Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Wat kunnen we nog privatiseren ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204510)

Nar 9 juli 2014 14:04

Wat kunnen we nog privatiseren ?

Vermits we het er allemaal over eens zijn dat een samenleving niet bestaat (Tatcher : there is no such thing as society) dient alles wat nog niet geprivatiseerd is dat te worden. Water en openbaar ligt voor de hand en zal niet lang meer duren. Politie is ook al halvelings bezig. Gevangenissen is ons ook al voor gedaan in de VS en onderwijs en brandweer kan ook blijkt. De politiek heeft zichzelf al geprivatiseerd want van wisselwerking met een basis is er geen sprake meer en ze zijn verworden tot bedrijfjes. Wat nog. Wat is er nog publiek dat we kunne privatiseren ? Lucht zal misschien wat moeilijk zijn tenzij we de lucht zo vervuilen dat we propere lucht in bussen kunnen verkopen.

Taal. Taal is nog een publiek iets dat we kunnen privatiseren. Walter, ik koop alle klinkers. Vanaf heden bij mij te huur. Klinkers.

skaldis 9 juli 2014 14:32

Tja, nu de jongeren hoe langer hoe minder praten en via berichtjes comminiceren zie ik die mogelijkheid wel in. In de toekosmst als de spraaktechnologie nog verbetert kan men ook alle chats en conferencecalls ed prijzen en aanrekenen, of zelfs gesprekken op openbare plaatsen gezien het stijgend aantal camera's met geluidsopnames en gezichtsherkenning. Ik vraag me wel af wie in wat gaat mogen investeren en of het toegelaten zal zijn om nieuwe talen te ontwikkelen enn gebruiken om toch kosteloos te kunnen blijven communiceren.

Savatage 9 juli 2014 14:33

Belangrijkste zaken die dringend verbeterd moeten worden en uit het publieke wanbeleid mogen komen zijn de volgende: openbaar vervoer (nmbs) - onderwijs - gezondheidszorg.

morte-vivante 9 juli 2014 15:26

ik moet altijd lachen als men oppert om gezondheidszorg te privatiseren

US, lichtend voorbeeld, staat laatste in vergelijking met andere Westerse landen, en dit zowel op het vlak van toegankelijkheid, als kwaliteit.
nog een aantal fun facts over the land of the free:

Citaat:

The lack of UHC here in the U.S. has 3 profound effects.

1. The U.S. is the only country where medical expenses are a contributing (if not leading) cause of personal bankruptcies
2. The U.S. is the only country where employer provided healthcare coverage often plays into employment decisions
3. The U.S. is the only country where (according to The Commonwealth Fund this last April – here) there are now 84 million non-elderly Americans that are either uninsured – or underinsured

That 84 million is roughly 1/3 of the non-elderly U.S. population.
http://www.forbes.com/sites/danmunro...her-countries/
http://www.forbes.com/sites/danmunro...er-healthcare/

N-Vb 9 juli 2014 18:20

Het opsporen van corruptie kan geprivatiseerd worden.
De speurders kunnen zo een aardig centje verdienen.

tandem 9 juli 2014 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 7228244)
Het opsporen van corruptie kan geprivatiseerd worden. De speurders kunnen zo een aardig centje verdienen.

Heb vernomen dat er een kliklijn voor de burger gaat komen, bij een goed dossier krijgt de aangever 10% van het bedrag dat kan gerecupereerd worden.

hurricane 9 juli 2014 19:08

De parkeerwachters van private firma's zijn misschien de voorlopers van een geprivatiseerd politiekorps ?

