![]() |
Vlaams Blok wil Pablo Neruda censureren
Vlaams Blok wil Pablo Neruda censureren
![]() Gemeenteraad Schoten, 24 juni 2004 Interpellatie van Ghislaine Peleman (Vlaams Blok): Een zomerproject rond Pablo Neruda? Nee, bedankt.Oh gruwel: Pablo Neruda hield er meningen op na die mevrouw Peleman niet zinnen en hop: draai die geldkraan dicht. Gevolg: geen enkele culturele werking die overheidsmiddelen ontvangt, mag nog iets rond Neruda programmeren. Een cultureel project doodknijpen, heet zoiets. Wee de dag dat het Vlaams Blok de culturele programmatie mag bepalen en we met zijn allen naar de zoveelste Cyriel Verschaeve-herdenking worden getrommeld... Bron: http://www.neruda.be/neruda/artikel....2046&rubriek=1 |
Waarom moet de staat geld steken in 't is eender welke culturele manifestaties op een ogenblik dat we verzuipen in de staatsschuld ?
Of is Preatorian bvb voorstander van subsidiëring van de Staf De Clerq herdenking door de overheid ?? Als ge U met cultuur wilt bezighouden doe het dan met uw eigen centen maar niet met die van de burger zijn belastingsgeld. En dat geld voor alle culturele activiteiten. ofwel vraagde inkom ofwel zorgde dat het zo'n succes is dat ge rondkomt. Nodig desnoods K3 uit om wat liedekens te komen playbacken he. |
Waar pleiten ze dan wel voor censuur?
|
Zonder cultuur is een beschaving gedoemd om te verdwijnen. En dit staaltje van Blok-censuur doet mij toevallig terugdenken aan de visie van de nazi's omtrent "ontaarde kunst".
Neruda heeft enorm veel literaire kwaliteiten, los van zijn politieke mening. Het Blok was de eerste om deze literatuur af te rekenen op een externe factor. |
Met keizer Karel hebben ze blijkbaar geen probleem. Dacht nochthans dat dat ok niet zo'n lieve meneer was.
|
Er is een verschil tussen verbieden en niet-subsidiëren.
Een tentoonstelling/theater/weetikveelwat rond 'de glorie van het derde rijk' zal ook geen subsidies krijgen. Als jullie persé massamoordenaars willen in de schijnwerper plaatsen, doe gerust. Maar niet met mijn belastingsgeld. Dat geldt evenzeer voor Neruda als voor Mao, Hitler, Leopold van Belgique, ... |
Heb het artikel 3 maal gelezen en nog steeds vraag ik me af waar het Vlaams Blok voor censuur pleit.
Vervolgens keek ik naar de topicstarter, en ik wist voldoende. Praetorian, onze would be-intellectueel die helaas de ene dommigheid na de andere post. |
Volgens mij zijn er momenteel wel belangrijkere dingen dan cultuur. (tekort sociale zekerheid, betaalbare woningen,...)
Hoeveel procent van de bevolking interesseert zich uberhaupt in dergelijke onzin??? |
Citaat:
|
Citaat:
Het zou zelfs kunnen dat je zonder medeweten mij al hebt ontmoet op 1 van de Vlaams Blok-meetings. |
Zo in de aard van : Bellien zijn vrouw is een Vlaams Blokster dus alles wat Bellien
schrijft is Blok propaganda ? Of Verstrepen staat nu op de lijst van het Vlaams Blok dus al zijn programma's waren blok programma's ? bedoelde zulke dingen. tja kan echt niet he. Nu tussen ons gezegd en gezwegen : ik dacht dat ge het eerst had over een forumlid van hier die ook neruda noemt. Dat zou ik nie kunnen verdragen. Die neruda van hier moet zijne vrije zeg kunnen doen. Zonder censuur. Maar ja ik zijn maar ne simpele mens en snap nie veel van cultuur en zeker nie van cultuur �* la Neruda. 'k had der nog nooit van gehoord. Wat schreef die mens ? Liefdesverhalen ? Thrillers ? Rechtbankthrillers ? Stripverhalen ? |
Dan nog, waarom moet ik voor een cultureel ding in verband met Stalinistische literaire agigator betalen?
Als ik cultuur wil hebben ,dan wil ik ervoor betalen. Maar dan wel op persoonlijke basis. Ik geef liever €20 uit aan een optreden van Katastroof in een bruine kroeg, dan €2 aan het ballet van Vlaanderen in een prachtig gerestaureerd theater. |
Citaat:
Ik zag amper iets op polinco, en zeker niets over jou. |
Citaat:
|
Tja George lang leve k3 he..
En een beschaving die geen cultuur heeft gaat ten onder ??? Sorry Preatorian ELKE beschaving gaat ten onder, of ze nu cultuur heeft of niet. Zelfs de beschaving van Neruda ging ten onder ... |
Citaat:
Leugen nummer zoveel van Praetorian. |
Citaat:
|
Ik zie anders ook niet echt censuur. Enkel een terechte opmerking over het feit dat dit gesubsidieerd wordt.
|
Citaat:
Nogmaals: toon dit eens aan. |
Laat het mij zo samenvatten :
Voorpost vraag subsidie voor De Clerq herdenking : reactie : geen belastingsgeld voor die zwartzak. Iemand vraagt subsidie voor Neruda herdenking : reactie : geen belastingsgeld voor die rode zak. twee maal een juiste reactie volgens mij. maar ja wie zenne kik weer he .. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be