Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Jambon onder vuur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204649)

mauste 14 juli 2014 18:07

Jambon onder vuur

"Verandering nu" kakelen de separo-nationalisten, en och God, ze plegen nu al broedermoord.
Uit Knack 14 juli
"Zonder actuele aanleiding en op een moment dat de postjes verdeeld moeten worden, haalt doorbraak.be zwaar uit naar N-VA-boegbeeld Jan Jambon. Dat is zeer opmerkelijk voor een opiniesite die veel goede banden heeft met de Vlaamse Volksbeweging"

Henri1 14 juli 2014 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mauste (Bericht 7233610)
"Verandering nu" kakelen de separo-nationalisten, en och God, ze plegen nu al broedermoord.
Uit Knack 14 juli
"Zonder actuele aanleiding en op een moment dat de postjes verdeeld moeten worden, haalt doorbraak.be zwaar uit naar N-VA-boegbeeld Jan Jambon. Dat is zeer opmerkelijk voor een opiniesite die veel goede banden heeft met de Vlaamse Volksbeweging"

Die van n-va zijn salon-vlaamsnationalisten die er als de dood voor zijn iets verkeerd te zeggen of te doen.

De slogan "Denken, Durven, Doen" klinkt dus wel erg hol.

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/he...van-jan-jambon

ilfalco 14 juli 2014 18:18

Een ex medewerker..... dat verklaard meteen alles.

Wapper 14 juli 2014 18:48

"De auteur is een voormalig N-VA-medewerker.

Opiniestukken zijn op persoonlijke titel van de auteur en binden niet de redactie van Doorbraak."

De druiven zullen wat zuur zijn, zeker? :rofl:

Varrus 14 juli 2014 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7233661)

Opiniestukken zijn op persoonlijke titel van de auteur en binden niet de redactie van Doorbraak."

Dat de auteur een voormalige medewerker is, vind ik onvoldoende om zijn opiniestuk af te doen als persoonlijke zurigheid.

Ik stelde mij ook al vragen bij het functioneren van Jambon, met als dieptepunt zijn uitspraken over het verkopen van het eigen huis bij werkloosheid. We zullen het nooit weten, maar deze droevige uitspraak (waarvan ik geloof dat hij er zelf wel achter stond) heeft de tripartite misschien wel de nipte meerderheid van de zetels opgeleverd.

Pandareus 14 juli 2014 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7233661)

Wat denk je nu eigenlijk bewezen te hebben, dat je zo moet schaterlachen ?
Rare jongens, die nationalisten... Als je kritiek hebt op Doorbraak.be dat ze een bende nationalistische autisten zijn met sturm und drang neigingen en dat ze de souplesse hebben van een dwarsligger van de NMBS is het kot te klein.

Maar als er iemand een stuk gepubliceerd krijgt dat niet past in het eigen heilsverhaal dan mag die met schaterlachende smiley weggezet worden als "een voormalig medewerker". Dit ruikt nogal naar revanchisme, niet ?

Knuppel 14 juli 2014 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7233615)
Die van n-va zijn salon-vlaamsnationalisten die er als de dood voor zijn iets verkeerd te zeggen of te doen.

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/he...van-jan-jambon

Ach, er zitten er hier waarvoor we absoluut niet voor bang hoeven te zijn dat ze iets verkeerd zeggen. Ze zijn er wel meestal als eersten bij om de kritiek op de één of andere Vlaams-nationalist te bevestigen maar iets zinnigs zeggen doen ze nooit.

Knuppel 14 juli 2014 19:08

En zie. Weer ene die zijn duit in het zakje komt doen.
Het begint toch echt een beetje op frustratie te lijken.
En de vorming van de toekomstige federale dinges is nog maar twee maandjes bezig.

Knuppel 14 juli 2014 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mauste (Bericht 7233610)
Uit Knack 14 juli

Het is eraan te merken dat jij niet al teveel kaas hebt gegeven van de Vlaamse Beweging.

Het klopt dat de Vlaamse Beweging banden heeft met de Vlaams-nationalistische partijen. En niet alleen met de N-VA. Het zou nogal verwonderlijk zijn als dat niet het geval was, nietwaar.

Het klopt echter ook dat de Vlaamse Beweging geen politieke partij is. En het klopt vooral dat ze het niet altijd eens is met de keuzes die de Vlaams-nationalistische partijen maken. Om dat te weten hoef je maar op te zoeken hoe "eens" de Vlaamse Beweging het destijds was met de VU en "minister van staat", Hugo Schiltz.

