Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Netanyahu: "Wij proberen vooral een maximaal aantal burgerslachtoffers te maken". (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204593)

Soeraya 12 juli 2014 13:13

Netanyahu: "Wij proberen vooral een maximaal aantal burgerslachtoffers te maken".

"Wij voeren aanvallen uit op scholen, ziekenhuizen, kinderen"

Netanyahu: "Wij proberen vooral een maximaal aantal burgerslachtoffers te maken". Een montage van LuckyTV dat alles heel goed samenvat

Hieronder link van video

http://www.luckymedia.nl/luckytv/201...rslachtoffers/

Soeraya 12 juli 2014 14:08

Het gaat helemaal niet om Hamas te bestrijden maar om zoveel burger slachtoffers te maken. Hamas gebruiken ze gewoon als excuus en smoes.

Eliyahu 12 juli 2014 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soeraya (Bericht 7230729)
"Wij voeren aanvallen uit op scholen, ziekenhuizen, kinderen"

Netanyahu: "Wij proberen vooral een maximaal aantal burgerslachtoffers te maken". Een montage van LuckyTV dat alles heel goed samenvat

Hieronder link van video

http://www.luckymedia.nl/luckytv/201...rslachtoffers/

Bs'd

Slechte vervalsing van jodenhaters.

koppijn 13 juli 2014 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7231218)
Bs'd

Slechte vervalsing van jodenhaters.

Het is een goede vervalsing, precies echt, maar een slechte grap.
Persiflage van Lukcy TV wordt “not funny” genoemd door Israëlische tv-zender.
Dit toont aan hoever men tegenwoordig kan gaan in manipulatie van beeld en geluid.
Die uitspraak is veel meer verwant met de Hamas strategie. Bij luchtalarm moeten Israëlische burgers naar schuilkelders begeven. In Gaza zijn schuilkelders blijkbaar exclusief voor Hamas leiders en niet voor de bevolking.

Tamam 13 juli 2014 10:22

Je moet echt dom zijn om te geloven dat dit echt is, en niet in te zien dat dit een montage is met een sarcastische boodschap tegenover Israel en het schoothondje Amerika.

Zeus 13 juli 2014 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 7231592)
Die uitspraak is veel meer verwant met de Hamas strategie. Bij luchtalarm moeten Israëlische burgers naar schuilkelders begeven. In Gaza zijn schuilkelders blijkbaar exclusief voor Hamas leiders en niet voor de bevolking.

Bron?

koppijn 13 juli 2014 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7231610)
Bron?

Ik heb veel bronnen dat Israëliërs zich naar schuilkelders moeten begeven bij een luchtaanval, helaas kan ik U geen bronnen geven dat Hamas oproept dat Palestijnse burgers zich naar schuilkelders moeten begeven bij een luchtaanval. Waarom is Hamas niet bezorgd om het welzijn van zijn burgers?

Zeus 13 juli 2014 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 7231670)
Ik heb veel bronnen dat Israëliërs zich naar schuilkelders moeten begeven bij een luchtaanval, helaas kan ik U geen bronnen geven dat Hamas oproept dat Palestijnse burgers zich naar schuilkelders moeten begeven bij een luchtaanval. Waarom is Hamas niet bezorgd om het welzijn van zijn burgers?

Maar u kan mij dus ook geen bronnen geven dat Hamas Palestijnse burgers verhindert zich naar de schuilkelders te begeven zoals u boven beweerde?

Zou het misschien kunnen dat alle kelders en gangen door de Israeli's zijn gebombardeerd onder het mom van wapensmokkel en -opslag?

koppijn 13 juli 2014 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 7231609)
Je moet echt dom zijn om te geloven dat dit echt is, en niet in te zien dat dit een montage is met een sarcastische boodschap tegenover Israel en het schoothondje Amerika.

Het gaat om de intentie van deze topic opener:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soeraya (Bericht 7230819)
Het gaat helemaal niet om Hamas te bestrijden maar om zoveel burger slachtoffers te maken. Hamas gebruiken ze gewoon als excuus en smoes.

Allicht is dit ook ironisch en sarcastisch bedoelt, hij kan dit toch niet serieus bedoelt hebben. ;-)

Charlie don't Surf 13 juli 2014 11:26

LuckyTV Hamas

koppijn 13 juli 2014 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7231677)
Maar u kan mij dus ook geen bronnen geven dat Hamas Palestijnse burgers verhindert zich naar de schuilkelders te begeven zoals u boven beweerde?

Why Gaza Doesn’t Have Bomb SheltersAls er geen zijn kan men daar moeilijk bronnen over geven.
Spervuur raketten Hamas; Eén miljoen Israëliërs naar schuilkelders Zelf de kleinste nederzetting aan Gaza en de Libanese grens hebben schuilkelders.

Citaat:

Zou het misschien kunnen dat alle kelders en gangen door de Israeli's zijn gebombardeerd onder het mom van wapensmokkel en -opslag?

