Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De kracht van verandering: kinderbijslag blijft nog 3 jaar ongewijzigd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204669)

westdiep 15 juli 2014 11:46

De kracht van verandering: kinderbijslag blijft nog 3 jaar ongewijzigd

Mooi,

De mannen die het land radical gaan hervormen hebben blijkbaar 3 jaar nodig om de bedragen van de kinderbijslag aan te passen ondanks dat er een breed politiek draagvlak is.

De kracht van verandering?
Blijkbaar 2 platte AA batterijtjes...

http://www.hln.be/hln/nl/17781/Reger...ewijzigd.dhtml

Tavek 15 juli 2014 11:50

Ge had toch echt niet gedacht dat iemand als Dewever of anderen in hun partij meer waren als "moelemannen" ?

Als het er op aankomt zijn ze identiek aan de traditionele partijen: veel beloven, niks doen. Alleen is Dewever verbaal zodanig sterk dat hij in staat is mensen te doen geloven dat hij het echt meent.

Het huidige vlaamse regeerakkoord gaat dus absoluut niet revolutionair worden en evengoed afgesloten kunnen geweest tussen CD&V en de VLD.

De schoofzak 15 juli 2014 12:13

Uit de link:

Citaat:

de tijd om de *technische aspecten van de nieuwe bevoegdheid in orde te brengen
Wel, we zijn benieuwd of daar nog concretere informatie over komt; maar in afwachting toch: liever goed voorbereid en zonder stoten en schokken ... dan spektakel-wijzigingen van vandaag op morgen.

.

westdiep 15 juli 2014 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7234441)
Uit de link:

Wel, we zijn benieuwd of daar nog concretere informatie over komt; maar in afwachting toch: liever goed voorbereid en zonder stoten en schokken ... dan spektakel-wijzigingen van vandaag op morgen.

.

Inderdaad zonder schokken of stoten, goed doordacht en voorbereid, het mantra van de 'radicale' hervormingen van de NVA. Hoelang gaat dat dan duren om de sociale zekerheid te splitsen? 20 jaar?

En dan te weten dat ze dat al minstens 2 jaar voor de verkiezingen wisten dat het eraan zat te komen. 5 jaar in totaal, knap.

Vrijheideerst 15 juli 2014 12:46

De fout van de N-VA?

Ik zie het niet, maar ik ben slechts een onnozel kindertje :magniet:

westdiep 15 juli 2014 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7234481)
De fout van de N-VA?

Ik zie het niet, maar ik ben slechts een onnozel kindertje :magniet:

Het is een beslissing van de Vlaamse onderhandelaars, NVA en CD&V, tot zover de kracht van verandering in praktijk.

Vrijheideerst 15 juli 2014 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westdiep (Bericht 7234485)
Het is een beslissing van de Vlaamse onderhandelaars, NVA en CD&V, tot zover de kracht van verandering in praktijk.

Dus, in overleg?

En waarom blijft het ook nog drie jaar zo? De Vlaamse regering bestuurt tot 2019 he.

Amon_Re 15 juli 2014 12:55

Het concept van regeren met meerdere partijen is blijkbaar moeilijk te vatten voor sommigen. Kijk, had N-VA een absolute meerderheid gehad, dan kon je dit verwijt gerechtvaardigd uiten, maar nu? Nu maak je je alleen maar belachelijk.

Anna List 15 juli 2014 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westdiep (Bericht 7234401)
Mooi,

De mannen die het land radical gaan hervormen hebben blijkbaar 3 jaar nodig om de bedragen van de kinderbijslag aan te passen ondanks dat er een breed politiek draagvlak is.

ge hebt gelijk! en dan nog de kinderbijslag, artikel nummer 1 vh N-VA partijprogramma !

het begin vh einde vd N-VA !

Vrijheideerst 15 juli 2014 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 7234494)
Het concept van regeren met meerdere partijen is blijkbaar moeilijk te vatten voor sommigen. Kijk, had N-VA een absolute meerderheid gehad, dan kon je dit verwijt gerechtvaardigd uiten, maar nu? Nu maak je je alleen maar belachelijk.

