossen zo hoog in hun vaandel dragen moet zo snel mogelijk stoppen.

Henri1 8 juli 2014 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7226450)
Jaja, in mijnen tijd moesten we dat nog allemaal zelf schrijven/typen. Nu gaan ze al klagen over 't vele werk als ze 12 keer zjust 't adres van dezelfde brief in hun computer moeten veranderen..... En 't zal dan nog per mail zijn ook zeker, dan moeten ze 't zelfs niet meer afprinten, in een enveloppe steken en op de post steken.... :lol: Die jeugd van tegenwoordig ;-)

Tis ook nooit goed.

Henri1 8 juli 2014 18:15

Citaat:

Wat voor werk heb je daar verzet ?

Henri1 8 juli 2014 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7226672)
12 sollicitaties op 4 �* 5 maanden is inderdaad puik werk.

Doet u beter ?

Henri1 8 juli 2014 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7226910)

Ze kon zich niet staande houden. Vandaar die boom.

The Paulus Experience 8 juli 2014 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7227111)
Ze kon zich niet staande houden. Vandaar die boom.

En die boom houdt het ook niet blijkbaar

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be