N-Vb 9 juli 2014 19:25

In de VS zijn de gevangenissen geprivatiseerd.
Of we die richting uitmoeten is misschien wat te verregaand.

patrickve 9 juli 2014 21:15

Wat NIET moet geprivatiseerd worden:

politie,
gerecht,
gevangenissen
minimaal sociale zekerheid (hangaars met brood water en matrassen)
fundamenteel wetenschappelijk onderzoek
zekere vormen van certificatie (sommige diploma's en dergelijke) en normalisatie

Wat WEL moet geprivatiseerd worden: grotendeels al de rest, tenzij zou blijken dat 90% van de bevolking het publiek wil.

onderwijs
werklozensteun
pensioenen
ziekenzorg
vervoer

patrickve 9 juli 2014 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 7227943)
ik moet altijd lachen als men oppert om gezondheidszorg te privatiseren

US, lichtend voorbeeld, staat laatste in vergelijking met andere Westerse landen, en dit zowel op het vlak van toegankelijkheid, als kwaliteit.
nog een aantal fun facts over the land of the free:

Ik moet zeggen dat ik niet inzie waarom daar iets mis mee is: iets dat waardevol is, zoals gezondheidszorg, dat is toch normaal dat het veel kost en dat niet iedereen het zich kan veroorloven ?

goebezig 10 juli 2014 01:00

De staat.

schaduw 1 augustus 2014 19:50

Facebook lag weeral plat vandaag. Beter nationaliseren. Stilletjes aan net de rtt.

Erw 3 augustus 2014 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nar (Bericht 7227860)
Vermits we het er allemaal over eens zijn dat een samenleving niet bestaat (Tatcher : there is no such thing as society) dient alles wat nog niet geprivatiseerd is dat te worden. Water en openbaar ligt voor de hand en zal niet lang meer duren. Politie is ook al halvelings bezig. Gevangenissen is ons ook al voor gedaan in de VS en onderwijs en brandweer kan ook blijkt. De politiek heeft zichzelf al geprivatiseerd want van wisselwerking met een basis is er geen sprake meer en ze zijn verworden tot bedrijfjes. Wat nog. Wat is er nog publiek dat we kunne privatiseren ? Lucht zal misschien wat moeilijk zijn tenzij we de lucht zo vervuilen dat we propere lucht in bussen kunnen verkopen.

Taal. Taal is nog een publiek iets dat we kunnen privatiseren. Walter, ik koop alle klinkers. Vanaf heden bij mij te huur. Klinkers.

Wat is privatiseren: stoppen met andermans afgepakt geld toe te stoppen.
Als alles zou geprivatiseerd worden dan zouden belastingen logischerwijze 0 worden, en gebeurt alles via vrijwillige transacties.
Mij lijkt het net het omgekeerd, beter de vraag stellen wat er nog kan verstaatst worden. Er is niet veel meer over, das dus gemakkelijker om te zoeken.

Allesstroomt 23 augustus 2014 05:47

In het VK blijken de opvangcentra voor vluchtelingen geprivatiseerd. Bron : http://m.deredactie.be/#/snippet/53f...f254f0f20d6806

Dat kunnen we in Vlaanderen ook doen. En om de nationale loonkost te doe zakken kunnen we die mensen hier ook arbeid laten verrichten aan 2 euro per uur. In plaats van vluchtelingencentra in de laatste groengebieden of op dure stadsgrond kunnen ze beter in de grote industriegebieden worden gevestigd. Dan kunnen de bedrijven gebruik maken van deze mensen die zich vervelen in afwchting van hun uitzetting om hun globale loonkost te drukken. Zo hebben ze meer geld om eigen volk te werk te stellen en heeft de staat meer geld om eigen werklozen beter te comforteren. Twee voor de prijs van een.

Cheminot 23 augustus 2014 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt (Bericht 7297080)
In het VK blijken de opvangcentra voor vluchtelingen geprivatiseerd. Bron : http://m.deredactie.be/#/snippet/53f...f254f0f20d6806

Dat kunnen we in Vlaanderen ook doen. En om de nationale loonkost te doe zakken kunnen we die mensen hier ook arbeid laten verrichten aan 2 euro per uur. In plaats van vluchtelingencentra in de laatste groengebieden of op dure stadsgrond kunnen ze beter in de grote industriegebieden worden gevestigd. Dan kunnen de bedrijven gebruik maken van deze mensen die zich vervelen in afwchting van hun uitzetting om hun globale loonkost te drukken. Zo hebben ze meer geld om eigen volk te werk te stellen en heeft de staat meer geld om eigen werklozen beter te comforteren. Twee voor de prijs van een.

En trollen maar...

Vlad 29 mei 2025 10:42

5

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be