Oh, er zullen wel nog wat verwijten komen.

Ik verwacht Pandakneus, Henri, en Il Falco nog.

De schoofzak 15 juli 2014 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westdiep (Bericht 7234457)
Inderdaad zonder schokken of stoten, goed doordacht en voorbereid, het mantra van de 'radicale' hervormingen van de NVA. Hoelang gaat dat dan duren om de sociale zekerheid te splitsen? 20 jaar?

En dan te weten dat ze dat al minstens 2 jaar voor de verkiezingen wisten dat het eraan zat te komen. 5 jaar in totaal, knap.

Ik ben geen wetstechnieker inzake sociale zekerheid, maar ik vermoed wel dat je hier het spel wat forceert.

De verkiezingsuitslag werd afgewacht om te bepalen hoe men de bevoegheid ging invullen;
want hoe dan ook, met een andere uitslag zou men de zaak toch overboord gooien en opnieuw in mekaar steken naargelang de goesting van de partij(en) die de verkiezingen dermate wonnen dat ze een meerderheid konden maken.

Ik heb dat hier nog gezegd:
nva is niet heiliger dan de paus, of heiliger dan voorzitter paterke Beke;
nva is niet mooier dan Axelle Despiegeleieren
niet houteriger dan Phphphillipe
niet truttiger dan Mathilde
niet sletteriger dan Ilse De Meulemeesteres
....
nva is wel gewoontjes recht door zee, met Vlaamse maar voorzichtige hardnekkigheid. Enne ... dat loont.

.

Distel 15 juli 2014 13:35

dubbel.

Distel 15 juli 2014 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westdiep (Bericht 7234401)
Mooi,

Ja, want "de kracht van verandering" wilt natuurlijk zeggen dat �*lles gaat veranderen. Maar dan ook �*lles he! Dus voor de dingen die niet veranderen: zeker allemaal individueel over komen neuten!

CD&V had als slogan "Sterker Vlaanderen, sterker land". We wachten dus vol spanning op het fitnessprogramma van de tsjeeven. En anders: rap een topic openen hee.

Overigens, je topic is misleidend, zelfs leugenachtig. De Vlaamse regering wordt, zoals het artikel zegt, pas in 2017 bevoegd voor de kinderbijslag en k�*n dus nog niks doen. En daarom geven ze zich tot dan de tijd om de technische aspecten in orde te krijgen. Het is dus momenteel het federale niveau van Di Rupo waar de zaak stil ligt. Ga daar misschien wat zagen.

Vrijheideerst 15 juli 2014 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7234545)
Ja, want "de kracht van verandering" wilt natuurlijk zeggen dat �*lles gaat veranderen. Maar dan ook �*lles he! Dus voor de dingen die niet veranderen: zeker allemaal individueel over komen neuten!

CD&V had als slogan "Sterker Vlaanderen, sterker land". We wachten dus vol spanning op het fitnessprogramma van de tsjeeven. En anders: rap een topic openen hee.

Overigens, je topic is misleidend, zelfs leugenachtig. De Vlaamse regering wordt, zoals het artikel zegt, pas in 2017 bevoegd voor de kinderbijslag en k�*n dus nog niks doen. En daarom geven ze zich tot dan de tijd om de technische aspecten in orde te krijgen. Het is dus momenteel het federale niveau van Di Rupo waar de zaak stil ligt. Ga daar misschien wat zagen.

Bedankt Distel ;-)

westdiep 15 juli 2014 14:13

Dus we stellen vast dan ondanks dat iedereen in 2010 vaststelt dat de kinderbijslag aangepast moet worden, de partijen die het gaan doen, de radicale hervormens, de oases in de woestijn, zichzelf nog eens 3 jaar bedenktijd geven vooraleer het Vlaams gezin met gemiddeld minder dan 2 kinderen dat in de praktijk gaat merken.

Dank U wel!

Fout van de NVA/CD&V: alleen dat ze nu zichzelf nog 3 jaar geven
Fout van de rest: ze hadden de kinderbijslag niet moeten regionaliseren als ze weten dat er 5 jaar vertraging op de uitvoering zit.