Van een broedermoord, zoals jij en je aanhangers het noemen, is bijgevolg geen sprake. Van opgekropte frustratie bij de belgicistjes blijkbaar wel. Nochtans hoeven ze maar te wachten om "hoera" te roepen tot de tripartite zonder de N-VA is gevormd.
Ik weet het jongens. Het dùùrt inderdaad te lang. Elke dag zonder federale dinges is een marteling voor jullie, hé?

morte-vivante 14 juli 2014 19:26

Dat zijn r teveeł om af te doen als onachtzaamheid, dat riekt eerder naar incompetentie

marie daenen 14 juli 2014 19:38

Oei, ze hebben echt geen enkel goed nieuws meer over voor de Vlamingen. Zelfs indien ze er nog in slagen op slinkse wijze de volgende anti-Vlaamse federale regering op poten te krijgen, het Belgisch débacle is niet meer te verbergen en dus Vliegen ze maar als Vliegen op een stront bij elk mogelijke afbraaknieuws over een NVa'er.

Ze worden inderdaad met de dag armzaliger.

En dat zou onze Vlaamse ruimdenkende elite moeten voorstellen!

vlijmscherp 14 juli 2014 20:32

Me kan toch niet ontkennen dat de uitspraken van Jambon in de laatste weken voor de verkiezingen dom waren en stemmen gekost hebben,

patrickve 14 juli 2014 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7233615)

Misschien was dat geinspireerd door "eendracht maakt macht" :lol:

morte-vivante 14 juli 2014 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Varrus (Bericht 7233683)
Dat de auteur een voormalige medewerker is, vind ik onvoldoende om zijn opiniestuk af te doen als persoonlijke zurigheid.

Ik stelde mij ook al vragen bij het functioneren van Jambon, met als dieptepunt zijn uitspraken over het verkopen van het eigen huis bij werkloosheid. We zullen het nooit weten, maar deze droevige uitspraak (waarvan ik geloof dat hij er zelf wel achter stond) heeft de tripartite misschien wel de nipte meerderheid van de zetels opgeleverd.

ik denk dat ook

triestig hoe gecrispeerd er gereageerd wordt

heeft em in elk van de opgesomde gevallen geblunderd, of niet. Dat is de vraag. Niet wie het geschreven heeft, waar het gepubliceerd wordt, of welke kleur van onderbroek panda nu weer aan heeft (ik gok een rooie)

morte-vivante 14 juli 2014 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7233825)
Me kan toch niet ontkennen dat de uitspraken van Jambon in de laatste weken voor de verkiezingen dom waren en stemmen gekost hebben,

het gaf de traditio's bijkomende munitie (ziet eens hoe asociaal de N-VA is), en dus heeft het stemmen gekost

vlijmscherp 14 juli 2014 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 7233828)
het gaf de traditio's bijkomende munitie (ziet eens hoe asociaal de N-VA is), en dus heeft het stemmen gekost

Hoogstwaarschijnlijk is dat idd zo. Maar voor sommigen kan een N-VA'er niets misdoen. Soms heb ik het gevoel in een sekte terecht gekomen zijn.

marie daenen 14 juli 2014 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7233833)
Hoogstwaarschijnlijk is dat idd zo. Maar voor sommigen kan een N-VA'er niets misdoen. Soms heb ik het gevoel in een sekte terecht gekomen zijn.

Inderdaad het heeft er alle schijn van dat u in de sekte 'la Belgique' bent terecht gekomen. Maar ja kent u vele sekten met een uithangbord zo groot als de hele Vlaamse regimemedia?

Vrijheideerst 14 juli 2014 20:54

Jambon zijn uitspraken waren dom, maar ze hebben de N-VA niet geschaad.

Klojo eerste klas 14 juli 2014 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7233825)

Niet enkel Jambon. Je zou toch verwachten dat ze, als ze weten dat ze zo nauwlettend in de gaten gehouden worden, toch elk woord zouden wikken en wegen en kijken of ze niet kunnen worden 'misverstaan' ? 'k Had ze toch slimmer verwacht.
(Dat is nu eens iets dat ik vrij rap heb geleerd...advocaat van de duivel spelen voor je een tekst, een programma, een voorstel, enz. definitief goedkeurt)

vlijmscherp 14 juli 2014 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7233844)
Inderdaad het heeft er alle schijn van dat u in de sekte 'la Belgique' bent terecht gekomen. Maar ja kent u vele sekten met een uithangbord zo groot als de hele Vlaamse regimemedia?

Wat bazel jij hier nu allemaal? Ben ik nu een Belgicist ofwa?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be