Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Drinkwater uit de kraan. Basisbehoefte. Prijs. Politiek mandaatje. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204504)

De schoofzak 9 juli 2014 11:41

Drinkwater uit de kraan. Basisbehoefte. Prijs. Politiek mandaatje.

Uit De Standaard van vandaag:

Citaat:

Bijbaan

Brussels burgemeester Yvan Mayeur heeft nog wat tijd gevonden in zijn agenda. Hij is nu ook voorzitter van watermaatschappij Vivaqua, een bijbaan die jaarlijks goed is voor 46.000 euro bruto. De benoeming gebeurde een tiental dagen geleden, zo meldt de krant La Capitale gisteren. Volgens de krant moet Mayeur nu tijd maken voor een zevental vergaderingen per maand.

Met bijdragen van

Peter De Lobel, Tim Lescrauwaet en Jan-Frederik Abbeloos
Wie kan mij eens uitrekenen hoeveel dat netto per maand is.
Voor "twee vergaderingen per week" ... ?

En wie kan mij eens opzoeken van welke partij die brave man is?

.

Zeus 9 juli 2014 11:45

Jaloers?

manta 9 juli 2014 11:47

Of 't nu INBEV of Vivaqua is, al die grote bedrijven op de één of andere manier politiekers op de loonlijst staan...

SMI94 9 juli 2014 11:58

Tja, drama drama drama... :roll:

Charlie don't Surf 9 juli 2014 12:02

Yvan Mayeur

De schoofzak 9 juli 2014 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7227746)
Jaloers?

Dat is zo een niet ter zake doende tegenvraag, die niet ingaat op het probleem, doch alleen maar een mix van flauwe humor en poging tot belediging inhoudt.

Ik denk dat gij maar een klein pietje hebt.

.

Eduard Khil 9 juli 2014 12:29

dat is zo'n goeie 550 euro per vergadering. Zo extreem veel is dat niet, in de raden van bestuur van grote bedrijven krijgen bestuurders veel meer.

De hamvraag is: wat is de toegevoegde waarde van die Mayeur in die raad van bestuur? Als die daar gewoon poen gaat pakken is dat weggegooid geld. Als het een goede bestuurder is, valt dit nog goed te praten

Zeus 9 juli 2014 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7227792)
Dat is zo een niet ter zake doende tegenvraag, die niet ingaat op het probleem, doch alleen maar een mix van flauwe humor en poging tot belediging inhoudt.

.

I'm a grower, not a shower ;-)

Ach, je wist maar al te goed dat Mayeur tot de PS behoorde en uw topic is niet meer dan een intentieproces.

Bedrijven, intercommunales en andere organisaties nemen nu eenmaal politici op in hun raad van bestuur. Dat geldt (of gold) voor Inbev met Dehaene, voor Vivaqua met Mayeur en voor Diamond Center met Jan 'Diamant' Jambon.

frank1234 9 juli 2014 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7227808)

Ach, je wist maar al te goed dat Mayeur tot de PS behoorde en uw topic is niet meer dan een intentieproces.

Bedrijven, intercommunales en andere organisaties nemen nu eenmaal politici op in hun raad van bestuur. Dat geldt (of gold) voor Inbev met Dehaene, voor Vivaqua met Mayeur en voor Diamond Center met Jan 'Diamant' Jambon.

prive bedrijven doen wat ze willen maar voor intercommunales vind ik dat niet kunnen

De schoofzak 9 juli 2014 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7227808)

Vaneigenst. Wat had je gedacht dan.

.

Vette Pois(s)on 9 juli 2014 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7227792)

.

Een zeuspietje

Xenophon 9 juli 2014 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7227794)
dat is zo'n goeie 550 euro per vergadering. Zo extreem veel is dat niet, in de raden van bestuur van grote bedrijven krijgen bestuurders veel meer.

De hamvraag is: wat is de toegevoegde waarde van die Mayeur in die raad van bestuur? Als die daar gewoon poen gaat pakken is dat weggegooid geld. Als het een goede bestuurder is, valt dit nog goed te praten

Dat zou dan de eerste zijn in belgie.

Eduard Khil 9 juli 2014 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7228041)
Dat zou dan de eerste zijn in belgie.

er zijn veel goede bestuurders in Belgie. Alleen zitten daar maar weinig PSsers tussen ;-)

Pandareus 9 juli 2014 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 (Bericht 7227812)
prive bedrijven doen wat ze willen maar voor intercommunales vind ik dat niet kunnen

Ga je dat ook vinden nu de n-va op basis van haar huidige electorale score kan mandaatjes opeisen in de vele intercommunales ? Of gelden er andere normen voor hen ?

De schoofzak 9 juli 2014 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7228424)
Ga je dat ook vinden nu de n-va op basis van haar huidige electorale score kan mandaatjes opeisen in de vele intercommunales ? Of gelden er andere normen voor hen ?

Deze vraag lijkt me even dom, als de vraag die je zou stellen aan iemand die extreem pleit voor geweldloosheid:
ga je een agressief iemand met een wapen op een geweldloze manier aanpakken, en zou je daar in alle gevallen toch een uitzonderingsnorm voor weigeren ?

Wij zullen alles aanvaarden en alle (wettelijke enz. bla bla ...) aanvaarden dat dienstig kan zijn om onze programmapunten te kunnen verwezenlijken.

Of wat had je gedacht misschien ? Heiliger te zijn dan de paus ? Heter dan Hot Marijke ? Armer dan een koning met een yacht zonder diesel ? Houteriger dan Phphphillipe ? Meer voetbal-expert dan Mathilde ?

.

Garry 9 juli 2014 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7227746)
Jaloers?

Nee,...misselijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be