En nee, ik beweer hier niet dat een andere partij dat sneller zou kunnen. Het frustreert mij zoiets eenvoudig dat koopkracht kan geven aan de gewone man en vrouw zoveel tijd in beslag neemt.

Eduard Khil 15 juli 2014 14:13

Citaat:

Ja, want "de kracht van verandering" wilt natuurlijk zeggen dat �*lles gaat veranderen. Maar dan ook �*lles he! .

ik heb daarnet gehoord dat het wisselen van rechts rijden naar links op de tafel ligt van de onderhandelaars. Volgens bronnen zou het een voorstel zijn van BDW gisteren, om zijn kameraadschap voor Cameron kracht bij te zetten.

CD&V had er wel oren naar, maar dan wilden ze de kleuren groen en oranje bij de verkeerslichten omwisselen qua betekenis.

Eduard Khil 15 juli 2014 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westdiep (Bericht 7234605)
Dus we stellen vast dan ondanks dat iedereen in 2010 vaststelt dat de kinderbijslag aangepast moet worden, de partijen die het gaan doen, de radicale hervormens, de oases in de woestijn, zichzelf nog eens 3 jaar bedenktijd geven vooraleer het Vlaams gezin met gemiddeld minder dan 2 kinderen dat in de praktijk gaat merken.

Dank U wel!

Fout van de NVA/CD&V: alleen dat ze nu zichzelf nog 3 jaar geven
Fout van de rest: ze hadden de kinderbijslag niet moeten regionaliseren als ze weten dat er 5 jaar vertraging op de uitvoering zit.

En nee, ik beweer hier niet dat een andere partij dat sneller zou kunnen. Het frustreert mij zoiets eenvoudig dat koopkracht kan geven aan de gewone man en vrouw zoveel tijd in beslag neemt.

kinderbijslag moet gewoon afgeschaft worden. Dat zou pas een goede hervorming zijn

westdiep 15 juli 2014 14:25

Citaat:

Als het al 3 jaar duurt voor de getalletjes van de kinderbijslag aan te passen met de verenigde talenten van CD&V en NVA zal er inderdaad niet veel overblijven van de veranderingen.

Vandaar dat ik schreef dat de kracht van verandering draait op 2 platte AA batterijen.

Pas bevoegd in 2017? Knap, maar daarom dat uitbetalingen van de kinderbijslagen reeds starten door een Vlaamse overheidsdienst met Vlaamse ambtenaartjes. Buiten het plakkaat aan de voordeur van het overheidsgebouw en een andere vlag hijsen zat er dan ook al niet veel verandering in bij deze bevoegdheidsoverdracht.

Eduard Khil 15 juli 2014 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reivilo Niagniam (Bericht 7234641)
Je moet al heel asociaal zijn dit te willen doen en op deze manier uit puur winstbejag uw verantwoordelijkheden (participatie aan da maatschappij) te ontlopen!

Misschien ook de ziekenfondsen en de OCMW's afschaffen?

achterlijke vergelijking van uw kant. Niemand kiest ervoor om ziek te worden. Kinderen maken kies je wel zelf, dat moet helemaal niet financieel ondersteund worden.

Quasi alle partijen pleiten om de kinderbijslag voor ieder kind gelijk te maken. Schaf het dan gewoon af hé en gebruik dat geld voor een lastenverlaging. Dat is weer administratie gespaard

westdiep 15 juli 2014 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7234661)
achterlijke vergelijking van uw kant. Niemand kiest ervoor om ziek te worden. Kinderen maken kies je wel zelf, dat moet helemaal niet financieel ondersteund worden.

Quasi alle partijen pleiten om de kinderbijslag voor ieder kind gelijk te maken. Schaf het dan gewoon af hé en gebruik dat geld voor een lastenverlaging. Dat is weer administratie gespaard

Ik deel uw mening niet, maar het is tenminste lovenswaardig dat het fundamenteel verschilt van de huidige situatie.

Dat fundamentele wijzigingen tijd vragen heb ik alle begrip voor, maar als het wijzigingen zijn in de marge, over procenten en centen, kan er geen 5 jaar gepalaverd worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be