Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vliegtuigoverlast noord- en oostrand (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204636)

van Maerlant 14 juli 2014 10:13

Vliegtuigoverlast noord- en oostrand

Hallo iedereen. Na lange tijd nog eens online met een prangende vraag.

Ik ben al enige tijd op zoek naar een huis in de Vlaamse noord- of oostrand. Momenteel woon ik na 20 jaar Pajottenland en 5 jaar Leuven met mijn verloofde op een appartement in Zaventem. Nu ben ik echter op zoek naar iets ruimers.

Gezien ik niet van de regio ben, irriteren de vliegtuigen mij énorm. Intussen weet ik waar zeker niet te gaan wonen (vooral Steenokkerzeel, blijkbaar), maar nog steeds niet welke gemeenten in deze regio de minste overlast hebben. Ik werk op de luchthaven, dus de westrand is jammer genoeg geen optie meer (de Ring is een verschrikking in die richting). Weet iemand waar ik heen kan? Kampenhout, Kortenberg, Bertem etc. Een beetje overlast is natuurlijk niet te vermijden, maar ik wil niet het gevoel hebben op een landingsbaan te wonen...

maddox 14 juli 2014 10:19

Ik moet eerlijk toegeven, af en toe hoor ik wel eens een vliegtuig, en af en toe hoor ik een boot op't kanaal. Voornaamste lawaai in't straat zijn de bussen van De Lijn. Maar met hun aantal ritten is dat ook beperkt.

Maar tja, ik woon dan ook aan de noordrand van het centrum van vilvoorde.

manta 14 juli 2014 10:36

Daar valt het nog mee.
Aan de kust is het veel erger, vooral aan het ooststrand, bij 't minste zuchtje wind staan ze er met honderden vliegers te spelen... Da's pas overlast... ;-)

manta 14 juli 2014 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 7232942)

Ik ben al enige tijd op zoek naar een huis in de Vlaamse noord- of oostrand. Momenteel woon ik na 20 jaar Pajottenland en 5 jaar Leuven met mijn verloofde op een appartement in Zaventem. Nu ben ik echter op zoek naar iets ruimers.

Gezien ik niet van de regio ben, irriteren de vliegtuigen mij énorm. Intussen weet ik waar zeker niet te gaan wonen (vooral Steenokkerzeel, blijkbaar), maar nog steeds niet welke gemeenten in deze regio de minste overlast hebben. Ik werk op de luchthaven, dus de westrand is jammer genoeg geen optie meer (de Ring is een verschrikking in die richting). Weet iemand waar ik heen kan? Kampenhout, Kortenberg, Bertem etc. Een beetje overlast is natuurlijk niet te vermijden, maar ik wil niet het gevoel hebben op een landingsbaan te wonen...

Zijn andere streken geen mogelijkheid? Voor woon- werkverkeer kan je nog zoeken naar alternatieven...

morte-vivante 14 juli 2014 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 7232942)

Kampenhout, Erps, Kortenberg, Nossegem, zelfs Bertem, allen hebben wel last. Ik woon in Steenokkerzeel, en als ge een beetje oplet en net tussen 2 landingsroutes in kunt kopen, valt dat vliegtuiglawaai wel mee. Mijn ouders wonen in Vilvoorde kort bij de ring, en daar is het lawaai storender dan hier.

er bestaan tegenwoordig kaarten van de regio rond de luchthaven waar de geluidsoverlast mooi staat aangeduid. Ik moet eens zien als mijn google-fu me niet in de steek laat...

morte-vivante 14 juli 2014 11:04

hier vind je ze:

http://www.brusselsairport.be/nl/env/noise_contours/

manta 14 juli 2014 11:18

Gewoon geduld hebben, binnenkort is er toch geen betaalbare brandstof meer en zullen het enkel stille zweefvliegtuigen zijn... 8-)

Klojo eerste klas 14 juli 2014 11:33

als je nooit 's nachts moet werken, moet je misschien eens de treinverbindingen naar de luchthaven bekijken ? (maar dan wel rekening houden dat er misschien ooit wel eens uitzonderlijk een klein plaatselijk stakingske kan zijn van een uurtje maximum, niet meer.... ;-))

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be