De bedoeling van een schuilkelder is wel dat ze bom resistent zijn.
Smokkeltunnels tussen Gaza en Egypte hebben een andere functie dan burgerbescherming.

Miauw! 13 juli 2014 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 7231670)

Gisteren heb ik nog foto's gezien van Palestijnen in een schuilkelder. Mocht je 't niet geloven, wil ik ze best even opzoeken.

Miauw! 13 juli 2014 12:36

"Het conflict heeft al het leven gekost aan 166 Palestijnen. Volgens de VN zou 77 procent van de slachtoffers gewone burgers zijn."
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...a-binnen.dhtml

:(

Nietzsche 13 juli 2014 13:00

Jezus TS, ben jij volkomen debiel ofzo?

Lucky TV maakt montages, grapjes...

koppijn 13 juli 2014 13:37

Hamas :"Wij proberen vooral een maximaal aantal burgerslachtoffers te maken".

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7231823)
Gisteren heb ik nog foto's gezien van Palestijnen in een schuilkelder. Mocht je 't niet geloven, wil ik ze best even opzoeken.

Dat kan alleen uit eigen burgerinitiatief maar geen algemene voorziening door Hamas.

Why there are no bomb shelters in Gaza:"This morning an Al Jazeera television reporter speaking in Gaza City commented that there were no bomb shelters for Palestinian Arabs to use or air raid sirens to warn of an imminent aerial attack. That’s one reason why casualties are higher than they should be in the Gaza Strip."
Effects of the Gaza War:"The entire civilian population in the Gaza strip remains vulnerable, the UN reported, with no safe haven, no bomb shelters and with closed borders, making it one of the rare conflicts where civilians have no place to flee."

Als men dat vergelijkt met het Israëlische grensstadje Sderot: 'Even een situatieschets van het leven in Sderot: op elke hoek van de straat staat een bombshelter, boven scholen heeft men betonplaten bevestigd om raketten op te vangen en om dit alles af te maken hangt er boven de stad een sensor die uitrekent waar een raket zal gaan inslaan.' http://isreality.nl/2013/03/een-levende-bijbel/

Die raketten campagne van Hamas heeft geen enkele militaire nut. En men weet dat er repercussies op volgen. Wat wil Hamas met die actie dan bekomen? Media aandacht met allicht zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers en dat kan men niet bekomen met zoveel mogelijk bomb shelters te installeren.
Topic lijkt mij correct alleen heeft die zich vergist betreft persoon.

atmosphere 13 juli 2014 13:58

Het betreft een fragment van DE Wereld Draait Door

atmosphere 13 juli 2014 14:13

Er is volgens mij 1 probleempje in Gaza, er is geen luchtalarm!

voor zo ver ik weet, maar kan het mis hebben.
Dan valt er weinig naar schuilkelders te rennen.

O wacht dit was toch al genoemd, zie ik nu

Eliyahu 13 juli 2014 14:26

Citaat:

Bs'd

Nee, dat zou niet kunnen, want de tunnels bevinden zich alleen in de grensstreek tussen gaza en Egypte.

Miauw! 13 juli 2014 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7231947)
Bs'd

Nee, dat zou niet kunnen, want de tunnels bevinden zich alleen in de grensstreek tussen gaza en Egypte.

En hoe verklaar je dan artikels als deze:
Israël bombardeert smokkeltunnel Gazastrook
Israël bombardeert smokkeltunnels in Gazastrook

quercus 13 juli 2014 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 7231703)
Why Gaza Doesn’t Have Bomb SheltersAls er geen zijn kan men daar moeilijk bronnen over geven.
Spervuur raketten Hamas; Eén miljoen Israëliërs naar schuilkelders Zelf de kleinste nederzetting aan Gaza en de Libanese grens hebben schuilkelders.

De bedoeling van een schuilkelder is wel dat ze bom resistent zijn.
Smokkeltunnels tussen Gaza en Egypte hebben een andere functie dan burgerbescherming.

Wat ze in Commentarymagazine schrijven over het bewust nalaten door Hamas om voor de burgerbevolking schuilkelders te voorzien heb ik deze morgen ook op de radio gehoord door een correspondent in de huidige oorlogszone. Het walgelijke is wel dat ondertussen de kopstukken van Hamas zich hebben teruggetrokken in diepe schuilkelders die tegelijkertijd ook dienst doen als arsenaal voor hun uiteenlopende soorten raketten). Hun eigen burgerbevolking krijgt geen toegang tot die zeer degelijk uitgebouwde constructies. Hoe kun je dat soort "leiders" het best omschrijven? Lafaards van het laagste soort. Eigenlijk verwondert het mij niet. Wanneer je ziet dat moslims er evenmin om malen om met bomaanslagen (zie Irak, Syrië, Afghanistan, Somalië...) talloze niets vermoedende burgers (moslims, waaronder veel vrouwen en kinderen!)) de dood of de verminking in te jagen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be